Autoracing  KL-varaosat

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #420 : 10.03.2014, 19:39:30 »
Jokos teräs lätty laitettu? Mielenkiintoinen tarina jonka luki mielellään läpi. Monet takarenkaat varattu ensi kesälle?  ;D Kyllähän tuo +500hv katuautoon on kunnioitettava luku. Chevy 12 pulttinen ehkä yleisyyden ja osien saatavuuden kannalta hyvä vaihtoehto. Eikös Bamtsella ollut jotkut karpolan teräs vetarit jotka paksumat kuin vakiot.

Ei oo vielä lättyä vaihettu, mut tilattu jo on.. Mitään muutakaan ei oo tälle hetkeen tehty, koska pieni väliprojekti meneillään eikä muutenkaan oo paljo aikaa harrastaa, reissutyöstä johtuen....
Mutta kyllä meininki kuitenki on että tää saadaan ajoon kesän aikana.  8)

sitä en muista mitkä bamsella on, mutta ongelma noissa volvon perissä on se pieni boori. Eli paksummat vetarit katkeavat jopa helpommin kun vakiot. Jos ei tasauspyörästöä muuteta jollekin isommalle boorille.


Bamsella on karpiolan teräskepit. 27booriset eli vakiokokoiset ja ei ne sen paksummat taida olla mutta vahvempaa materiaalia? Ei vielä ainakaan silmämääräisesti vääntyillyt.

Onhan tuo (27spline) teräsvetareiden teettäminen volvon perään vähän tekohengitystä. Nuo pelkät karpiolan kepit maksaa uutena melkeen samanverran kun mitä maksaa tehdä esim. GM 12bolt kokonainen perä joka sitten kestää ihan toisella tavalla sekä välitysten että vetareiden puolesta.

Itsellä ollut mielessä 2vaihtoehtoa omaan autoon sitten kun tuo nykyinen volvon perä ratkeaa:
-vakio banjoon 31spline murikka ja vetarit
tai
-kokonaan uusi perä esim 12bolt.

Vähän harmittaa kun omakin 1031 perä tullut maksamaan yli 1000e ja se on silti edelleen vakio vetareilla. Samalla rahalla olisi rakentanut 12bolt perän kunnon vetareilla jne..

Peräasiaa en oo vielä jaksanu miettiä enempää, mutta en kuitenkaan tuoho 1031:seen rupea rakentaan, vaan perä tulee jostain muusta vehkeestä. Saattaa olla että tulee tuo gm tai sitte se hiace... Eihän sitä tiiä vaikka vähä aikaa kestäis nuinki, kuitenki kevyt perse ja huonot renkaat...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #421 : 10.03.2014, 20:19:06 »
Tätä juuri minäkin tarkoitin, vaikka muotoilin asian vähän huonosti. Eli teetetyillä vetareilla voi jotain pientä etua saada jos materiaali on parempaa kuin vakio, mutta ainakin huhupuheiden mukaan alkuperäisetkin on jo sen verran hyvää tavaraa, ettei suurta hyötyä saada tuohon hintaan nähden. Kun tosiaan se boori on niin pieni. Boorista ohut mutta muuten paksu vetarihan vain pahentaa tilannetta, ainakin periaatteessa, kun kaikki jousto tulee siihen boorin rajakohtaan, josta ne vakiotkin katkeaa.
Kuulopuheiden mukaan ohuemmat vetarit kestävät paremmin, kun akseli joustaa koko matkalta tasaisemmin, mutta käytännön kokemusta ei ole. Periaatteessa kuulostaa toimivalta, mutta tuskin silläkään kovin pitkälle päästään.
mä oon kans joskus kuullut että sorvataan vetari samanpaksuiseksi kokomatkalta kuin mitä se on siitä boorin jälkeen että se joustaa koko vetarin matkalta
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #422 : 11.03.2014, 23:23:40 »
Ovat Ruotsissa drifting hommissa testanneet ja ei toimi.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #423 : 12.03.2014, 10:29:47 »
Turbo perfomance clubilta käyttäjän dannej kuvia...





242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #424 : 12.03.2014, 19:12:02 »
On mullaki yhet varakepit... ;D
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #425 : 23.04.2014, 16:38:01 »
Nyt kun tuo väliprojekti on "valmis" niin voi keskittyä taas tähän.

Oli noin 1cm pölyä kertyny auton päälle, joten hommat alkoi auton pesulla.



Pakoputken tekoa kerkesin vähä alotella.





Siitä se taas lähtee.  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #426 : 24.04.2014, 17:14:58 »
Dp on valmis. Tuosta jatketaan sit 3,5" putkella loppuun, kuhan saan värkkiä siihen...




Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #427 : 24.04.2014, 17:48:41 »
Nättiä jälkeä näyttäis tigillä tulevan, ilo katsella! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #428 : 25.04.2014, 10:10:28 »
Komeeta jälkeä kyllä ! Kuin tehtaalta tullut   8)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #429 : 25.04.2014, 11:38:41 »
jos kiinnostaa teräs vetarit ss-koneet pieksämäki, yhdet on pulttijakoa vaille valmiit. tarkista pituus!
740 M50B25

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #430 : 25.04.2014, 19:11:47 »
Nättiä jälkeä näyttäis tigillä tulevan, ilo katsella! O0

Komeeta jälkeä kyllä ! Kuin tehtaalta tullut   8)

Kiitos. Kyllä se on tigillä nätti sulatella noita kirkkaita..  :)

jos kiinnostaa teräs vetarit ss-koneet pieksämäki, yhdet on pulttijakoa vaille valmiit. tarkista pituus!

Pistäppä yv.eellä vähä tietoa hinnasta ja kestosta...?





Tänään oli vuorossa konepelti.


Kitattu ja kittien päällä pohjamaali.


Sitte kalvoa päälle. En tiedä miten se pitäis tehä, mutta tein sen noin..
Eli aloitin keskeltä.



Siitä sitten reunoille liipaten.


Ja valmiina. Jäihän sinne ryppyjä ja roskia alle, mutta kelpaa mulle...  :)


Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #431 : 25.04.2014, 19:40:10 »
Siistiä jälkeä ja hyvältä näyttää toi konepelti!
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #432 : 25.04.2014, 20:14:10 »
 O0,asiaa koko vehje 8).(pikkasen tuo konepeltin rako ei silmää mielytä) ;)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #433 : 25.04.2014, 21:12:46 »
O0,asiaa koko vehje 8).(pikkasen tuo konepeltin rako ei silmää mielytä) ;)

Se ei oo vielä ees kiinni, kuhan mallailin...  :D
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #434 : 29.04.2014, 15:44:43 »
Askartelin vakaajasta mallin takomolle. 24mm vahvana pistin tilaukseen..

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Futurez  Kulkukoira