Ateho  Elekma

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523372 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #915 : 18.11.2016, 20:12:52 »
Uuteen moottoriin uusi sydän..  8)

Kysäsin ruotsin pumppupajalta josko kiinnostas osallistua tähän uuden moottorin rakennukseen, ja sieltähän kiinnostusta löytyi.  :)  P>
Luotan kyllä ruotsalaisten osaamiseen näissä asioissa. Kiitos!  http://www.dieselmeken.se

Dieselmeken 8mm. 80LF4 60/180cc max 230cc 6500rpm


Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Kuisma_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #916 : 22.11.2016, 23:41:20 »
Nyt sattukin kiinnostava päivitys. Vähän odotellutkin että saisi OIKEAA faktaa tästä meekkenin pumpusta... Briteissä tehtyjä dynosessioita pidän epäluotettavina ja ruotsin kavereitten kokemuksien mukaan nämä pumput ei oikein pärjää suomessa valmistetuille... Toki sillä sen perus 400hp varmasti saa, mutta tässä projektissa onkin kyse jo vähän muusta. Ongelmaksi on kuullema muodostunut todellinen tuotto, mikä ei ole vastannut ilmotettuja lukuja korkeammilla kierroksilla...
Tutun mukaan sopan tulo leikkaantuu tuossa 5000 nurkilla olemattomaksi. Olenkin ihmetellyt niitä polttoaine linja/pumppu kombinaatioita mitä suosittelevat/käyttävät noitten pumppujen kanssa yleisesti... Aihe on täysin ristiriidassa sen kanssa mitä suomalaiset kaksi suosituinta pumppuseppää suosittelevat, eli juurikin siirtopumppu/siirtopaineen tarve.

Jotenkin vähän skeptinen ollut noitten pumppujen suhteen, koska en ole nähnyt ainuttakaan järkevän oloista projektia kyseisellä pumpulla... Tai ainakaan mitään kunnollista faktaa.

Onko topicin omistajalla mitään ajatuksia/kokemuksia Dieselmeken pumpuista??

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #917 : 23.11.2016, 08:17:17 »
Nyt sattukin kiinnostava päivitys. Vähän odotellutkin että saisi OIKEAA faktaa tästä meekkenin pumpusta... Briteissä tehtyjä dynosessioita pidän epäluotettavina ja ruotsin kavereitten kokemuksien mukaan nämä pumput ei oikein pärjää suomessa valmistetuille... Toki sillä sen perus 400hp varmasti saa, mutta tässä projektissa onkin kyse jo vähän muusta. Ongelmaksi on kuullema muodostunut todellinen tuotto, mikä ei ole vastannut ilmotettuja lukuja korkeammilla kierroksilla...
Tutun mukaan sopan tulo leikkaantuu tuossa 5000 nurkilla olemattomaksi. Olenkin ihmetellyt niitä polttoaine linja/pumppu kombinaatioita mitä suosittelevat/käyttävät noitten pumppujen kanssa yleisesti... Aihe on täysin ristiriidassa sen kanssa mitä suomalaiset kaksi suosituinta pumppuseppää suosittelevat, eli juurikin siirtopumppu/siirtopaineen tarve.

Jotenkin vähän skeptinen ollut noitten pumppujen suhteen, koska en ole nähnyt ainuttakaan järkevän oloista projektia kyseisellä pumpulla... Tai ainakaan mitään kunnollista faktaa.

Onko topicin omistajalla mitään ajatuksia/kokemuksia Dieselmeken pumpuista??

Ei ole kokemuksia vielä näistä.. ilmoitin heille vain tehotavoitteen, siirtopaineen ja linjojen koon. Eikä ongelmaa tuntunut olevan. Tälle 80lf4 mallille suositeltu siirtopaine on 1-1,5bar. Kesällä sitten nähdään miten pelaa.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #918 : 28.11.2016, 22:03:46 »
Kyllä se näyttää ny siltä että compound tehdään...
Mitä laitetaan?

Hx35/hx55?
Hx40/hx55?
Hx40/hx60?

Pari isoa ois sopivasti tiedossa:
hx55 80/70 #22
Hx60 86/80 garretin pakopesällä ar 1.33
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #919 : 29.11.2016, 18:11:31 »
HX60 Saa om606 riittävästi ilmaa :)  :3/4 jättää sen:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #920 : 29.11.2016, 20:15:21 »
HX60 Saa om606 riittävästi ilmaa :)  :3/4 jättää sen:

Myöhäistä. Kun ei viisammaat kerro niin päätin ite.
Eli toiseksi ahtimeksi tulee tämä holset hx55 80/70 #22. Sitten pitää vielä miettiä tälle pienempi kaveriksi, oisko se sitten joku 35-40 kokoluokkaa....?

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #921 : 29.11.2016, 21:02:51 »
Sopisko "pikkuahtimeksi" hx35 jollain 10-12 pakopesällä ja hengittävällä kompurapuolella? Ja sitten iso ahdin halutun huipputehon mukaan.
Toimisiko compoundina sellainen ratkaisu, että pikkuahtimesta pakoputki isoon ahtimeen ja isosta sitten normaalisti eteenpäin.
Ennen pikkuahdinta kaksi hukkaporttia, joista toista ohjataan pienen ahtimen pakopaineella, ja josta menee putki pakoputkeen ennen isoa ahdinta
ja toinen portti mitä ohjaa ison ahtimen ahtopaine ja siitä taas putki pakoputkeen ison ahtimen jälkeen. Ja iso ahdin ahtamaan pienen läpi ilmaa koneeseen?
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #922 : 29.11.2016, 21:37:20 »
Sopisko "pikkuahtimeksi" hx35 jollain 10-12 pakopesällä ja hengittävällä kompurapuolella? Ja sitten iso ahdin halutun huipputehon mukaan.
Toimisiko compoundina sellainen ratkaisu, että pikkuahtimesta pakoputki isoon ahtimeen ja isosta sitten normaalisti eteenpäin.
Ennen pikkuahdinta kaksi hukkaporttia, joista toista ohjataan pienen ahtimen pakopaineella, ja josta menee putki pakoputkeen ennen isoa ahdinta
ja toinen portti mitä ohjaa ison ahtimen ahtopaine ja siitä taas putki pakoputkeen ison ahtimen jälkeen. Ja iso ahdin ahtamaan pienen läpi ilmaa koneeseen?


Tuolla aikaisemmalla sivulla suunnitelmasta kuva... eli melkein noin mutta toinen hukkis tulis tuohon väliputkeen, mistä puhaltaa pihalle.
Hx35.sta näyttää olevan jenkkiläisten diiseleissä ja näissäkin moottoreissa kuulemma käytetty... en tiedä..  ??? Entäs se 40?

Eli siis kompura puoli on 80mm ? mitään asiasta en tiedä mutta eikös pakopuolen pitäs olla aina isompi ? tai niin olen kuullut ?

Kompura 70mm
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 21:40:24 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #923 : 29.11.2016, 22:36:25 »
hx35 kannatetaan.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #924 : 29.11.2016, 22:39:37 »
Täälä meinataan deekusta tehä talvella compoundi.. äsken tuli haettua hx35 #16 pesällä hx52 kaveriksi tai toinen vaihtoehto borgwarnes s410 billet siivellä vähä pienemmät siivet ku hx52 vertaa. ::)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #925 : 30.11.2016, 10:17:30 »
Aikoinaan tein sarja-ahdin räpellyksen B19A koneeseen. Siinä oli pikku ahtimena garrett T03 ja isona HX50 jossa siipikoot ~70/80 #25. Tässä räpellyksessä oli läppä ohittamassa garrettia, kun läppä oli lukittu auki asentoon ei ahdot noussut lainkaan. Läppä toiminnassa ahtoi hyvin paljon.
Eli jos tälläisessä oikeassa moottorissa pikkuahtimeksi valitaan HX35 niin isompi ahdinhan voisi olla jätti suuri?
Tosin en tämän compound ahtamisen sielunmaailmasta täysin selvillä ole.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2016, 10:19:40 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #926 : 30.11.2016, 13:56:18 »
Kansi ois taas priima. Kaikki ohjurit vaihdettiin, pakoventtiileiksi sovitettiin uusilla seetirenkailla isommat venttiilit, imupuolelta seetit ja lautaset koneistettu ja kansi oikaistiin.






Lohko kävi myös koneistamolla.
Sylinterit hoonattiin ja tasopinnat oikaistiin lohkon molemmin puolin.






Kampiakseli tarkastettiin ja kaulat kiillotettiin. Vauhtipyörä oikaistiin, koko paketti myös tasapainotettiin.

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #927 : 30.11.2016, 14:33:32 »
Ihailtavaa työjälkeä nähtävissä :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #928 : 30.11.2016, 20:48:43 »
Lainaus
   
    Toimisiko compoundina sellainen ratkaisu, että pikkuahtimesta pakoputki isoon ahtimeen ja isosta sitten normaalisti eteenpäin.
    Ennen pikkuahdinta kaksi hukkaporttia, joista toista ohjataan pienen ahtimen pakopaineella, ja josta menee putki pakoputkeen ennen isoa ahdinta
    ja toinen portti mitä ohjaa ison ahtimen ahtopaine ja siitä taas putki pakoputkeen ison ahtimen jälkeen. Ja iso ahdin ahtamaan pienen läpi ilmaa koneeseen?


Tuolla aikaisemmalla sivulla suunnitelmasta kuva... eli melkein noin mutta toinen hukkis tulis tuohon väliputkeen, mistä puhaltaa pihalle.

Niinpä olikin. Eipä tullut katottua kuvaa niin tarkkaan aikaisemmin  :)
Sama toimintaperiiatehan tuossakin on..
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa mukkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #929 : 01.12.2016, 08:23:05 »
Myöhäistä. Kun ei viisammaat kerro niin päätin ite.
Eli toiseksi ahtimeksi tulee tämä holset hx55 80/70 #22. Sitten pitää vielä miettiä tälle pienempi kaveriksi, oisko se sitten joku 35-40 kokoluokkaa....?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pikku Ahtimeksi hx40 jos ei hyvä niin vaihetaan turboja. saat minulta hx35 ja minä otan 40sen ;D

 

Kulkukoira  Proturbo