Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä

  • 4 Vastauksia
  • 164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 950
  • www.vrcf.fi
S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« : 11.05.2024, 08:52:16 »
Autoon on vaihdettu molemmat vetoakselit 2024. Napapultit on tiukalla tai ei ainakaan löysällä.
Noin 80 km/h kun kiihdyttää 4 tai 5. vaihteella, jopa etumatkustaja huomaa tärinän. Ihan aina ei täristä.
Katsastus on tulossa kesäkuussa joten jotkut väljyydet selviää siellä.
Arvioita mikä muu kuin vetoakseli(t) voisi vaikuttaa? Tärinä lakkaa välittömästi kun kaasua vähentää.
Mittarissa on 572 tkm.
Vaihdoin kesärenkaat uusiin (16” -> 17”) mutta se ei vaikuttanut.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2024, 08:53:48 kirjoittanut Jorma »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5151
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #1 : 11.05.2024, 09:33:39 »
Moottorin tuet voi olla heikossa hapessa mutta veikkaan noilla kilsoilla kaksoismassavauhtipyörän löystymistä.
Tuskin siihen ihan just on täyttä kytkinremppaa tehty. Taas meni pari tonnia jos ei ite tee, silloin pääsee alle tonnin.
Tai sitten myyntiin tai osiks.
Tai sitten vika on ihan muualla, älä sitä vielä ala purkamaan. ;D tämähän on tämmöstä lottoa...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2920
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #2 : 11.05.2024, 10:28:31 »
Tuo finaalissa oleva kaksoismassa olisi kyllä hyvä veikkaus. Niin, olihan kyseessä siis manuaali? Pitääkö kaksoismassa tyhjäkäynnillä ääntä?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 950
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #3 : 11.05.2024, 15:05:23 »
Hyviä arvioita mutta sen verran piristetty, että kaksoismassa ja kytkin meni vaihtoon 450 tkm kohdalla, kytkin alkoi luistaa isoilla vaihteilla.
Kaksoismassa on nyt paljon parempi kuin alkuperäinen, ei ole koskaan jyristänyt, alkuperäinen jyristi heti lastun asennuksen jälkeen (120 tkm)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 950
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Vastaus #4 : tänään kello 05:40:34 »
Otin eilen apukuskin puoleisen tukilaakerilla varustetun vetoakselin pöydälle ja avasin molempien suojakumien isommat päät.
Keskellä (missä pallot) oli reilusti rasvaa (magneti marelli akselilla ajettu noin 2kk) mutta rasvaa oli paljon vähemmän akselin päässä olevassa nivelessä.
No, molempiin reilusti lisää, uudet pannat ja takaisin autoon. Asentaja oli laittanut napapulttiin rasvaa. Pesin kierteet, uusi pultti ja medium kierrelukitetta ja kiinni. (35Nm + 90 astetta). Jostain syystä ei täristä enää.
Ajatuksia?
« Viimeksi muokattu: tänään kello 05:43:28 kirjoittanut Jorma »

 

Futurez  Kulkukoira