No niin! Tuli käytyä jututtamassa asennuksen tehnyttä mekaanikkoa, ja haettu vanhat osat talteen samalla.
Mekaanikon mielipide oli että nuo uudet jouset (Lesjoförssit) saattaisivat olla vanhoja oem-jousia jäpäkämmät ainakin heti uutena, mutta pehmenisivät ajan kanssa, mikä se aika sitten onkin?
Vaimennuskyvyn ollessa heikko vanhoissa oem-iskareissa, niin uudet iskarit (Bilsteinit) sitten taas tuntuvat todella töpäköiltä, mikä korostuu sitten uusien jousien kanssa (kun vertaa vanhoihin väsyneisiin jousiin).
Aiemmat oli tosiaan ihan alkuperäisjouset värimerkintöineen, ja ihan "kunnossa" olevatkin. Jos ei kova rynkytyskyyti pehmene edes hieman muutamien viikkojen ajojen jälkeen, laitan vanhat jouset tilalle ihan testiksi. Ja jos sekään ei muuta tilannetta, tilataan vaikka Monroen tai Kybin kepit Bilsteinien tilalle.
Itse kokeilin että vanhat iskarit tuntuvat ihan käsin paineltaessa melkoisen veltoilta ensimmäiset 10 senttiä sisäänpäin painaessa, mutta lisää painaessa tiukkenevat kun painaa melkein pohjaan asti viimeiset sentit. Vaikkakin sitten palauttelivat ihan loppuun asti ilman avittamista, mutta loppumatkan hitaammin.
Tosiaan ensimmäiset noin 10 senttiä painui todella kevyesti ja vasta lopussa viimeiset 5-7 senttiä tuntui vastetta paremmin, eli lienee loogisesti ajatellen vanhat iskarit olleen jo siten ehtoopuolella.