Samppasport  Futurez

Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu

  • 105 Vastauksia
  • 90992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #60 : 18.09.2015, 06:24:25 »
Jos sitä ölppää kuluu liki kymmenen litraa vaihdossa niin melko tsydeemit on jos se siinä laiton yhteydessä lämmitetään. En todellakaan tiedä mutta epäilen vain
Niin tuossa perinteisessä huuhtelulla tehtävässä tuota kuluu tuo 8-12litraan. Sitähän tämä  BG-menetelmää mainostaa, että säästää öljy, kun ei tarvitse käyttää, ylimääräistä öljyä huuhteluun.
Kun vaihteisto on puhdistettu, laite poistaa kaiken vanhan öljyn sekä puhdistusaineen ja lisää uutta ATF-öljyä tarkalleen oikean määrän
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #61 : 21.09.2015, 06:29:04 »
Olen antanut itseni ymmärtää että sisältä töhnöinen kone tai laatikko tai vaikkapa perä, johtuu pelkästä laiskuudesta/huolimattomuudesta. Ja asiaan. Joskus tuli kokeiltua vanhassa moottorissa semmosta konstia että vanhat öölit mäkeen ja tilalle dieselöljyä. Täyttö alarajaan ja maantieajoa 2000-3000 km. Tätä jatketaan kunnes öljyt näyttää kirkastumisen merkkejä. Se joko auttaa tai sitten ei. Itellä on V-70 d5, aj. 390tkm öv+s kympin välein, no problemos. Tänä keväänä tosin ilmesty pieni öljyvuoto jakopäähän, en tiedä mihin. Vuoto loppui melkein saman tien kaadettuani joukkoon jotain elvytys ainetta. Tämä totta. Puskuri ohjelmassa tehtiin taannoin koe jossa parisataa tuhatta ajetun hopan koneeseen kaadettiin pullo rvssää. Lyhyen ajon jälkeen öölit mäkeen kone blommattiin ja sillä ajettiin n. 160 km ilman öljyjä. Tämän jälkeen kone avattiin ja todettiin koneen olevan muuten kunnossa paitsi nokka-akselin stefa oli  kärvähtänyt, mistä syystä koeajo oli keskeytetty.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #62 : 21.09.2015, 07:09:37 »
Olen antanut itseni ymmärtää että sisältä töhnöinen kone tai laatikko tai vaikkapa perä, johtuu pelkästä laiskuudesta/huolimattomuudesta. Ja asiaan. Joskus tuli kokeiltua vanhassa moottorissa semmosta konstia että vanhat öölit mäkeen ja tilalle dieselöljyä. Täyttö alarajaan ja maantieajoa 2000-3000 km. Tätä jatketaan kunnes öljyt näyttää kirkastumisen merkkejä. Se joko auttaa tai sitten ei. Itellä on V-70 d5, aj. 390tkm öv+s kympin välein, no problemos. Tänä keväänä tosin ilmesty pieni öljyvuoto jakopäähän, en tiedä mihin. Vuoto loppui melkein saman tien kaadettuani joukkoon jotain elvytys ainetta. Tämä totta. Puskuri ohjelmassa tehtiin taannoin koe jossa parisataa tuhatta ajetun hopan koneeseen kaadettiin pullo rvssää. Lyhyen ajon jälkeen öölit mäkeen kone blommattiin ja sillä ajettiin n. 160 km ilman öljyjä. Tämän jälkeen kone avattiin ja todettiin koneen olevan muuten kunnossa paitsi nokka-akselin stefa oli  kärvähtänyt, mistä syystä koeajo oli keskeytetty.
Jos öljyn sijasta pelkällä löpöllä ja vieläpä alarajaan laittanut, niin en välttämättä muille tuollaisia ohjeita menisi antamaan :o
Eihän noilla Forten, LiquiMolyn, STP yms. vastaavilla tuotteilla ohjeiden mukaan saa ajaa metriäkään, vaikka sitä lisätään maksimissaan vain 10% öljyyn! 15-20min tyhjäkäynnillä ja korkeintaan hieman kierroksia nostaen.
Puhumattakaan, että ajetaan pelkällä löpöllä öljyn sijasta 2000-3000km :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #63 : 21.09.2015, 08:10:07 »
Vai tarkoittikohan nimimerkki raktori diesel-moottoriin tarkoitettua moottoriöljyä? Tuli vaan mieleen, kun itsekin ihmettelin, että mitä ihmettä. Aika hurjaa, jos pelkkä diesel voitelisi niinkin hyvin, että sillä ajaisi tuhansia kilometrejä.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #64 : 21.09.2015, 08:22:36 »
Pikkasen epäselvästi kirjoitettu, mutta eiköhän ylenpänä tarkoiteta että konetta vaan pyöräytetään dieselit öljytilassa startin avulla esim. puolan johto irti. Ei siis laiteta käyntiin. Tämän jälkeen uutta öljyä joilla ajetaan pari tuhatta, uusi käsittely ja uudet öljyt. Tätä jatketaan kunnes tuo parin tuhannen ajo ei enää mustaa öljyjä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #65 : 21.09.2015, 08:24:47 »
Pikkasen epäselvästi kirjoitettu, mutta eiköhän ylenpänä tarkoiteta että konetta vaan pyöräytetään dieselit öljytilassa startin avulla esim. puolan johto irti. Ei siis laiteta käyntiin. Tämän jälkeen uutta öljyä joilla ajetaan pari tuhatta, uusi käsittely ja uudet öljyt. Tätä jatketaan kunnes tuo parin tuhannen ajo ei enää mustaa öljyjä.
Mutta "ohje" silti ajaa näin ::) Täyttö alarajaan ja maantieajoa 2000-3000 km
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #66 : 21.09.2015, 10:23:50 »
Tarkoitin tietenkin DIESELMOOTTORIÖLJYÄ pöljät.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #67 : 21.09.2015, 10:25:59 »
Saattaapi tulla hiki pintaan jos tiisselistä yrittää puolan johtoo irti.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #68 : 21.09.2015, 10:32:42 »
Kaveri suunnitteli forte moottorin pesua noin 100tkm ajettuun dieseliin... Alle 5v vanha auto :facepalm:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #69 : 21.09.2015, 10:37:26 »
Saattaapi tulla hiki pintaan jos tiisselistä yrittää puolan johtoo irti.

