RallyBaron  Samppasport

Jarrusatuloiden puhdistus

  • 7 Vastauksia
  • 9868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Jarrusatuloiden puhdistus
« : 03.06.2012, 14:56:44 »
Miten kannattaisi puhistaa 240 volvon jarrusatulat ruosteesta, kun ois tarkotus maalailla ne? Puhallukseen ei ole välineitä, joten onnistuuko operaatio jollain happokylvyllä?

Toivottavasti tuli topic oikeeseen osoitteeseen   :hello:
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #1 : 03.06.2012, 15:57:14 »
Jotkut on sitä mieltä, että satuloita saa kaupasta, mutta ite oon ihan teräsharja-laikalla ottanu isoimmat ruosteet pois. Sitten vielä jos siellä on sitä kovettunutta ruostetta, mikä vaan kiillottuu sillä, niin ne oon terotetun tuurnan ja vasaran  kanssa koputellu irti, minkä jälkeen ottanu taas laikalla. Tolleen kun jatkaa niin sen saa puhtaaks :)
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 17:17:30 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #2 : 03.06.2012, 16:07:37 »
 ::) ::) ::) ::)


Ihan miten vaan jos haluaa leikkiä ja säästää rahaa muttei aikaa.

onhan noita vaihtoehtoja puhdistukseen mutta tuskin millään muulla kuin hiekka tai vastaavalla puhalluksella saat kaikki ruosteet pois.
Voithan näplätä satulat irti ja viet paikalliseen metalli alan firmaan joilla todennäköiseti löytyy puhalluskampeet ja puhallutat siellä.

Ja jotkut liuottaa sitruunahapossa osia puhtaiksi mikä myös toimii mutta vaatii aikaa kans.

Tai sitten vaan jynssäät jotenkin muuten puhtaaksi mutta kannattaa varautua että aikaa menee.

Tai sitten vaan uudet satulat biltemasta 64e kpl ja niille karhunkielellä karhennus ja maalit niskaan.
Maalin kuivuttua paikalleen ja avot taas on vuosiksi toimivat jarrut uusilla satuloilla.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #3 : 03.06.2012, 17:17:46 »
Agrimarketista sian ripulilääkettä eli sitruunahappoa, sitten iso ämpäri johon kuumaa vettä ja sokerin näköistä sitruunahappoa liuottaa sinne veteen  anna olla päivä pari riippuu miten vahvan seoksen teet... osat on ällistyttävän helposti puhtaat vaikka olisi kuinka ruosteessa.. sen jälkeen pesee hapon pois ja lyö pohjamaalit niskaan... helppoa, halpaa ja hauskaa! itse olen lillutellut kohta kaikki alustan osat, jäin koukkuun  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #4 : 03.06.2012, 17:28:27 »
Agrimarketista sian ripulilääkettä eli sitruunahappoa, sitten iso ämpäri johon kuumaa vettä ja sokerin näköistä sitruunahappoa liuottaa sinne veteen  anna olla päivä pari riippuu miten vahvan seoksen teet... osat on ällistyttävän helposti puhtaat vaikka olisi kuinka ruosteessa.. sen jälkeen pesee hapon pois ja lyö pohjamaalit niskaan... helppoa, halpaa ja hauskaa! itse olen lillutellut kohta kaikki alustan osat, jäin koukkuun  :2funny:
Milläs nimellä sitä siellä on, kun en löytänyt sikojen hoitotarvikkeista :O pitänee kokeilla :P

E:Vitabalans myy näköjään 4.8kg säkkiä 23.90€. Minkälainen blandis on hyvä esim 10L ämpäriin?
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 17:43:18 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #5 : 03.06.2012, 18:09:02 »
5-10 % Vitapol seosta olen käyttänyt. Pultin kannat menee hassun näköisiksi, syöpyy kuopille.

Eli satula kannattaa purkaa osiin ennen hapotusta.

200-satasen etujarruista ei jää kuin tekemisen ilo rempatessa, tiivisteet, ilmausruuvit ja asennussarja on jo 20 euroa ja 65 e rempattu satula.

Lisäksi kun niitä mäntiä painelee rasvaprässillä irti kainalot rasvassa  ja porailee ilmausruuveja peläten että kohta korkkaa jenga, niin kiitos, ei enää. Se ei vastaa käsitystä tekemisen ilosta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #6 : 04.06.2012, 20:55:02 »
Joo o. Täytyy varmaan ihan ekaks kokeilla jollain teräsharjalla ja karkealla paperilla, tai lamelilaikalla varovasti ottaa. Maalaus ei maksa minulle mitään ja maalina tulee happo + liuotin ohenteinen ruiskulla. Jollei nuilla lähe puhtaaks niin täytyy sitten alkaa harkita uusia satuloita, kun niin pieni hintaero jää jos remppailee nuo.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

s73

  • Vieras
Vs: Jarrusatuloiden puhdistus
« Vastaus #7 : 10.06.2012, 13:00:11 »
toimiiko soodapuhallus tuohon vai  tarvitaanko hiekka? Jarrusatulaa ei kai tarvitse irrottaa letkusta? Kestääkö muu kuin satulamaali?

 

Elekma  Autoracing