RallyBaron  Samppasport

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #645 : 19.07.2015, 09:19:53 »
Eilen käytiin pudasjärvellä kiihytteleen, autosta sain karsittua vielä 40kg painoa pois ja ahtopaineet ruuvasin kohilleen. Pito oli hyvä, eka lähtö 2 vaihteella ja auto kyykkäs täysin.. Seuraava veto ykkösellä ja aika jo 11:sen puolella. Kuudennella vedolla löytyi sitten ensimmäinen heikko osa voimansiirrosta, laatikko päätti antautua kolmosta sisään lyödessä... Noh kauanhan tuo kestikin, kaippa sitä seuraavaksi kokeillaan bemarin laatikkoa.

Kulkua tuntui kuitenkin olevan ja päivän paras aika 11,650s@200,25km/h  8)

Siinä pari videota

http://youtu.be/QafXBY0isqE


http://youtu.be/fe0y4OZ1MXQ
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #646 : 21.07.2015, 20:08:12 »
Perus ajatuksella miettien sliksillä liimaradalla suhteellisen hyvällä pidolla.

5v. 320z laatikko kestää sen noin 700nm liukkaalla pidolla varmasti enemmänkin.
 
Pieni 6v. gs6-37 saman.

Iso 6v. GS6-53 1000nm.


Hajoaako nuo pikkulaatikot tosiaan tuon 700nm jälkeen vai onko lukema se minkä ne kestää ainakin..? Mitä meinaat kannattaako tähän mun vehkeeseen tota pientä yrittää vai laittaako suosiolla ton isomman? Liimaradalla varmaan ajetaan jatkossakin... Onko noita miten tarjolla ja mitä mahtaa maksaa?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #647 : 21.07.2015, 21:02:08 »
Hajoaako nuo pikkulaatikot tosiaan tuon 700nm jälkeen vai onko lukema se minkä ne kestää ainakin..? Mitä meinaat kannattaako tähän mun vehkeeseen tota pientä yrittää vai laittaako suosiolla ton isomman? Liimaradalla varmaan ajetaan jatkossakin... Onko noita miten tarjolla ja mitä mahtaa maksaa?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55180.0
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #648 : 21.07.2015, 21:11:15 »
Hyvinhän se alkaa kulkemaan.

Ite en ainakaan noille väännöille yrittäisi pientä 6-vaihteista ollenkaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #649 : 21.07.2015, 21:13:08 »
Noita pikkulaatikoita löytyy muokkaamattomina yleensä 200-400e hintaan Suomesta, isompia ei taida olla saatavilla ihan yhtä halvalla.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #650 : 21.07.2015, 21:53:26 »
Noita pikkulaatikoita löytyy muokkaamattomina yleensä 200-400e hintaan Suomesta, isompia ei taida olla saatavilla ihan yhtä halvalla.

Ai löytyy? Mistä? Tuohon hintaan vois vaikka kokeilla, kaverilla ois työkalutkin moiseen sovitukseen...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #651 : 21.07.2015, 22:19:04 »
Mesen koneen perää löytyy ainakin sport getrackkii ihan bolt on toho 606. Ainut vaan että se ei oo kyl kanssa yhtää parempi ku toi sun nykyne. Jos manuaalina haluut pitää ni  laittaisn uudemmasta bemarista tuohon 6 zf lootan. Mallia en ny muista mut löytyy keskustelua monista topiceista.

Sit olis yks aika kustannustehokas keino mut se olis sit automaatti. 320cdi mersun perästä saa 5v sähköohjattua automaattia jonka pitäs pitää tehtaan ilmoittama noin 600nm vakiona. Tietty ovat kyl ajaneet tälläisellä enemmäkin väännöllä ja tuota laatikkoa saa viel vähä paranneltuakin.
320cdi laatikkoon joutuu vaihtaa kytkinkopan mut 270cdi sit pitäis käydä iha suoraan.

Sit tuohon laatikkoon saa aftermarket ohjainlaitetta jolla pystyy säätää lähes kaikkea tuosta lootasta. Myös saa rattivaihteet jos halajaa. Kaveri nimeltä ole fejer tekee purkkia toho tanskassa.

Tähän muokkaukseen tarviisit väyrysen automaattikepin, kaasun asentotunnistimen kans väyrysestä ja ton purkin ja piuhasarjan.

Ruotsin turbo bandit mersua ohjataa samalla purkilla. Tai ainaki on ohjattu.
Voit valita täysin manuaalisen vaihdon tai sit automaattina et periaatteessa rattivaihteilla pelittää ku suorakytky. Lisävarusteina saa digitaalisen vaihdenäyttimen ja 3 bar painetunnistimen jolla voidaa 2bar ylipaineesee asti ohjata lootan vaihtoja.

Laatikon yleismalli on 722.6.

Tätä settiä just omaan dieseliin ollaa para aikaa työntämässä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #652 : 22.07.2015, 08:27:52 »
Mulle saa myydä kaikki 200-400e hintaiset zf 6 loviset.   Eipä ole mulle tullut vastaan.

Mun kautta saa 500e hintaan tollasen pienen 6v laatikon. Sitä nyt ei sillon ole tietenkään muutettu.
Voihan tuota testata mutta tosiaan saattaa olla että korkkaa tai sitten ei.

Multa löytyy yksi iso 6v lodju, mutta hintaa sillä on 900e.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #653 : 22.07.2015, 08:34:04 »
Multa löytyy sitten kumpaankin zf lootikkoon kovaa sintteri kytkinlevyä jos tarvii. Paksuuden voit itse määritellä.

Halkaisijoita 228, 240, ja 275
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #654 : 22.07.2015, 12:11:36 »
http://m.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1981615
Noita 5 lovisia meinasin, 6 lovisia ei tosiaan noin halvalla taida saada.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #655 : 22.07.2015, 14:18:50 »
5v laatikon "ongelma" Volvon perien kanssa on suora vitonen. Varsinkin kun puhutaan käyttöautosta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #656 : 22.07.2015, 19:31:01 »
Mesen koneen perää löytyy ainakin sport getrackkii ihan bolt on toho 606. Ainut vaan että se ei oo kyl kanssa yhtää parempi ku toi sun nykyne. Jos manuaalina haluut pitää ni  laittaisn uudemmasta bemarista tuohon 6 zf lootan. Mallia en ny muista mut löytyy keskustelua monista topiceista.

Sit olis yks aika kustannustehokas keino mut se olis sit automaatti. 320cdi mersun perästä saa 5v sähköohjattua automaattia jonka pitäs pitää tehtaan ilmoittama noin 600nm vakiona. Tietty ovat kyl ajaneet tälläisellä enemmäkin väännöllä ja tuota laatikkoa saa viel vähä paranneltuakin.
320cdi laatikkoon joutuu vaihtaa kytkinkopan mut 270cdi sit pitäis käydä iha suoraan.

Sit tuohon laatikkoon saa aftermarket ohjainlaitetta jolla pystyy säätää lähes kaikkea tuosta lootasta. Myös saa rattivaihteet jos halajaa. Kaveri nimeltä ole fejer tekee purkkia toho tanskassa.

Tähän muokkaukseen tarviisit väyrysen automaattikepin, kaasun asentotunnistimen kans väyrysestä ja ton purkin ja piuhasarjan.

Ruotsin turbo bandit mersua ohjataa samalla purkilla. Tai ainaki on ohjattu.
Voit valita täysin manuaalisen vaihdon tai sit automaattina et periaatteessa rattivaihteilla pelittää ku suorakytky. Lisävarusteina saa digitaalisen vaihdenäyttimen ja 3 bar painetunnistimen jolla voidaa 2bar ylipaineesee asti ohjata lootan vaihtoja.

Laatikon yleismalli on 722.6.

Tätä settiä just omaan dieseliin ollaa para aikaa työntämässä.

Eikai kukaan enää laita sportti getraggia...  :) Automaatti ei oikeen kiinnosta oli sitte sähköllä tai ei...



5v laatikon "ongelma" Volvon perien kanssa on suora vitonen. Varsinkin kun puhutaan käyttöautosta.

Joo kierroksia on jo tarpeeksi ylivaihteellakin matkaa ajaessa.


Mulle saa myydä kaikki 200-400e hintaiset zf 6 loviset.   Eipä ole mulle tullut vastaan.

Mun kautta saa 500e hintaan tollasen pienen 6v laatikon. Sitä nyt ei sillon ole tietenkään muutettu.
Voihan tuota testata mutta tosiaan saattaa olla että korkkaa tai sitten ei.

Multa löytyy yksi iso 6v lodju, mutta hintaa sillä on 900e.

Multa löytyy sitten kumpaankin zf lootikkoon kovaa sintteri kytkinlevyä jos tarvii. Paksuuden voit itse määritellä.

Halkaisijoita 228, 240, ja 275

Saattais kiinnostaakkin tuo iso 6v. Zf vai getrag? Ja levy kans, 240mm on mutten tarkkaa paksuutta nyt just muista... Laita vaikka yv:llä lisää infoa..  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #657 : 22.07.2015, 19:41:25 »
Muutama video vielä lauantailta.   *W->

Eka veto, kakkosella lähtö ja kyykkäys. Aika 12.7s

https://youtu.be/Q_9wL3SSnO0

Toinen veto, ykkösellä lähtö kaasu pohjassa. Aika 11.7s

https://youtu.be/VptBmxNV6Yc

Viimeinen veto jossa kolmosvaihde antautui. Tässä lähdössä paras 60ft...

https://youtu.be/P59nrSIXc9k
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #658 : 22.07.2015, 23:52:15 »
Poistuu kyllä aika kiitettävästi  :o
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #659 : 23.07.2015, 14:30:13 »
Zf on laatikko. Palataan asiaan viikonloppuna.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Ateho  Elekma