Aihe ei ole diesel-osion alla, joten on oletettavaa että myös bensalla ajavat lukevat näitä. Oleellista oli se, että moottorin käynnistyminen estetään jollain keinolla.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #70 : 21.09.2015, 10:40:06 »
Kaveri suunnitteli forte moottorin pesua noin 100tkm ajettuun dieseliin... Alle 5v vanha auto :facepalm:
Kaippa sinnekkin paskaa on kertynyt, jos öljyt on vaihdeltu 30tkm kohilla+ ylikin . Tuskin tuosta ennakoivasta puhdistamisesta haittaakaan on. Itse näen, että parempi vaikka sitten 100tkm välein, kun vaikka 400-500tkm kohilla missä peli on jo "menetetty" :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #71 : 21.09.2015, 12:44:05 »
Kaippa sinnekkin paskaa on kertynyt, jos öljyt on vaihdeltu 30tkm kohilla+ ylikin . Tuskin tuosta ennakoivasta puhdistamisesta haittaakaan on. Itse näen, että parempi vaikka sitten 100tkm välein, kun vaikka 400-500tkm kohilla missä peli on jo "menetetty" :pomo:

Tuntuisi että imusarjan ja egr:n putsaaminen olisi paljon hyödyllisempää noilla kilsoilla. Ne kun karstottuu ja tukkiutuu lähes satavarmasti
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #72 : 21.09.2015, 14:05:11 »
Tuntuisi että imusarjan ja egr:n putsaaminen olisi paljon hyödyllisempää noilla kilsoilla. Ne kun karstottuu ja tukkiutuu lähes satavarmasti
Varmaan, mutta imusarjan ja egr:n putsaaminen taitaa olla huomattavasti hankalampi/aikaa vievämpi toimenpide ::)
Itseäkin houkuttelisi tuo imusarjan putsaaminen, mutta en ole jaksanut/arvaa lähteä purkamaan.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #73 : 17.12.2015, 22:27:23 »
Minä pyörittelin kasipätkässä stp engineflushit vartin verran, ennen ekaa oston jälkeistä öljynvaihtoa. Sitten kurat ulos, halvempi motonetin suodatin ja väliaikaiset puolisynteettiset öljyt koneeseen ja 60km ajoa. Uudelleen öljyt pihalle ja ihan oli pikimustaa ja karstahiukkasta seassa. Sitten volvon suodatin ja synteettiset öljyt tilalle, eikä ne mustunu heti. Eli kokemuksesta voi sanoa, että kyllä silläkin karstaa irtoaa. Muuten en sitten tiedä, oliko kummempaa apua. Haisipahan pihassa kuitenkin kerosiini, vaikkei minusta lentäjää tullutkaan  :)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Klpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #74 : 17.12.2015, 23:13:25 »
Kahdesta moottorin forte-käsittelystä on kokemusta:
a) Saab 99 Turbo, viritetty. Ajokilometrejä koneella n. 150 000. Forte pesulla ei mitään vaikutusta toimintaan.
b) Volvo 240, perus 2l kone. Ajokilometrejä koneella n. 230 000. Forte pesun jälkeen kone piristyi ja muuttui erittäin kierrosherkäksi. Samalla alkoi megalomaaninen öljynkulutus. 1,5-2 l / 5000 km. Eli pesi karstat männänrenkaiden alta ja game over.

Yhden Opel Vectran n. 180 000 km ajetun koneen pesin itse siten että laitoin 1/2 litraa polttoöljyä moottoriin, vaihdettavien öljyjen lisäksi. Kaveri piti koneessa kierroksia n. 1500 tuntumassa jotain viiden minuutin ajan. Mustalietettä tuli ulos ehkä normaalia enemmän, mutta muuten ei mitään vaikutusta.

 

Kulkukoira  Proturbo