Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1005 : 12.01.2017, 21:42:05 »
On kyllä nättiä  S*

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1006 : 12.01.2017, 21:53:44 »
Coolerin kenno saapui. Kiitos Neverbe4/miracle team!
..tosin oon kyllä pulassa tuon möykyn kans  ;)  ;D ahdasta tulee...


Garrett 705x325x130

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Miracle team toimii !!  ;) On kyllä aika järeäkenno  8) 8)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
  • "Noku mä haluan"
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1007 : 12.01.2017, 22:48:08 »
Coolerin kenno saapui. Kiitos Neverbe4/miracle team!
..tosin oon kyllä pulassa tuon möykyn kans  ;)  ;D ahdasta tulee...


Garrett 705x325x130

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Niin minkä kokoluokan maansiirtokoneesta tämä on peräisin? :o jos tuolla ei jäähdy niin ei millään  P>

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1008 : 12.01.2017, 23:58:35 »
Niin minkä kokoluokan maansiirtokoneesta tämä on peräisin? :o jos tuolla ei jäähdy niin ei millään  P>

Ruotsissa ainakin käyttivät aikoinaan paljon Ivecon kuorma-auton coolereita siis toki pienennettyinä eli "sahattuina" pienemmiksi ja päätyjen hitsaus toki meni uusiksi.
Se vaan kun kuorma-autoissa coolerin koko on vakiona valtaisa ja jäähdytysrivat harvat(tehty siis koville ahtopaineille jo valmiksi) niin pienennettynä ei olekaan enää niin hyvä.
Komea on tuo Garrettin kenno.
Hinta?
Voi laittaa privallakin.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1009 : 13.01.2017, 18:32:28 »
Ollos hyvä, Kiva jos tyytyväinen. Miten niin ahdasta, Eihän sulla oo keulassa kuin cooleria, vähän valoja, cooleria, öljynlauhdutinta ja vielä vähän cooleria.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1010 : 13.01.2017, 23:17:19 »
Ollos hyvä, Kiva jos tyytyväinen. Miten niin ahdasta, Eihän sulla oo keulassa kuin cooleria, vähän valoja, cooleria, öljynlauhdutinta ja vielä vähän cooleria.

Juu ja lisää tuli taas...  :-[

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1011 : 14.01.2017, 11:43:10 »
Mistä hommasit jäähdyttäjän ja meneekö suoraan vakiopaikalle?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1012 : 14.01.2017, 11:59:40 »
Mistä hommasit jäähdyttäjän ja meneekö suoraan vakiopaikalle?

Griffin jäähdytin tarvikemotista. Vaikea sanoa ku ei ole mitään orkkis kiinnikkeitä enään... Mutta mahtuu runkopalkkien väliin, eikä korkeus ole ongelma. Mitat ~650x500x75
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1013 : 15.01.2017, 10:11:04 »
Niin minkä kokoluokan maansiirtokoneesta tämä on peräisin? :o jos tuolla ei jäähdy niin ei millään  P>

Jostain hyvin pienestä?  ???

Oikeastihan maansiirtokoneissa ei kovin usein ole tuollaisia välijäähdyttimiä, koska ajoviiman varaan ei paljoa voi laskea. Ja muutenkin isommissa koneissa harvemmin on tilasta puutetta, niin että sinne tuollaisia minicoolereita laitettaisiin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1014 : 15.01.2017, 18:34:06 »
Jostain hyvin pienestä?  ???

Oikeastihan maansiirtokoneissa ei kovin usein ole tuollaisia välijäähdyttimiä, koska ajoviiman varaan ei paljoa voi laskea. Ja muutenkin isommissa koneissa harvemmin on tilasta puutetta, niin että sinne tuollaisia minicoolereita laitettaisiin.
kaikissa uudemmissa mun mielestä on. Siellä vaan on takana hydraulikäyttöinen flekti mikä tekee sitä "ajoviimaa" vähintään tarpeeksi.
No kun halvalla sai.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1015 : 17.01.2017, 09:49:05 »
Sulla alkaa tulla aika paksu kerros jäähdytintä tuohon nokalle.
Miten oot ajatellut saada ilman liikkumaan niiden läpi riittävästi että saat kaiken jäähdytystehon käyttöön?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1016 : 17.01.2017, 11:57:59 »
Sulla alkaa tulla aika paksu kerros jäähdytintä tuohon nokalle.
Miten oot ajatellut saada ilman liikkumaan niiden läpi riittävästi että saat kaiken jäähdytystehon käyttöön?

Ajoviimalla ja tehokkaalla flektillä.  ???
Ajatus oli myös tehdä ohjauspellit kennoille, niin että sais mahdollisimman paljon keulaan kohdistuvasta ilmasta ohjattua kennojen läpi.. mutta katotaan nyt että miten nuo saa järkevästi keulaan sijoitettua...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1017 : 21.01.2017, 11:56:08 »
anteeksi offtopic
kaikissa uudemmissa mun mielestä on. Siellä vaan on takana hydraulikäyttöinen flekti mikä tekee sitä "ajoviimaa" vähintään tarpeeksi.
Ihan uusimpia en ole päässyt käpistelemään, mutta ainakin vähän vanhemmat vehkeet ovat joko kokonaan ilman cooleria tai vesijäähyllä, mutta kaipa noissa on paljon myös valmistajakohtaisia eroja. Yleisestihän maansiirtokoneissa ei ole mikään kovin suuret litratehot, niin ettei välijäähdytykselle edes ole niin suurta tarvetta.

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1018 : 21.01.2017, 16:03:03 »
anteeksi offtopicIhan uusimpia en ole päässyt käpistelemään, mutta ainakin vähän vanhemmat vehkeet ovat joko kokonaan ilman cooleria tai vesijäähyllä, mutta kaipa noissa on paljon myös valmistajakohtaisia eroja. Yleisestihän maansiirtokoneissa ei ole mikään kovin suuret litratehot, niin ettei välijäähdytykselle edes ole niin suurta tarvetta.

Nykypäivän päästönormit pitää siitä huolen että joka prutkussa on välijäähdytin ja myös se ahdin. Ja on se ilma-ilma mallia.
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1019 : 22.01.2017, 11:20:02 »

Uusi imusarja valmistui. Olipa taas tinaaminen, nestejäähdytys kolville täytyy ruveta värkkäileen...  :P




















Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron