Samppasport  Futurez

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523371 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #870 : 11.09.2016, 22:59:59 »
Ei muutaku uutta kellaria teet nii puristuksia tiputtaa ja männistä sorvasta tavaraa pois ettei hirtä ku lämpiää ja hprofiilit :)

Poissa villetone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #871 : 24.09.2016, 13:27:53 »
Onko vaparikonneen männäntappi 26mm kun luki että on helotettu turbon kangille jotka on ilmeisesti 28mm? :-[
1 x 240, 2 x 740

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #872 : 24.09.2016, 15:27:59 »
Onko vaparikonneen männäntappi 26mm kun luki että on helotettu turbon kangille jotka on ilmeisesti 28mm? :-[

Kyllä. Juurikin näin.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jeemu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #873 : 28.09.2016, 17:01:04 »
Ei niitä mäntiä kannata sorvaileen alakaa saati puristuksia puotella
Kammio Power +7000rpm

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #874 : 28.09.2016, 18:33:21 »
Ei niitä mäntiä kannata sorvaileen alakaa saati puristuksia puotella

Laitoin viestiä...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #875 : 28.09.2016, 20:43:47 »
Itse käytin om606 männät marteliuksella laen keraamipinnoituksessa, samalla vetästiin helmoihin uudet teflonit. Lakea myös ihan karvan verran sorvattiin kapeemmaksi ylimmän puristusrenkaan yläpuolelta. Ei tule tosin aluksi noin suurella ahtimella ku sulla, eli ei heti ainakaan noin kovaan koeponnistukseen joudu. Luulisin ainakin että auttais se keraamipinnote lämpöleikkaamisen ehkäisyyn kun ei lämpö siirry niin tehonkaasti mäntään. Ei ollu pahan kallis toimenpidekään.
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #876 : 28.09.2016, 20:58:20 »
Itse käytin om606 männät marteliuksella laen keraamipinnoituksessa, samalla vetästiin helmoihin uudet teflonit. Lakea myös ihan karvan verran sorvattiin kapeemmaksi ylimmän puristusrenkaan yläpuolelta. Ei tule tosin aluksi noin suurella ahtimella ku sulla, eli ei heti ainakaan noin kovaan koeponnistukseen joudu. Luulisin ainakin että auttais se keraamipinnote lämpöleikkaamisen ehkäisyyn kun ei lämpö siirry niin tehonkaasti mäntään. Ei ollu pahan kallis toimenpidekään.

Juu kyllä tässä seuraavaa moottoria on suunniteltu jo...  ;)
 Noin juuri oli tarkoitus männät sorvata ja pinnoituksista olin jo yhteydessä marteliukseen. Muutakin suunnitelmia kestävyyden suhteen on, mutta niistä lisää myöhemmin. Kovempaakin pitäis päästä taas vartilla ,joten voi olla että ahdin ja venttiilit kannessa isonee  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #877 : 02.10.2016, 02:40:04 »
CDI. Piste.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #878 : 05.10.2016, 06:44:51 »
Cdi olis aivan loisto vaihtoehto jos siihen löytyisi joku valmis ja helppo, ns. Megasquirt tyyppinen moottorinohjainlaite.
Aika kova työ sirtää kaikki virtalukoista lähtien.
420cdi pelkällä tuikun ohjelmalla tarjoaisi +1000nm kerralla. Siihen sitte vähä pakosarjaa väläriä ja turboo ni olis magee.
Mut on vaa nii kovatöinen laittaa

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #879 : 05.10.2016, 07:36:52 »
Mikäs tämä tiisselimersulla riftinkiä ajava tiimi nyt olikaan... Heidän kanssaan juttelin tuossa alkukesästä, niin jäin käsitykseen että olisi ns. ohjelmoitava aftermarket suoraruikkari, mutta eivät suostuneet enempää kertomaan.

Saatan kyllä muistaa väärinkin...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #880 : 05.10.2016, 08:06:15 »
Mikäs tämä tiisselimersulla riftinkiä ajava tiimi nyt olikaan... Heidän kanssaan juttelin tuossa alkukesästä, niin jäin käsitykseen että olisi ns. ohjelmoitava aftermarket suoraruikkari, mutta eivät suostuneet enempää kertomaan.

Saatan kyllä muistaa väärinkin...
http://www.blacksmokeracing.com/

Siellähän ne pojat on tainnu kokeilla kaiken mitä voi kokeilla mersun koneeseen... Herlevit käsittääkseni vähän avittaa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #881 : 05.10.2016, 08:23:09 »
Pekka Herlevi taisi jossain haastattelussa taannoin mainitakkin omakehitetystä ruiskusta.

Siinä on kyllä perhe "pikkuisen" hurahtanut Dieselin voimaan. Herlevin pajan ohi ajaessa näkee jo kaukaa, jos ollaan "koeajolla". :D

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #882 : 05.10.2016, 09:56:28 »
Esikammioilla mennään edelleen.
Driftinki touhuissa moottori kovemmalla rasituksella ku rataa kierretään kaasupohjassa. Taisi peltola aika monta esikammio konetta sulattaa... Mun ajot on sen 402 metriä kaasu pohjassa ja sitten voikin jo jäähdytellä rauhassa...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #883 : 05.10.2016, 19:54:58 »
Miun mielestä sama mies,eli tuikkalan kari on tehny sitä niiden auton ohjelmaa aika paljon.
Mulla on itelläni w211 320cdi käyttöautona ja se käytettii karilla ohjelmoitavana kajaanissa.
Ilmeisesti ihan ei voi takuulla tehoista sanoa koska kaikissa autoissa on vähän eroja kulumisen yms suhteen mut oletettavasti nyt ollaan lähellä 300hp/700nm
Pelkkä ohjelma ja hiukkas suodattimen poisto.
Voin kertoo.... kivaa on :)
Laita yv tä jos tarviit om606 tbo alakertaa.
Mulla on 1.kpl joutilaana 300.000km ajetusta väykästä irtonaisena

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #884 : 05.10.2016, 20:22:01 »
Miun mielestä sama mies,eli tuikkalan kari on tehny sitä niiden auton ohjelmaa aika paljon.
Mulla on itelläni w211 320cdi käyttöautona ja se käytettii karilla ohjelmoitavana kajaanissa.
Ilmeisesti ihan ei voi takuulla tehoista sanoa koska kaikissa autoissa on vähän eroja kulumisen yms suhteen mut oletettavasti nyt ollaan lähellä 300hp/700nm
Pelkkä ohjelma ja hiukkas suodattimen poisto.
Voin kertoo.... kivaa on :)
Laita yv tä jos tarviit om606 tbo alakertaa.
Mulla on 1.kpl joutilaana 300.000km ajetusta väykästä irtonaisena

Sait viestiä.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Proturbo  Autodiagnoosi