RallyBaron  Samppasport

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #705 : 25.02.2016, 22:53:50 »
Pakosarja on nyt lopullisesti valmis.

Laipat oikastiin.






Hiekkapuhallettiin sisältä ja päältä.



Lopuksi päälle black satin pinnoite, myös turbon pakopesään tuli samaa ainetta.



Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6584
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #706 : 25.02.2016, 23:00:45 »
Kyllä on kaunista  S*
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #707 : 25.02.2016, 23:12:31 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

No jo on myllyssä terät :o

WallPaper materiaalia  S*

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #708 : 25.02.2016, 23:22:52 »
Seuraava muutos on välijäähdytin.

Tähän cooleriin on kulunut jo tunteja ja argonia sen verran että ois varmaan ollu sama laittaa joku "laatukenno" mutta koitetaan nyt vielä saisko kiinalaisesta vielä paranneltua... Edellinen muutoshan jo laski ahtoilman lämpöä ~15c. Mutta kesän viimeisissä kiihdyttelyissä nostettiin ahtopainetta ja lämpö nousi taas 55 asteesta 70 asteeseen..

Tarkoitus on tehdä päädyt uusiksi niin että ilma virtaisi tasaisemmin koko kennon läpi.





Näin netissä tän kuvan...



Siitä se ajatus sitte lähti...









Päätyä seuraavaksi.







Semmosta....
« Viimeksi muokattu: 25.02.2016, 23:51:20 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6584
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #709 : 25.02.2016, 23:27:15 »
Tuo Tig-hitsaaminen on jotain niin kaunista :tykkää:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #710 : 25.02.2016, 23:34:51 »
Seuraava muutos on välijäähdytin.

Tähän cooleriin on kulunut jo tunteja ja argonia sen verran että ois varmaan ollu sama laittaa joku "laatukenno" mutta koitetaan nyt vielä saisko kiinalaisesta vielä paranneltua... Edellinen muutoshan jo laski ahtoilman lämpöä ~15c. Mutta kesän viimeisissä kiihdyttelyissä nostettiin ahtopainetta ja lämpö nousi taas 55 asteesta 70 asteeseen..

Tarkoitus on tehdä päädyt uusiksi niin että ilma virtaisi tasaisemmin koko kennon läpi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Näin netissä tän kuvan...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Siitä se ajatus sitte lähti...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Päätyä seuraavaksi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Semmosta....

Kerro ihmeessä kun tiiät vaikuttiko miten paljon,näyttää kyllä helve**n hyvälle
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #711 : 26.02.2016, 07:34:07 »
Tuo Tig-hitsaaminen on jotain niin kaunista :tykkää:


Varsinkin silloin kun on kaveri joka selvästi osaa hitsata.. :)
Hienolta näyttää!
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #712 : 26.02.2016, 08:42:43 »
Hienoa jälkeä taas kerran.
Mistä idea pakosarjan muotoon? Muistuttaa x5 3.0 diisselin sarjaa, isommasta putkesta ja pehmeämmillä mutkilla.

Miten nuo coolerin päädyt, mietitkö ollenkaan niiden muokkausta myös, vai oliko tilan sanelema ratkaisu. Taito tehdä muokatut päädyt sulla on ainaskin. :)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #713 : 26.02.2016, 09:47:45 »
Toi coolerii noitte puikkojen laitto ei tunnu yhtää hullummalta idealta.
Hienoa työtä kyllä teet.  On kiva seurata projektia jossa tapahtuu paljon edistystä ja tämä on vielä kovin kiinnostava projekti.

Ainut vaan tämä pitäisi olla automaatti... ;)  ;)

Mahtava projekti. Seuraan aktiivisesti!!

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #714 : 26.02.2016, 10:02:53 »
Kerro ihmeessä kun tiiät vaikuttiko miten paljon,näyttää kyllä helve**n hyvälle

Juu lämpöjä seuraillaan kyllä ja penkissäkin ajellaan taas keväämmällä.

Hienoa jälkeä taas kerran.
Mistä idea pakosarjan muotoon? Muistuttaa x5 3.0 diisselin sarjaa, isommasta putkesta ja pehmeämmillä mutkilla.

