Autodiagnoosi  Carcom Oy

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 640 Vastauksia
  • 290311 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #390 : 23.11.2014, 22:48:48 »
Avoimen perän kehähän on sellainen enemmänkin holkki, saako sitä oikein mitenkään lukkojen päälle?

48 hampaisia tosiaan tullut teetettyä. Niistähän saa käypiä vanhaan mittaristoon kun näppää 3/4 hampaista pois.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #391 : 15.01.2015, 16:27:02 »
Kevennä sitä nyt alkuun... Öljyt vaihtoon samalla jos ei ihan tuoreet ole.

Lukon sisäisen möhnän puhdistuskin voisi auttaa mutta vaatii koko murikan purkamisen johon 95% foorumilaisista ei mielenkiinto riitä.


alkaa tämäkin ketju herätä kun saatiin tuota valkoista pinnoitetta  ;D

Tuo g80 kunnostusprojekti sen verran iisi etten nää syytä miksi joku suihkisi bräkleeniä vaan silmittömästi murikan ollessa paikallaan/kasassa. http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027 Noilla ohjeilla helppo tehdä, sieltä ei lennä mitään silmille eli voi purkaa miten päin vaan, helppo kasata yksin ja saa sen puntin lyhennettyä eikä tarvii tehdä mitää lisäjousta. En laittais mitään lisää murikkaan vaan vähempi parempi.  :pomo: omassa oli siellä sisäpuolella niin paljon paskaa etten usko että olisi kaikki irronnut villilläkään suihkimisella ulkoapäin. eikä tarvii uusia mitään stefojakaan kun nappaa vetarit irti, ei ne siitä hajoa. tulee käsijarrukengätki samalla tsekattua =) itse olen erittäin tyytyväinen g80 toimintaan ainakin vielä kun on voimaa maassa. ei kertaakaan ole pito lakannut kun otti puntin pois ja sikaa on saanut loskassa toinen pyörä asfaltilla ym..
« Viimeksi muokattu: 15.01.2015, 16:28:48 kirjoittanut juuso-t »
they're boxy but they're good
-164e

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #392 : 18.02.2015, 15:00:18 »
Onko kitkalukkoperän "huuhteluun" koppaa avaamatta jotain kikka kakkosta, muuten kuin käyttämällä puhtaat öljyt sisällä ja vaihtamalla kahteen kertaan?

Viimeksi vanhoja liköörejä vaihtaessa tuli vain huuhdeltua pölöruiskulla ja puhallettua paineilmalla mahdollisimman kuivaksi. Tuolloin öljyiksi lipsahti perus synteettiset peräöljyt, kunnei perästä löytynyt enää mitään tunnisteita eikä usko riittänyt lukon olemassaoloon.

Ajattelin heittää kuitenkin varmuuden välttämiseksi LS:t sisään. Lukko toimii vielä ajossa moitteetta, vain jyrkästi kääntäessä eli lähinnä parkkipaikalla peruutellessa tuntuisi vähän jumittavan.

Ja ei ole G80. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #393 : 18.02.2015, 16:13:06 »
Onko mahdollista laittaa -94 940:n perästä G80 lukko -88 765:n perään? Ainakin nopeuskehä on eri, mutta onko muuta?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #394 : 18.02.2015, 16:27:20 »
Onko kitkalukkoperän "huuhteluun" koppaa avaamatta jotain kikka kakkosta, muuten kuin käyttämällä puhtaat öljyt sisällä ja vaihtamalla kahteen kertaan?

Viimeksi vanhoja liköörejä vaihtaessa tuli vain huuhdeltua pölöruiskulla ja puhallettua paineilmalla mahdollisimman kuivaksi. Tuolloin öljyiksi lipsahti perus synteettiset peräöljyt, kunnei perästä löytynyt enää mitään tunnisteita eikä usko riittänyt lukon olemassaoloon.

Ajattelin heittää kuitenkin varmuuden välttämiseksi LS:t sisään. Lukko toimii vielä ajossa moitteetta, vain jyrkästi kääntäessä eli lähinnä parkkipaikalla peruutellessa tuntuisi vähän jumittavan.

Ja ei ole G80. :)

Voihan sitä koittaa liottaa vaikka diiselillä, antaa vaikka yön yli muhia, laskee pois ja sitten huuhtasee parikertaa ihan peräöljyllä ja varsinaiset öljyt sisään.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #395 : 18.02.2015, 16:31:38 »
Voihan sitä koittaa liottaa vaikka diiselillä, antaa vaikka yön yli muhia, laskee pois ja sitten huuhtasee parikertaa ihan peräöljyllä ja varsinaiset öljyt sisään.

DSL sisään, perä tielle ylös ja renkaat pyörimään
Uusi öljy sisään ja olet mestari
Öljyn voi varmuuden vuoksi vielä vaihtaa vaikka 1000km jälkeen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #396 : 18.02.2015, 17:24:40 »
Oolrait, eli polttoöljyllä voi huuhtoa huoletta. -H-
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #397 : 18.02.2015, 17:53:03 »
Onko mahdollista laittaa -94 940:n perästä G80 lukko -88 765:n perään? Ainakin nopeuskehä on eri, mutta onko muuta?

Ei omakohtaista kokemusta mutta muistelisin lukeneeni että vanhempien multilinkkiperäisten murikat käy ristiin jäykkäperäisten kanssa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #398 : 18.02.2015, 18:09:31 »
Ei omakohtaista kokemusta mutta muistelisin lukeneeni että vanhempien multilinkkiperäisten murikat käy ristiin jäykkäperäisten kanssa.
Tuossahan on vielä menossa silta -> silta, eikä silta -> muljuvat vetarit.

Toistaiseksi nuo hommat on mennyt OK kun ottaa alkuperäisestä murikasta laakerit ja shimmit + lautaspyörän ja kasaa lukkoon samoille paikoille ja pistää kasaan. Ei välttis aina osu kohdilleen, mut tuollein on pari tehty ja rokki soi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #399 : 18.02.2015, 18:13:15 »
Kiitos. Pitää hommata ja ryhtyä toimeen.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #400 : 18.02.2015, 18:30:27 »
Jos sulla on vielä peltinen perän koppa, anturikehien kanssa voi joutua säveltämään, avuksi voi tulla sen uuden perän alumiininen koppa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #401 : 19.02.2015, 18:33:03 »
Tuossahan on vielä menossa silta -> silta, eikä silta -> muljuvat vetarit.

Ääh, jäi huomioimatta tuo vitonen mallimerkinnän perässä... :facepalm: Hyvä että paikkasit. :hello:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #402 : 20.02.2015, 08:36:57 »
Jos sulla on vielä peltinen perän koppa, anturikehien kanssa voi joutua säveltämään, avuksi voi tulla sen uuden perän alumiininen koppa.

On peltinen. Taidan antaa olla tiheän anturikehän ja vaihtaa nopeusmittarin sopivaan.
Olisiko jollain mittapiirustusta siitä perämurikan levitystyökalusta ( 2394 ) jotta voisi sellaisen valmistaa "omasta päästä".
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #403 : 22.02.2015, 22:05:16 »
Tässä pohtinut lukon hankintaa omaan harrastevolvoon, ja päädyin mielessäni tuohon eatonin torseniin, 912A588 numeroltaan. Siitä vaan mainitaan, että kävis 3.73 ja ylöspäin välityksiin? mielessä olis 3.54 välitys ja oliskin kysymys teille enemmän näitten kanssa painineille, että mikä rajoittaa käytettävän välityksen noihin? 142:seen olis tulossa.
Volvo PV&Duett

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #404 : 22.02.2015, 23:30:23 »
Tuo välityksen sopivuus koskee vain jeepin tms akselia,  volvolaiseen danaan käy kaikki

 

Kulkukoira  Proturbo