Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S90 Executive 1998 käyttöauto

  • 131 Vastauksia
  • 62963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #105 : 06.01.2013, 20:50:40 »
Minkälaiset takapenkit tässä on?
940 classic
Amazon -68

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #106 : 06.01.2013, 22:59:33 »
Onko tuossa tietsikassa pakko olla Windows käyttis. Jollekin muulle käyttikselle piisaa hiukan heikompikin rauta.
Juu, windows8 tulee käyttikseks, ei se win8 ny sellasia tehoja vaadi, mut tottakai sais olla taas sellanen tietska et seuraavat vuodet pelittää, toi sempron3000+ vehje on ostettu syyskuussa 2006, eli on jo 6,5v vanha, kovo hajonu kerran, ja alkaa toi muutenki olee tietskaraudaks romua, yhden 2008 ostetun vähemmän käytetyn tietskan kuoppasin jo, ku se oli hidas ja rauta siinäki vanhaa. SSD levy olis must, et wintoosa starttaa sekunneissa, ja sit ku ei toi rauta tue tota hybridi-lepotilaa, mis tietska ei syö virtaa ollenkaan, vaan joko sammutetaan vaille virtaa, tai sit lepotila joka on akulle niin armoton että päivässä parissa tyhjenee akku autosta. Toinen vaihtoehto olis läppäri, ja et sen akkua käytetään kun moottori ei oo käynnissä, ja sit läppärin akkua ladataan moottorin käydessä.

Win8 siks että se on hyvä käyttää kosketusnäytöltä ja on moderni, ja siihen saa kaikki ohjelmat.

Ei linux ole mahdoton, mutta siihen on saatava pyörimään HYVÄ kartta-navi ohjelma, esim garmin-emulaattori (mul olis garminin kaapattu softa jonka haluan emulaattorilla pyörimään), nettiselain tottakai ja sit pitää videot ja leffat ja mielellään jotain pelejäkin pyöriä, esim. suosikkipeli GTA vice-city tai san-andreas olis aika kova sana, ni menee linuxit hankalaks windowsmiehelle.

Onhan sitä ny 20v tullut tietskojen parissa leikittyä ja uskallan väittää että osaan tietskoista jopa enemmän ku autoista ja moottoreista. Jotta asiasta saa käsityksen ni tässä käden ulottuvilla about 10 tietokonetta ni on mistä valita (puhumattakaan että autotallissa ja varastot on täynnä rautaa... kymmeniä emolevyjä, prossuja, ja ihan mitä vaan sekä pöytäkoneisiin että läppäreihin kaikkea uusimmista 10v vanhoihin), ja osia tietskoihin varmaan muutenki löytyy yhtä paljo kun sun tallissa volvo osia. :D

Minkälaiset takapenkit tässä on?
Ihan normaali penkki, 3h istuttava, tosin supermukava ja pehmeämpi kun paraskaan sohva itseni ja kaverien kehumana :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #107 : 07.01.2013, 03:33:23 »
Äkkiä se win8 asentu tohon 6,5v vanhaan koneeseen, ja ihan siististi se pyörii, ssd levyn voi vaatia vielä, sais toi nopeempiki olla, ku vertaa pari kuukautta vanhaan pöytäkoneeseen ja vuoden vanhaan top-of the line läppäriin, mutta eiköhän toi musaa, karttoja, leffaa ja nettiä jaksa pyöritellä. :)

Toi näyttö vaan pitää ratkasta, tarkoituksena et jätän orkkismankan paikalleen, ja kytken tietskan sen systeemin rinnalle vahvareiden kans. Yks mahis kans et laittais sc805seen aux inputin ja ajais 2kanavaisena tietskaa sitäkautta, mut se on kyl aika lopo viritys, vaikka erittäin hyvät soundit siinä onkin 14v vanhaks peliks, mutta vaan 2 kanavaa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #108 : 07.01.2013, 12:10:15 »
MInkä kosketusnäytön olet siihen aikonut laittaa? Itsekin toisinaan etsiskellyt pientä kosketusnäyttöä..

Onko siitä monikanava äänestä sitten vastaavaa hyötyä? Monikanava musaa on ihan älyttömän vähän, joten jäljelle jää lähinnä leffat, joita autossa nyt lähinnä oikeasti näytetään vaan mukuloille. Muutenkin mä olen joskus miettinyt kuinka paljon leffan ääniraita häiritsee autossa kuskia?


