Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1110 : 23.04.2017, 18:06:42 »
Varmaan tiedätkin mutta kannattaa vetää lohkoon kiinni hitsatessa vaikka vetelee siitä nähden ...

Eiks toi kuvan mukaan olekin?  :)

Mut miehellä on kyllä kädentaitoa ja intoa tehdä tästäkin jotain niin mahtavaa  P>
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1111 : 23.04.2017, 18:14:45 »
Pohjaan tulee niin monta poikittaista saumaa, että se lyhenee hitsattaessa tosi paljon. Kannattaisi ehkä jonkun sauman kohdalta vetää koko pohja laippaa myöten poikki ja venytää se niin pitkäksi, mitä ruuvinreiät antaa myöden. Ehkä voisi jopa porata reiät vähän isommiksi, jotta pohjaan saisi ylimääräistä pituutta parisen milliä.

Lisäksi kannattaa jättää se kokonaan poikki oleva kohta hitsaamatta/heftaamatta, kunnes kaikki muut saumat on hitsattu valmiiksi.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017, 18:21:39 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1112 : 23.04.2017, 21:32:35 »
Varmaan tiedätkin mutta kannattaa vetää lohkoon kiinni hitsatessa vaikka vetelee siitä nähden ...

Juu kyllä se joka pultilla oli kiinni jo hepatessa  :)


Pohjaan tulee niin monta poikittaista saumaa, että se lyhenee hitsattaessa tosi paljon. Kannattaisi ehkä jonkun sauman kohdalta vetää koko pohja laippaa myöten poikki ja venytää se niin pitkäksi, mitä ruuvinreiät antaa myöden. Ehkä voisi jopa porata reiät vähän isommiksi, jotta pohjaan saisi ylimääräistä pituutta parisen milliä.

Lisäksi kannattaa jättää se kokonaan poikki oleva kohta hitsaamatta/heftaamatta, kunnes kaikki muut saumat on hitsattu valmiiksi.

Kyllä varmasti kutistuu joo jonkinverran.. mää sen viime yönä jo hitsailin lähes valmiiksi, katotaan viikon päästä miltä näyttää ku irrotan sen lohkosta...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1113 : 24.04.2017, 16:17:59 »
Itse olen huomannu että yleensä meinaa tulla banaani.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1114 : 24.04.2017, 18:20:04 »
Itse olen huomannu että yleensä meinaa tulla banaani.

Vanha kunnon kiilakuuma niin suoristuu pahempikin banaani.
citikka

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1115 : 24.04.2017, 21:12:34 »
Vanha kunnon kiilakuuma niin suoristuu pahempikin banaani.
Alumiiniin? Voipi tulla vielä enemmän hitsattavaa. Ennemmin vetää pari leveää saumaa "nurjalle" puolelle niin saa kaareutumista vähän kompensoitua? Tosin näyttäs siltä että -hh- hallitsee nämä hommat paremmin kuin hyvin. Kerta kaikkiaan loistavaa työtä koko projekti!!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1116 : 24.04.2017, 22:35:41 »
Tuohon keulaan sopis vielä vaikka öljyjäähyt jotka vastaa orkkisvalot

Hienoo jälkee teet kyllä

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1117 : 29.04.2017, 10:17:59 »
Nytpä se ois hitsailtu. Pulttijako ei muuttunut eikä vedellyt muutenkaan pahemmin. Banaania noin milli pituussuunnassa, eli todella vähän...  :)




Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1118 : 29.04.2017, 11:20:19 »
Mitenkä puhdistit tuota vanhaa öljypohjaa? Kun valittelit siitä imeytyneestä öljystä, oliko ongelmia edm. syystä?

Mukava kattella, kun taidolla muokataan. :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1119 : 29.04.2017, 11:58:03 »
Mitä vanhaa? Eihän tuosta jäänyt kuin pulttienreiät jäljelle :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1120 : 29.04.2017, 16:53:46 »
Mitenkä puhdistit tuota vanhaa öljypohjaa? Kun valittelit siitä imeytyneestä öljystä, oliko ongelmia edm. syystä?

Mukava kattella, kun taidolla muokataan. :)

Pinnat hioen puhtaiksi molemmin puolin ja jarrukliinerillä puhdistus. Mutta silti hitsatessa sitä imeytynyttä nousee välillä.. Sen kyllä huomaa mihin sitä huokosta jää ja välillä joutuu saumoja aukoon ja hitsaan uudestaan..  :P
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1121 : 29.04.2017, 17:26:36 »
Kannattaa olla varovainen tuon jarrukliinerin, asetonin jne aineiden ja argonin kanssa. Ne reagoi keskenään josta syntyy fosgeeniä, joka on erittäin myrkyllinen ja salakavala kaasu. Aina antaa kliinerin kuivua kunnolla ja huolehtia hyvästä ilmanvaihdosta koko ajan.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1122 : 29.04.2017, 17:54:33 »
Kannattaa olla varovainen tuon jarrukliinerin, asetonin jne aineiden ja argonin kanssa. Ne reagoi keskenään josta syntyy fosgeeniä, joka on erittäin myrkyllinen ja salakavala kaasu. Aina antaa kliinerin kuivua kunnolla ja huolehtia hyvästä ilmanvaihdosta koko ajan.

Sinolia oon yleensä käyttänyt puhdistukseen ennen hitsausta, mutta kliinerillä niin helppo suihkuttaa ja valuttaa öljyt pois...
Eipä ne hitsauskaasut terveellisiä ole muutenkaan... ilmanvaihto pitäis olla kunnossa aina kun hitsaillaan.  :)  ???
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1123 : 29.04.2017, 18:44:38 »
Sinolia oon yleensä käyttänyt puhdistukseen ennen hitsausta, mutta kliinerillä niin helppo suihkuttaa ja valuttaa öljyt pois...
Eipä ne hitsauskaasut terveellisiä ole muutenkaan... ilmanvaihto pitäis olla kunnossa aina kun hitsaillaan.  :)  ???

Totta, mutta tuo kaasu on aikalailla huomaamatonta, sekä ikävää siitä että jos altistuu liian isolle määrälle, se vie hengen vasta parin päivän päästä varoittamatta. Samaa kaasua käytetty mm toisessa maailmansodassa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1124 : 29.04.2017, 19:59:06 »
Nytpä se ois hitsailtu. Pulttijako ei muuttunut eikä vedellyt muutenkaan pahemmin. Banaania noin milli pituussuunnassa, eli todella vähän...  :)


(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sä oot ihan proo  :)

Nuo varoituksen jarrukliinerillä putsaamisesta kannattaa ottaa tosissaan. Monelta taholta kuulunut samanlaisia kommentteja.

 

Kulkukoira  Proturbo