Miten nuo coolerin päädyt, mietitkö ollenkaan niiden muokkausta myös, vai oliko tilan sanelema ratkaisu. Taito tehdä muokatut päädyt sulla on ainaskin. :)

Pakosarjan malli on omasta päästä, on toki tehdessä kateltu kuvia cumminssin pakosarjoista...
Siis päätyjähän tässä tekemään on ruvettukkin  ??? Katoppa kuvat uudestaan niin ehkä hoksaat idean, tilan puute tosiaan on mutta luulisin uusien päätyjen toimivan paremmin. Coolerin lähdöt kääntyy konehuoneeseen nyt lamppujen alta, joten ahtoputket myös lyhenee ja mutkat vähenee. Rälläkkää saa näyttää keulaan kyllä tässäkin sovituksessa....
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #715 : 26.02.2016, 11:08:24 »

Näin netissä tän kuvan...




Auto on niin hieno että harmittaa osallistua ketjuun kyseenalaistavalla kommentilla, mutta olenko ainoa joka tulkitsee tuon kuvan toisin? Itse näkisin että punaiset ja siniset nuolet tarkoittavat välijäähyyn edestä päin tulevaa ilmavirtausta (jäähdytysilmaa), ja jos nuo rivat on auton menosuuntaan pyöreät, jäähdytysilma virtaa sulavammin kennoon. Jos taas kantikkaat, aiheutuu ilmavirtaa jarruttavaa pyörrettä. Aerodynamiikan lainalaisuuksia. Näkisin että tarkoitus olisi pyöristää keulaan päin olevat pitkät rivat ohjaamaan ilmaa tehokkaammin, eikä niinkään päätyjä  :idiot2:. Toki päätyjen muokkaamisella saadaan kennon sisäistä jäähdytettävän ilman virtausta parannettua.

Mielestäni kuitenkin Tube and Fin -toteutuksessa kyse on tästä



Eli jäähdyttävää ilmaa on vastassa pyöristetty pinta ja jäänhdytettävä ilma kulkee ovaalin muotoisessa kanavassa.

Se ette ahtoputkiston ilma "mahtuu" virtaamaan kennon läpi varmistetaan kennon mitoituksella ja kuuman ilman jakautumisessa koko kennon alalle päädyillä on iso merkitys. Maksimaalisen jäähdytykset takia tuohon jäähdytysilman virtaukseen halutaan kiinnittää huomiota.

Juttu mistä kuva on käsittelee välijäähyjä ylipäätään ja siinä otetaan kantaa päätyjen sijaintiin/mitoitukseen/virtaukseen jolla taataan kuuman ilman leviäminen tehokkaasti jäähyyn ja toisaalta tuohon jäähdyttävän ilman virtaukseen.

Näiden paremmuudesta sitten on käden vääntöä, mutta ilmeisesti tuo tube and fin on ainakin kevyempi/halvempi. Välttämättä hyvä läpivirtaus taas ei takaa parasta jäähdytystehoa. Jos kennoja on peräkkäin (syyläri ja välijäähy) voidaan tällä taas saada taaemmalle kennolla paremmin viileää. Yksiselitteistä totuutta tuskin on ja esimerkisi tuon tuben kulmien pyöreys vaikuttaa paljon. Onhan sitten olemassa kai vielä joku radiaused bar and plate, jossa on yritetty saada hyviä puolia molemmista.

Nuo uudet päädyt varma parannus!
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 11:59:55 kirjoittanut are81 »

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #716 : 26.02.2016, 12:10:16 »
Omana mutuna heittäisin, että jäähdytysilman turbulenttisuuden kasvulla voisi olla jopa positiivisia vaikutuksia ulkoilman suhteen. Painehäviö coolerin sisällä on aina merkittävä ja ja siinä pienikin muutos voi vaikuttaa paljonkin.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #717 : 26.02.2016, 12:16:48 »
Omana mutuna heittäisin, että jäähdytysilman turbulenttisuuden kasvulla voisi olla jopa positiivisia vaikutuksia ulkoilman suhteen. Painehäviö coolerin sisällä on aina merkittävä ja ja siinä pienikin muutos voi vaikuttaa paljonkin.

Samaa pähkin itse...jos jäähdyttävä ilma virtaa liian hyvin kennon läpi, ei kenno jäähdy.

Sisäisten painehävioiden minimoimiseksi paras varmaan olisi vesivälijäähy,niin saisi lyhyellä putkituksella koneelle ahdettua ilmaa ja jäähdytysteho yleensä kohdallaan, mutta viehän siinäkin vesikennot ja flektit tilaa...
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 12:24:01 kirjoittanut are81 »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #718 : 26.02.2016, 14:05:16 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Auto on niin hieno että harmittaa osallistua ketjuun kyseenalaistavalla kommentilla, mutta olenko ainoa joka tulkitsee tuon kuvan toisin? Itse näkisin että punaiset ja siniset nuolet tarkoittavat välijäähyyn edestä päin tulevaa ilmavirtausta (jäähdytysilmaa), ja jos nuo rivat on auton menosuuntaan pyöreät, jäähdytysilma virtaa sulavammin kennoon. Jos taas kantikkaat, aiheutuu ilmavirtaa jarruttavaa pyörrettä. Aerodynamiikan lainalaisuuksia. Näkisin että tarkoitus olisi pyöristää keulaan päin olevat pitkät rivat ohjaamaan ilmaa tehokkaammin, eikä niinkään päätyjä  :idiot2:. Toki päätyjen muokkaamisella saadaan kennon sisäistä jäähdytettävän ilman virtausta parannettua.

Mielestäni kuitenkin Tube and Fin -toteutuksessa kyse on tästä

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli jäähdyttävää ilmaa on vastassa pyöristetty pinta ja jäänhdytettävä ilma kulkee ovaalin muotoisessa kanavassa.

Se ette ahtoputkiston ilma "mahtuu" virtaamaan kennon läpi varmistetaan kennon mitoituksella ja kuuman ilman jakautumisessa koko kennon alalle päädyillä on iso merkitys. Maksimaalisen jäähdytykset takia tuohon jäähdytysilman virtaukseen halutaan kiinnittää huomiota.

Juttu mistä kuva on käsittelee välijäähyjä ylipäätään ja siinä otetaan kantaa päätyjen sijaintiin/mitoitukseen/virtaukseen jolla taataan kuuman ilman leviäminen tehokkaasti jäähyyn ja toisaalta tuohon jäähdyttävän ilman virtaukseen.

Näiden paremmuudesta sitten on käden vääntöä, mutta ilmeisesti tuo tube and fin on ainakin kevyempi/halvempi. Välttämättä hyvä läpivirtaus taas ei takaa parasta jäähdytystehoa. Jos kennoja on peräkkäin (syyläri ja välijäähy) voidaan tällä taas saada taaemmalle kennolla paremmin viileää. Yksiselitteistä totuutta tuskin on ja esimerkisi tuon tuben kulmien pyöreys vaikuttaa paljon. Onhan sitten olemassa kai vielä joku radiaused bar and plate, jossa on yritetty saada hyviä puolia molemmista.

Nuo uudet päädyt varma parannus!

Saa ja pitääkin kommentoida!

Niinpä taitaakin olla ku tossa bar and plate kuvassa näkyy toi saumakin.. Mutta entäs tämä kuva..?  ???



Tuo päätyjen modaus tässä kuitenkin päätarkoitus olikin, ja nuo palikat tuli siinä samalla nätisti siihen. En ole asiaa sen kummemmin selvitellyt, näin vaan nuo kuvat ja niistä innostuin... Tuntus vaan että tuollainen pyöreys ois aina hyvä asia ku ajatellaan virtaavuutta...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #719 : 26.02.2016, 17:33:18 »
On kyllä komiaa rakentelua!  8) pitäs joskus ohimennen käyä ihastelemassa lähempää tätä autoa ku tästä naapuri paikkakunnalta oon  :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy