Samppasport  Futurez

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #840 : 25.08.2016, 23:37:57 »
Kumma miten pienestä pakopuolesta johtuvan vääntöpiikin puuttuminen saa tuntumaan siltä, ettei lähde mihinkään ::) Samalta se tuntui itelläkin kun vaihtoi K31:n HX55:een. Eiköhän sieltä tule kelpo lukemia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #841 : 26.08.2016, 22:47:09 »
Penkissä kävin toteamassa ahtimen isoksi. Huonosti herää ja ahtopainetta ei saa antamaan ku max 2,4bar jarrussa eikä ajossa... Ohjasin paineenkin hukkiksen kalvon yläpuolelle painamaan venttiiliä kiinni, mutta sekään ei auttanu. Liian iso.


Tollane käyrä. (Pakopaine käyrä tuo alin)



Edellisen holsetin ja tämän vääntökäyrät päällekkäin. Ei hyvältä näytä... :P




Seuraavaksi koitetaan kuulalaakeri ahdinta.....  ;)






Videota päivän savutuksesta.  ::)
https://youtu.be/DCJ9pStPnSU
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #842 : 26.08.2016, 23:37:46 »
Penkkilapuista ei kyllä oma silmä erota yhtään mitään.  :idiot2:  :juhau:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #843 : 28.08.2016, 18:55:46 »
Mikäs toi kuulalaakeri turbo nyt sit on ???

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #844 : 28.08.2016, 21:06:02 »
Mikäs toi kuulalaakeri turbo nyt sit on ???


Joku turbonetics, mallista ei tietoa. Oli yhdellä harrastajalla hyllyssä niin päätettiin kokeilla. Pakopesä ar 1.15, kompurasiipi 64mm ja pako 69mm. Epäilin kyllä että jää pieneksi turbiiniltaan mutta toimikin hienosti. Ahdettiin penkissä 2,9bar ja pakopaine oli vain 2,3bar. Huonopuoli vaan että ahdin ei oo myynnissä, mutta turbon omistaja olikin vähän reilumpi mies ja antoi ahtimen lainaan että pääsen ajaan varttimailia viikon päästä.  :)
Tommonen käyrä kuulalaakeri turbolla.




Ja videota tältä päivältä  8)

https://youtu.be/CDkussDdNIM
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #845 : 28.08.2016, 21:14:35 »
Ai että tuo tyhjäkäynti ja veto kuulostaa seksikkäältä! S*

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #846 : 29.08.2016, 08:15:41 »
Niinkuin tuolla hx50:lläkin ja tällä turboneticsillä oli ongelmia saada ahtopainetta nouseen yli 2,4bar. Syy siihen oli se että soppa loppui kesken jostain kumman syystä. Vaikka pumppua ei ole ruuvailtu välillä ollenkaan. Säädin sitte ahdonalaista syöttöä niin että antaa enemmän soppaa pienemmillä ahdoilla niin rupesi ahtamaan... Eli tolla hx50:llä olisi varmasti voimaa saanu mutta oli se herääminen niin huonoa että jouti kyllä pois...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #847 : 29.08.2016, 08:54:56 »
Kieltämättä hx50 dynovedosta jäi sellainen "vau" efekti pois verrattuna turboneticsiin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #848 : 29.08.2016, 10:26:12 »
Kieltämättä hx50 dynovedosta jäi sellainen "vau" efekti pois verrattuna turboneticsiin.

Ihan saman totesin kun klipit katoin. Vanhallakin turbolla tuli semmonen "WAU  :o :o" ja HX50:llä vaan semmonen "wau".
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #849 : 29.08.2016, 21:45:27 »
tohtisin kyllä väittää että nyt ei ole kaikki kunnossa moottorissa tai polttoainepuolella, ei mersun koneen nuon kauaa pitäisi konkata käynnistäessä, eikä startin olla nuon pitkä  :o

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #850 : 30.08.2016, 06:40:31 »
tohtisin kyllä väittää että nyt ei ole kaikki kunnossa moottorissa tai polttoainepuolella, ei mersun koneen nuon kauaa pitäisi konkata käynnistäessä, eikä startin olla nuon pitkä  :o


Tolleen se on aina kylmänä käyny, startin pituus riippuu siitä miten kauan vihtii hehkuttaa... Tässähän on käytetty volvon omaa hehkurelettä joka saattaa asiaan vaikuttaa. Jälkihehku?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #851 : 30.08.2016, 09:18:06 »
....nyt on kesä. :o
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #852 : 30.08.2016, 09:28:44 »
....nyt on kesä. :o

Oli kesä tai syksy niin aina se on hehkun tarvinu käynnistyäkseen. Saattaahan se olla rikkikin mutta onhan tuon kans pärjänny jo muutaman vuoden...  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #853 : 30.08.2016, 09:49:35 »
Jossakin vika, jos hehkuttaa näillä lämmöillä.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #854 : 30.08.2016, 09:57:22 »
Jossakin vika, jos hehkuttaa näillä lämmöillä.

Hei, ei tämä nyt sentään mikään suorasuihkutteinen TDI tai D5 ole. Ainakin mun kokemuksella esikammiokoneet on tarvinnu kesälläkin enemmän tai vähemmän hehkua lähteäkseen nätisti tulille. ???
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Samppasport  Futurez