Autodiagnoosi  Carcom Oy

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 640 Vastauksia
  • 289102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #360 : 31.07.2014, 16:00:20 »
Torseeniin ei laiteta lukkoperäöljyä vaan tavallista vaikka gl-5 luokituksella olevaa ölppää.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #361 : 31.07.2014, 16:04:17 »
Kannattaako niputtaa perä (1030+torsen) jollain ohjeilla itse, vai käyttää jossain alan liikkeessä kasauksessa + + säädätettävänä ?

Jotenkin arveluttaa omat taidot kun en ole ennen noita kasaillut ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #362 : 31.07.2014, 16:38:32 »
http://primal.com.ph/wp-content/uploads/2012/06/accessories-mag1-prod23.jpg

tuollanen purkki löyty onko ny hyvää? gl5 85w/140
hinnan vieres luki et lukkoperälle.. .:D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #363 : 31.07.2014, 19:45:20 »
Eikun nimenomaan avoimelle perälle tarkoitettua öljyä pitäis olla ja mieluiten mineraalia   teboilin 80-90 vaimitäseoli toiminu ittellä ihan kiitettävästi.
kitkalukko-öljyissä, eli lukkoperäöljyissä liukastavaa ainetta, joka sallii kitkalevyjen luiston ja estää pakkojen palamisen. Torseeni taas toimii niinkuin tavallinen hypoidi pyörästö.  :)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #364 : 31.07.2014, 20:04:37 »
Mutta ei siitä lisäainestetusta (lukkopäreöljy) mitään haittaa oo tässä tapauksessa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #365 : 31.07.2014, 20:15:50 »
No pitää käydä vaihtamassa
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #366 : 30.08.2014, 11:24:50 »
Saako 1065 perän g80 lukon menemään heittämällä 740 perään(ei tietoa onko 1030 vai 1031).

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #367 : 30.08.2014, 18:04:24 »
Saa, shimmit ja laakerit ja välitys vanhasta. Vetarit voi olla liian pitkät joten sihen rälläkkää, maksimissaan 5 mm on ollut liikaa pituutta. Anturikehässä lienee 4 kertaa liikaa hampaita joten auto voi vaikuttaa suorituskykyiseltä ja pensapihiltä, kun ottaa pari markkaa jo ykkösellä ja tankilla pääsee yli 2000 km. Lisäksi se 700-sarjan anturi saattaa osua siihen G80 kehään. Eli poista 3/4 niistä kehän hampaista jos lukumäärässä on eroa, ja ota perän koppa 940.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #368 : 30.08.2014, 19:18:11 »
Eikö 1065 ole erillisjousitetun perä ja kuuleman mukaan siinä olisi erilaiset boorit vetareissa ???

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #369 : 30.08.2014, 19:53:41 »
Eikö 1065 ole erillisjousitetun perä ja kuuleman mukaan siinä olisi erilaiset boorit vetareissa ???

Oho, mä hyppäsin suoraan 940 jäykkään akseliin. Todentotta. Olikos siinä yhden boorin ero, tjsp
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #370 : 30.08.2014, 21:28:07 »
Muistelen kans et ois yhden hampaan ero ainakin alkupään erillijousitusakseleissa jäykkään akseliin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #371 : 31.08.2014, 08:17:54 »
Eikös tuossa muutama sivu takaperin joku puhunut että nimenomaan 91-94 multilinkkiperien sisukset käy jäykkäänkin akseliin?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #372 : 31.08.2014, 12:53:31 »
1065 perä on 95-> mallisen 960 perä, ja vanhempi 1045. Yritin vimmatusti googlailla mutta aika vähän oli varmaa tietoa tarjolla. Eihan näistä voi varmasti sanoa pelkästään varaosakirjoja selailemalla, purkaa pitäisi ja mitata osat.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #373 : 31.08.2014, 13:05:00 »
Mä yritin joskus sovittaa 240:stä katkaistua akselin pätkää 700srj. retkumurikkaan ja huomasin yhteensopivuusongelman.



Edit: tossa kuvassa ei ookaan 760:n murikka vaan 240:n, johon vetarin boori tietysti sopii.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 13:07:21 kirjoittanut j_tapio »

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #374 : 31.08.2014, 21:02:48 »
1065 perä on 95-> mallisen 960 perä, ja vanhempi 1045. Yritin vimmatusti googlailla mutta aika vähän oli varmaa tietoa tarjolla. Eihan näistä voi varmasti sanoa pelkästään varaosakirjoja selailemalla, purkaa pitäisi ja mitata osat.
No itellä tommonen 1065 erillisjousitettu perä ja perus 1031 perä vierekkäin ja kyllä ainakin omassa tapauksessa jäykässä on 27 booria ja erillisjousitetussa on 26 booria, ainakin omien laskujen mukaan. Myöskin itsellä ainakin oli lautasratas jäykässä ohuemp ja 1065 oli paksumpi lautanen mutta pienempi halkaisija. Vaikutti leveys olevan perissä sama mutta lautasrattaan kiinnityksen ja nopeusanturin kehän välinen etäisyys oli mittauksieni mukaan eri.

Mites kun omassa oli tuo 49 hammasta nopeusmittarin kehässä ja uudessa perässä on se 12. Saako kehiä vaihdettua? Uuden perän mukana tuli perän kansi missä on jollain ihme klipsulla oleva anturi ja vanhassa on anturi pultilla kiinni. Vaikuttaako itse anturi vai mittaristo nopeuden näyttämiseen. Kansia kun ei voi vaihtaa sillä niissä on öljytäyttötulpat eri korkeudella ja vanhassa kannessa on joku 3 jäähdytysripaa anturin ympärillä.

 

Elekma  Autoracing