Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Mekaaninen moottorin viritys => Viritys => FAQ => Aiheen aloitti: The moose - 17.11.2010, 09:27:25

Otsikko: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: The moose - 17.11.2010, 09:27:25
http://ex.parcomp.com/wx/volvo/korjaamo/90mm_imm/90_mm_imm.htm
Otsikko: Vs: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: Kaziganth - 27.11.2011, 14:41:03
tätä vois päivittää kun ainoo linkki ei toimi?
Otsikko: Vs: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: The moose - 27.11.2011, 21:36:33
Ilmamassamittarin elektroniikkayksikön siirtäminen isompaan putkeen on helppoa.
Ainoa harmi on ettei paluuta ole enää samaan putkeen, koska se pitää rikkoa jotta yksikön saa irti.

vakio imm tais olla jotain 70 mm luokkaa, 960 malleista on käytetty 80 mm versiota.

(http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/940/IMM016.JPG)

tuossa näkyvät ruuvit irti 4kpl ja loput 3 löytyy rungon alta ja vanhan imm silvonta voi alkaa..

(http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/90mm_imm/CIMG1274.JPG)

tässä lopputulos ja jos lanka on edelleen ehjä voi tuon siirtää isompaan putkeen.

(http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/90mm_imm/CIMG1279.JPG)
uusi putki ja immun uus koti.


(http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/90mm_imm/CIMG1282.JPG)

sikaflexillä liimataan tiiviisti immu uuteen putkeen.
Otsikko: Vs: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: Turbo 242 - 29.11.2011, 10:51:14
vakio imm tais olla jotain 70 mm luokkaa, 960 malleista on käytetty 80 mm versiota.

Toimiiko tuo 960-sarjan IMM ilman poppakonsteja ahdetussa vinokoneessa?  ??? Onko siitä pelkälteen hyötyä vai täytyykö suuttimetkin vaihtaa samalla isompiin?  ???
Otsikko: Vs: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: JuHaU - 29.11.2011, 17:10:53
Toimiiko tuo 960-sarjan IMM ilman poppakonsteja ahdetussa vinokoneessa?  ??? Onko siitä pelkälteen hyötyä vai täytyykö suuttimetkin vaihtaa samalla isompiin?  ???

Laittamalla isomman imm:n vakiomoottoriin moottorinohjaus luulee, että koneen kuorma on pienempi ja lisää ennakkoa ja mahdollisesti vähentää ruiskutusaikaa.

Eli mahdollisuudet konevaurioon ovat olemassa. Isomman imm:n kanssa suurennetaan myös suuttimia ja nostetaan ahtopainetta, jotta saavutetaan tavoiteltava hyöty
(se voi silti jäädä saavuttamatta).
Otsikko: Vs: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: Turbo 242 - 02.12.2011, 16:19:30
Laittamalla isomman imm:n vakiomoottoriin moottorinohjaus luulee, että koneen kuorma on pienempi ja lisää ennakkoa ja mahdollisesti vähentää ruiskutusaikaa.

Eli mahdollisuudet konevaurioon ovat olemassa. Isomman imm:n kanssa suurennetaan myös suuttimia ja nostetaan ahtopainetta, jotta saavutetaan tavoiteltava hyöty
(se voi silti jäädä saavuttamatta).

Nyt kun sanoit, niin tuo on ihan pääteltävissä että ei se parempaan suuntaan mene pelkästään IMM:ää suurentamalla.

Olikos tähän suutinten suurentamiseen jotain kaavaa olemassa? IMM:n koko suhteessa suuttimiin tai toisinpäin. Jos tässä vaikka vielä mopo lähtee lapasesta... :smoke:
Otsikko: Vs: LH 2,4 immun elektroniikan siirto isompaan putkeen.
Kirjoitti: JuHaU - 02.12.2011, 19:09:46
Nyt kun sanoit, niin tuo on ihan pääteltävissä että ei se parempaan suuntaan mene pelkästään IMM:ää suurentamalla.

Olikos tähän suutinten suurentamiseen jotain kaavaa olemassa? IMM:n koko suhteessa suuttimiin tai toisinpäin. Jos tässä vaikka vielä mopo lähtee lapasesta... :smoke:

Jonkin näköinen nyrkkisääntö on että kasvattaa suuttimia samassa suhteessa kuin imm pinta-ala kasvaa. Softaa säätämällä sitten saadaan tarkemmaksi. Onhan näissä myös lambdasäätö, joka tekee osansa.