Juu, mutta kun auton uutena ostava asiakas reklamoi huonosta maalipinnasta JOKA ON TEHTAALTA PERÄISIN, ja maahantuojan kunnostamo saa kannettavakseen uudelleenmaalauksen hinnan, koska eivät ole tuohon ja jokaiseen samanlaiseen yhtä surkeastimaalattuun autoon pistäneet vikahavaintoa huonosta maalipinnasta. Ni eihän tuo oikein nyt ole... :)

Virhe on siinä että ostaa jonkun fiiatin jos sillä maalipinnan tasaisuudella on niin paljon merkitystä..

Omista pakuista voin sanoa että Vivaron maali oli uutena paljon tasasiempi kuin Scudon, mutta ohuempi. Eli Vivaroon tuli paljon nopeammin pohjamaalin paljastavia koloja, kuin scudoon joka oli kuin olisi telalla maalattu. Samoin naapurun ducatossa on mielestäni ihan riittävän paksulti mattapunaista maalia. Liikenteessä tosin näkyy toisinaan Ducatoja joista on lähtenyt isoja lohkoja maalia irti, en sitten tiedä onko se tehdasmaali.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #109 : 07.01.2013, 16:14:32 »
Liikenteessä tosin näkyy toisinaan Ducatoja joista on lähtenyt isoja lohkoja maalia irti, en sitten tiedä onko se tehdasmaali.
Kuulemma tietynikäisissä Ducatoissa on aika yleistäkin että maalia irtoilee isoina paloina, varsinkin katosta.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #110 : 08.01.2013, 00:15:39 »
MInkä kosketusnäytön olet siihen aikonut laittaa? Itsekin toisinaan etsiskellyt pientä kosketusnäyttöä..

Onko siitä monikanava äänestä sitten vastaavaa hyötyä? Monikanava musaa on ihan älyttömän vähän, joten jäljelle jää lähinnä leffat, joita autossa nyt lähinnä oikeasti näytetään vaan mukuloille. Muutenkin mä olen joskus miettinyt kuinka paljon leffan ääniraita häiritsee autossa kuskia?


Virhe on siinä että ostaa jonkun fiiatin jos sillä maalipinnan tasaisuudella on niin paljon merkitystä..

Omista pakuista voin sanoa että Vivaron maali oli uutena paljon tasasiempi kuin Scudon, mutta ohuempi. Eli Vivaroon tuli paljon nopeammin pohjamaalin paljastavia koloja, kuin scudoon joka oli kuin olisi telalla maalattu. Samoin naapurun ducatossa on mielestäni ihan riittävän paksulti mattapunaista maalia. Liikenteessä tosin näkyy toisinaan Ducatoja joista on lähtenyt isoja lohkoja maalia irti, en sitten tiedä onko se tehdasmaali.
8tuumainen kosketusnäyttö tulee takas, kuten ollut 2006 eteenpäin. Mietin vaan että miten sen asennan jotenkin keskikonsoliin, niin että orkkismankkaakin voi käyttää... ilmastoinnin paneelin eteen vois laittaa saranoilla, kun sitä ei oikeesti usein tule räpellettyä...

Monikanava äänellä saa aivan uskomattoman äänimaailman aikaan, kun on sitä vastaava kaiutinmäärä. Orkkiksenahan tässä on jo ns. 6-kanavainen ääni, eli erilliset kanavat hattuhyllylle, taka ja etuoville. Diskantit on tottakai ovikajarien pareina b-pilarissa ja kojelaudalla. Subbarin kun olen tuohon lisännyt, ni ääni on erittäin hyvä kun ottaa tila-efektit tietskan säädöistä käyttöön. :)

Ehkä kerran tai kaks oon kattonu leffaa ajaessa, se nyt on enemmän taukopaikan viihdettä. Digiboksi joka mulla aikoinaan kans tässä oli, se vasta oli kiva kapistus keskustassa pyöriessä liikenneruuhkassa. :)

Noissa italopakuissa, etenkin sinisissä ducatoissa, jumpereissa ja boxereissa... samaa paskaahan ne on, eri keulamerkki ja moottorit, ni irtoaa konepellistä usein maalit. Tyyppivika, samaten ettei tuulilasinpyyhkijät toimi. :D
Parhaita esimerkkejä tehtaan laadusta on, että viime viikolla ku tuli lasti uusia ducatoja, KAHDESSA oli reikä renkaassa, ja AINA sama homma, takapuskuriin kuuluva ruuvi puhkaissut renkaan. Oon maahantuojalla varmaan kymmeniä renkaita vaihtanut muutaman vuoden aikana noihin, ja aina sama vika. Ei olis edes eika eikä edes viides kerta kun näen auton jossa sitikan alustanumero, peugeot keulamerkki ja ratti, ja fiatin takaoven kyltit. Kerran tullut autossa tavaratilassa jopa tehtaalta ylimääräinen liukuovi irrallaan. Normaalia on että tavaratilassa on maahan tullessaan kourallinen pari ylimääräisiä ruuveja, muttereita, niittenjä jne... Ihan totisinta totta, kuvia en voi antaa, kun vapaasatama-alueella ei saa valokuvata. Yks uutena yskäs öljyt pihalle vaihdelootan puoleisesta kampuran stefasta, ihan siis litratolkulla, 2006 eteenpäin saatiin vaihtaa laimeampia pakkasnesteitä, ku tehtaalta oli raakaa nestettä autoissa. Normaalia oli myös jotta liuku-oven alareunaa ja kynnystä paikkamaalattiin pensselillä, kun luigi ei oikeen ollut osunut oven kanssa tehtaalla reikään, vaan korista ja ovesta lähteny vähän maalit. Miinusnavan akkukengän pikaliitin on usein löysällä tehtaalta tullessaan, jonka takia autot eivät aina käynnisty. Lista on loputon, ei noita vois tehtaalta tullessaan päästää suomen autokauppoihin, sen jälkeen olis helvetti irti. Positiivisen lauseen jos haluaa sanoa noista, niin etenemiskyky tyhjänä liukkaalla pinnalla on 2 vetoiseksi autoksi aivan uskomaton, menee peilijäällä keskrenkailla nollavauhdistakin ylämäkeen. Mut ei nyt sotketa näitä ja oikeasti laadukasta volvoa enempää samaan topikkiin. ;D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #111 : 09.01.2013, 00:59:45 »
Tänään sain webaston ja moottorilämmityksen ja sisäpistokkeen johdotukset siistittyä, olleet jo sen pari vuotta retuperällä, nyt on siistit, ja toissapäivänä toisen kaukkarinkin korjattua joka ollut muutaman vuoden hajalla. Ei oo orkkiskaukkarit eikä häly, kun niissä on niin surkea toimintaetäisyys.

Sitten rupesin asentaan tietskaa takas, siinä onnistuin, mutta toisen vahvistimen sain käräytettyä, kun tyhmänä kytkin + ja - väärinpäin. Toisestakaan vahvarista en saanut ääntä ulos, vaikka se oli päällä ja oikeen kytketty. Nyt pitäs hommata uus vahvari, katellu että liittimiltään ainakin esim v70mk2, s60, s80jne vahvari näyttäis passaavan. Vahvarina tuossa ollut ihan panasonicin cx-1004m, ihan normi jälkiasenteinen, mutta samalla vois hommata suoraan orkkis kajaripiuhoihin sopivan.

Pitäis kans yrittää säliyttää orkkis sterkka sielä, eli pitäis joku kytkin laittaa väliin millä valita meneekö vahvareille linjatulo sterkalta vai tietskalta, mielellään viel sellanen et toimii automaattisesti ku kytkee stereon päälle. Tuota pitää viel vähä miettiä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #112 : 09.01.2013, 07:22:08 »
Pieni 2 napainen, tai useampi vaihtorele ja ohjaus automaattiantennilähdöstä. Se on siinä.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 08:23:05 kirjoittanut Justus »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #113 : 09.01.2013, 12:46:42 »
Pieni 2 napainen, tai useampi vaihtorele ja ohjaus automaattiantennilähdöstä. Se on siinä.
Juu, toi kävi mielessä, mietityttää vaan et saattaa tulla linjatasoon aika pahaa häiriötä, kun ajaa releen läpi jossa virta päällä kelassa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #114 : 09.01.2013, 13:22:21 »
Juu, toi kävi mielessä, mietityttää vaan et saattaa tulla linjatasoon aika pahaa häiriötä, kun ajaa releen läpi jossa virta päällä kelassa.

Ai miten niin?
Tuollaisen miniatyyri signaalireleen kelan magneettivuo on aika pieni.
Paljon tämmösiä pikkureleitä käytetään esivahvistimissa signaaliteillä, eikä niissä mitään tuollaista ongelmaa ole.
Kaapelit on kuitenkin suojattua tyyppiä ja se vapaana oleva pätkä on riittävän etäällä kelasta.

Vielä kun muistaa laittaa suojadiodin kelan napoihin estämään jännitepiikkiä.

Tuollaisia tarkoitin
http://www.nec-tokin.com/english/product/pdf_dl/miniature_relay_selection.pdf

Sivulla 81 ja 82 on juttua mahdollsisista magneettivuon aiheuttamista häiriöistä.

En usko, että siitä tulee ongelmaa.
Ite olen käyttänyt tämmösiä hyvällä menestyksellä erilaisissa itse rakentamissani Hi-Fi sovelluksissa.

Mutta jos arveluttaa, niin laita moninapainen vaihtokytkin sitten.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #115 : 15.01.2015, 23:03:38 »
Tulipa mieleen, että mitäs tälle jatketulle Volvolle kuuluu? :)
a car you can believe in

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #116 : 27.01.2015, 11:13:32 »
Tulipa mieleen, että mitäs tälle jatketulle Volvolle kuuluu? :)
Volvo jatkuvassa ajossa "kakkosautona", kulkee hanko-turku väliä enimmäkseen. Oli tarkotus tulla viimeiseen 2014 turun miittiin sillä, mutta tuli muuta ohjelmaa. Jossain välissä poikkean.

326tkm on mittarissa, josta omaa ajoa 199tkm.

E85 on ajettu suurin osa, tosin nyt kun bensa on halpaa, niin silläkin ajettu muutama tankki.

Pari viikkoa sit tuunasin senverran, että vaihdoin koko kojelautaan (mkl katkaisijat) uudet polttimot kärähtäneiden tilalle, ja etu-jalkatilaan, takaovien sisäänastumisvaloksi (jep executivess on takaovien alla valot), katto ja lukuvaloiksi led polttimot. Valaisee aika paljon paremmin, eikä oo ainakaan omasta mielestä liian "tuning".

Jarrurojut pitää taas uusia ja taka-iskarit. Oli 36% eroa takaiskarien vaimennustehossa lokakuussa kun katsastin, ja ovat olleet "löysät" jo varmaan 3-4v, eli perä laskeutuu, etenkin oikea kantti, kun auto seisoo kuormattuna muutamaa tuntia pidempään. Jo täys tankki riittää laskeutumiseen. Etujarrulevyissä alkaa oleen aika iso kantti, eikä takalevytkään ihan uudet oo. Kaikki alustan osat vaihdettiin kesäkuussa 2008 193tkm kohdalla, iskarit+jarrut+puslat. Etuiskarit oli viel iskussa.

Kovasti houkuttelis ilmajousitus, mut taitaa mennä kinkkiseksi.

4.kanava vahvarista pitäis korjata vasen etukanava, rupeaa toimimaan aina kunhan vahvari lämpeää, ja soittaa tarpeeks kauan kovaa. Panasonicin M1004 vahvaria joka tuli auton mukana yritin korjata turhaan, tallissa lojunut toista vuotta jo.

Pitäis löytää tietskaan joko garminin GPS ohjelmiston kanssa toimiva virtuaalikone (vrt. Vmware), tai joku muu HYVÄ karttaohjelma. Windows 8.1 oma "kartat" ohjelma vaan vetää koneen jumiin. Mulla löytyy mapmonkey niminen, mutta se on jo aika vanha kun on auton ostovuodelta 2006, eikä kata kun pohjoismaat.

Turbotus käy kovasti mielessä, mutta laki kun hankaloittaa. T6 ahtimet vois piilottaa pakosarjan suojapellin alle aika huomaamattomasti.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #117 : 22.02.2015, 18:46:45 »
Voishan sen 5 pyttysellä turbottaa laillisesti, mutta... :-[

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #118 : 09.03.2015, 13:32:18 »
Mikä tän Executiven alustakoodi on? Sehän on tämä mikä tässä ympyröity punasella http://forumbilder.se/images/d74201295213Ac084.jpg

Mun -96 Executivessa se on 021U13A, kokonaismassa 2010kg tyyppikilven mukaan

ps. sjs sun postilaatikko on täynnä  :)




Edit: laitetaan vielä nämäki tähän

S90 1998 Limousine koodi 041A23A, kokonaismassa 2680kg tyyppikilven mukaan
960 1996 Limousine koodi 021X24A, kokonaismassa 2600 kg rekisteriotteen mukaan, tyyppikilvessä ei ole painon kohdalla mitään, enkä ole ihan varma tuosta koodistakaan ku niin epäselvä kuva :D
960 1996 3,0 aut exklusiv-paketilla, koodi 021U13A, kokonaismassa 2010kg tyyppikilven mukaan
« Viimeksi muokattu: 09.03.2015, 16:12:21 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: S90 Executive 1998 käyttöauto
« Vastaus #119 : 09.03.2015, 13:36:17 »
Turbotus käy kovasti mielessä, mutta laki kun hankaloittaa.

Riippuu ja roikkuu.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=60859.0
citikka

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy