Kulkukoira  Proturbo

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #720 : 26.02.2016, 23:07:06 »
Nyt taisi mennä ohi. Tarkoitin ulkokuorta. Kuvien mukaan teit coolerin päädyt ihan perusmuotona, imurin suulake ns. Tarkoitin sellaista coolerin päätyä mikä on esim. vanhoissa rallitykeissä/rallicrossi ohjuksissa  kuten lancia s4 muistaakseni. Alamäen pökötti mm. Putkesta jouheva muoto coolerin päähän.
Mielenkiintoista kuulla miten sarja vaikuttaa tehoihin, vääntöön, ahtopaineeseen yms.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #721 : 26.02.2016, 23:28:10 »
Nyt taisi mennä ohi. Tarkoitin ulkokuorta. Kuvien mukaan teit coolerin päädyt ihan perusmuotona, imurin suulake ns. Tarkoitin sellaista coolerin päätyä mikä on esim. vanhoissa rallitykeissä/rallicrossi ohjuksissa  kuten lancia s4 muistaakseni. Alamäen pökötti mm. Putkesta jouheva muoto coolerin päähän.
Mielenkiintoista kuulla miten sarja vaikuttaa tehoihin, vääntöön, ahtopaineeseen yms.

Niin kyllähän päädyt sais vielä jouhevimmiksi jos olis tosiaan sitä tilaa.. Mutta verrattuna edelliseen tulee tälläkin varmasti paremmin kenno käyttöön. Tuo uusi pääty on hitsailtu myös sisäpuolelta ja nurkat on hiottu pyöreiksi.

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #722 : 27.02.2016, 08:51:27 »
Kalliimmissa coolereissahan on vielä päätyjen sisällä ns. Hajottimet millä saa edistettyä varsinkin kuuman tulon leviämistä isommalle osalle kennoa.
Tää on mielenkiintoinen aihe, ahtoilman lämmön merkitys. Vähä ehkä offtopiccina mut varsinkin näissä mersujen esikammiomoottoreissa on suuri ongelma ylipäätään lämpeneminen. Jos mitää fataalia ei kerrasta hajoa yleensä korkeat lämpötolat sitten väsyttää aina nää koneet vaikka miten olisi tehty. Kaikki mitä näistä saa vain viilennettyä niin on hyvä plussa.
En muista projektista mut onko sulla tässä vesi/metanoliruisku? Itse olen sitä kovasti miettinyt omaan projetiini, ainoastaan sillä tarkoituksella että saisi moottorilämpöjä puotettua.
 Ono sulla ilmennyt tän kanssa esim rada noi lämpeämiset??

Vielä korjaten, Itselläni siis samanlainen moottori mutta hieman eri kopassa :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #723 : 27.02.2016, 09:03:50 »
Onko tuolla moottorilla siis tapana nostella lämpöjä rajummin ajaessa? Kun tässähän nyt keskitytään ahtoilman viilentämiseen (toki välillisesti vaikuttaa moottorin lämpötiloihin).

Aika monessa jenkkivehkeessä ovat siirtyneet käyttämään sähköisiä pumppuja ja viileämpää/sähköistä termostaattia. Tämä ihan siksi että konetta rasitettaessa ja lämpöjen noustessa, alkaa sähköpumppu kierrättämään vettä melkoista kyytiä.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #724 : 27.02.2016, 10:57:16 »
Kalliimmissa coolereissahan on vielä päätyjen sisällä ns. Hajottimet millä saa edistettyä varsinkin kuuman tulon leviämistä isommalle osalle kennoa.
Tää on mielenkiintoinen aihe, ahtoilman lämmön merkitys. Vähä ehkä offtopiccina mut varsinkin näissä mersujen esikammiomoottoreissa on suuri ongelma ylipäätään lämpeneminen. Jos mitää fataalia ei kerrasta hajoa yleensä korkeat lämpötolat sitten väsyttää aina nää koneet vaikka miten olisi tehty. Kaikki mitä näistä saa vain viilennettyä niin on hyvä plussa.
En muista projektista mut onko sulla tässä vesi/metanoliruisku? Itse olen sitä kovasti miettinyt omaan projetiini, ainoastaan sillä tarkoituksella että saisi moottorilämpöjä puotettua.
 Ono sulla ilmennyt tän kanssa esim rada noi lämpeämiset??

Vielä korjaten, Itselläni siis samanlainen moottori mutta hieman eri kopassa :)

Onko tuolla moottorilla siis tapana nostella lämpöjä rajummin ajaessa? Kun tässähän nyt keskitytään ahtoilman viilentämiseen (toki välillisesti vaikuttaa moottorin lämpötiloihin).

Aika monessa jenkkivehkeessä ovat siirtyneet käyttämään sähköisiä pumppuja ja viileämpää/sähköistä termostaattia. Tämä ihan siksi että konetta rasitettaessa ja lämpöjen noustessa, alkaa sähköpumppu kierrättämään vettä melkoista kyytiä.


Eihän tässä varsinaisesti mitään ongelmia ole ollut, mutta ainahan se parempi on mitä viileämmäksi ahtoilma saadaan. En tiedä saadaanko näillä muutoksilla, ainakin on yritetty..  :)
Vesiruisku on ollut kokoajan käytössä, 20/80 metanoli/vesi seosta oon käyttänyt ja ruisku lähtee päälle 1,5bar ahdoilla. Tähänkin on suunnitteilla isompaa suutinta koska nykyinen suutin on mitoitettu sille d24 moottorille joka tässä aikoinaan oli...


Varttimaili ajoissa ei moottorinlämpöjen kanssa ole ongelmia ollut joka on pääasia, ouluzonessa joutui muutaman kierroksen jälkeen aina jäähdytteleen ku rataa kierrettin kylki edelle.. Että saattaa kesähelteillä lämpöongelmia olla luvassa jos radalle lähtee...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #725 : 27.02.2016, 12:24:15 »
vrcf:n ratapäivillä ei saa luisutella joten ainakin ilmaa tulee keulaan kun on mentävä kovaa eikä näyttävästi  ;) mutta on taas siistiä jälkeä tullu että.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #726 : 29.02.2016, 10:52:51 »
Niinpä taitaakin olla ku tossa bar and plate kuvassa näkyy toi saumakin.. Mutta entäs tämä kuva..?  ???
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jees...itse mietin oikeastaan tuota jäähdytysilman virtausta, mutta totta varmasti että tuo pyöristys autaaa painehäviöihin. Näyttää Mitsussa muutenkin olleen tuollainen tube and fin tyyppinen kenno...olisiko tuossa sitten haettu parempaa virtaavuutta myös syylärille tms. ...miten nyt sitten ovatkin sijoitettuna.

Kalliimmissa coolereissahan on vielä päätyjen sisällä ns. Hajottimet millä saa edistettyä varsinkin kuuman tulon leviämistä isommalle osalle kennoa. Tää on mielenkiintoinen aihe, ahtoilman lämmön merkitys.

Varmaan nuo hajottimet voisi olla aika toimiva ratkaisu ilman saattamiseksi koko kennoon, mutta toisaalta niiden mitoitus ja sijoittelu varmaan oma taiteenlajinsa ettei virtaus häiriinny.

Luulisi tuolla ahtoilmanlämpötilalla olevan jotain vaikutusta, kun siihen HiPo kamppeissa niin paljon huomiota kiinnitetään. Kyllähän palaminen tavitsee happea ja mitä kylmempää/kuivempaa ilmaa tarjoillaan, sen suurempi on happisisältö. Onhan esim. 70 asteisen ja 40 asteisen illman happisisätö prosentuaalisesti ihan eri luokkaa ja ilman happea ei aine pala. Toki tuo lämpöjen kurissa pito muutenkin helpompaa.


Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #727 : 29.02.2016, 23:44:08 »
Mitenkäs pinnoitus? Muistaakseni Marteliuksellahan ne olivat penkittäneet ihan hyviä tuloksia pinnoitteen ansiosta.
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #728 : 01.03.2016, 15:22:54 »
Mitenkäs pinnoitus? Muistaakseni Marteliuksellahan ne olivat penkittäneet ihan hyviä tuloksia pinnoitteen ansiosta.

Ei taida onnistua kotiolosuhteissa pinnoitus, eikä raahi enempää tuhlata enää euroja tohon kennoon...  :)



Hukkaportin paikka muuttui joten sen putki meni uusiksi. Samalla käärin dp:n thermo-tec eriste nauhalla, josko tänkin avulla konehuoneen lämpöjä pienemmiksi...





Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #729 : 01.03.2016, 20:41:37 »
Tämmöstä projektia on kyllä ilo seurata kun on rakentajalla taito hyppysissä. etenkin toi metallin koneistus on todella komeeta!  8) P>

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #730 : 11.03.2016, 22:04:16 »
Vanteiden lakkapinta oli kesän aikana kärsinyt ja pinta oli muutenkin karhea viime kerran spray maalailun jäljiltä, jonka vuoksi vanteita oli hankala pitää puhtaina... 
Maalasin uusiksi, tällä kertaa ruiskulla ja automaalilla.  *W->

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #731 : 12.03.2016, 04:57:44 »
Maalasin uusiksi, tällä kertaa ruiskulla ja automaalilla.  *W->

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ojjojoi, jag tycker  S*

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #732 : 14.03.2016, 19:59:06 »
Auto kuskattu talvisäilöstä pajalle. Koittaa nyt laittaa nippuun ja jos ens kuussa sitten taas penkkiin ja ehkä jopa liikenteeseen..




Cooleria mallailin keulaan ja rälläköin ylmääräistä peltiä pois tieltä. Kompurakoteloa piti taas hitsailla että sai lähdön kohti cooleria.. Tarttee hommata alumiinilevyä jotta pääsee tekemään toisen puolen päädyn cooleriin ja ahtoputken sinne myös.

Kuvat kertoo..







Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #733 : 14.03.2016, 20:25:28 »
Mukavan näköstä.
Millanen hitsauskone sulla muuten on?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #734 : 14.03.2016, 20:33:34 »
Mukavan näköstä.
Millanen hitsauskone sulla muuten on?

Everlast 200 kaasujähytteinen valovirtakone. Kiinan laatua.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Samppasport  Futurez