RallyBaron  Samppasport

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #495 : 13.07.2014, 17:17:52 »
Mutta jos tehoa on mulla vähemmän mitä 230et:ssä niin silloinhan riittää että tää vastaa alustaltaan sellaista missä tuo et moottori on. Eikä tarvi verrata  siihen mallisarjan tehokkaimpaan.. Eikö?

Sepäs siinä on kun se ei mene noin, siitä on jopa esimerkki trafin sivuilla.

Olis hemmetin hienoa, jos joku kellä on aikaa ja tietoa täyttää tuo katsurin antama lappu tehokkaimman vertailumallin osilta (mahdollisimman monesta mallista tietenkin) ja laittais sen tänne foorumille kaikille tulostettavaksi. Sitten jokaine voi tehdä siihen vertailun omaan autoon ja hankkia siihen katsurille kelpaavat leimat.
citikka

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #496 : 14.07.2014, 14:22:55 »
Homma hoidossa! Eräs korjaamo kirjoitti vertailulapun jonka kelpaavuus on katsurilta varmistettu.  8)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #497 : 14.07.2014, 16:53:49 »
Homma hoidossa! Eräs korjaamo kirjoitti vertailulapun jonka kelpaavuus on katsurilta varmistettu.  8)

Hyvä juttu.  :)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #498 : 18.07.2014, 15:52:34 »
Nyt se on sitte katsastettu ja muutokset on otteessa.  8)  *taavih->

Tehoa kadulla 221hp@304, muutosprosentit 24%.

Nyt sitte ajellaan ja katellaan ne heikot/huonot paikat... Eikä tää vieläkään valmis oo, muutamia muutoksia ja muita juttuja on jo suunnitteilla... Toivotaan nyt vaan ettei heti särkyis.  :3/4 jättää sen:
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #499 : 18.07.2014, 15:54:23 »
Jos minä tähän kirjoitan että hieno juttu ja onnea rekisteröinnin suhteen :tykkää: ja muutkin huudot seurannasta ettei mene hyvä topici taas pelkiksi hymiöiksi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #500 : 18.07.2014, 16:15:19 »
Nyt se on sitte katsastettu ja muutokset on otteessa.  8)  *taavih->

Tehoa kadulla 221hp@304, muutosprosentit 24%.

Nyt sitte ajellaan ja katellaan ne heikot/huonot paikat... Eikä tää vieläkään valmis oo, muutamia muutoksia ja muita juttuja on jo suunnitteilla... Toivotaan nyt vaan ettei heti särkyis.  :3/4 jättää sen:
Kohtuu käytöllähän ne kestää.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #501 : 18.07.2014, 16:41:18 »
Hieno juttu, että sait leiman autoon.  :)

Poissa volpatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #502 : 18.07.2014, 21:29:13 »
 P> P>  :)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #503 : 20.07.2014, 22:25:37 »
Jos minä tähän kirjoitan että hieno juttu ja onnea rekisteröinnin suhteen :tykkää: ja muutkin huudot seurannasta ettei mene hyvä topici taas pelkiksi hymiöiksi.

Hieno juttu, että sait leiman autoon.  :)

Kiitos!  :)

Vkloppuna on ajeltu ja haettu tuntumaa autoon. Muutama juttu on jo löytyny mitkä haittaa ajelua...

Kopasta täytyy tukkia kaikki ylimääräiset reijät, johtojen läpiviennit ovista yms. Pölisee sisälle niin pirusti ku soratietä ajaa.. Sitte jonkunlainen aurinkolippa pitäis laittaa ku aurinko häikäsee, tai sit jos vetäis jonku teipin tuulilasin yläreunaan...
Sitte vielä tuo huohotinpönttö pitäis siirtää, pönttö on nyt konehuoneessa niin käry nousee pellin välistä ja se välillä säikäyttää et mikä siellä palaa. Nyt vedin letkun vaihelaatikon alle niin käry nousee sisälle kabiiniin.  >:(   Mietin et siirtäis pöntön auton takapäähän, lähelle pakoputken ulostuloa niin käryt sekottus pakokaasujen joukkoon...  ???

Coolerikin ois tarkoitus modata isommaksi, 20cm saa helposti lisättyä korkeutta tohon paikallaan olevaan. Tossa ajellessa kahtelin imulämpöjä niin 2bar ahdoilla lämpö nousee ~70c. En tiiä onko se vielä paljon, mutta ku painetta vielä jossain vaiheessa lisätään ja tuo coolerin suurentaminen on aika nätti homma niin sama kai se on tehdä...

 Jos jollain on 450mm leveällä kennolla oleva cooleri ylimääräisenä niin saa tarjota.  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #504 : 22.07.2014, 09:55:36 »
Kyllä ne ahtolämmöt meinaa väkisin nousta. Mulla vartin päässä 75astetta ja olen kokeillu jo paria eri kiinalaista cooleria ja ei muutu mihinkään.
Seuraavaksi voisi kokeilla jotain laadukasta ja kallista kennoa...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #505 : 22.07.2014, 11:50:34 »
960.ssä en ole ahtolämpöjä saanut nousemaan juuri yli ulkoilman edes 1km täyskaasuvedolla vaikka ulkolämpötila oli 25 astetta. Toki paineita vain maks 1.8bar.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #506 : 22.07.2014, 12:36:11 »
960.ssä en ole ahtolämpöjä saanut nousemaan juuri yli ulkoilman edes 1km täyskaasuvedolla vaikka ulkolämpötila oli 25 astetta. Toki paineita vain maks 1.8bar.
Millainen välijäähdytin autossasi on ja miten olet toteuttanut mittauksen?
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 12:39:05 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #507 : 22.07.2014, 12:41:39 »
Millainen välijäähdytin autossasi on ja miten olet toteuttanut mittauksen?
Merkistä ei tietoa mutta on orkkiksen levyinen mutta noin puolenkorkuinen. Paksuutta joku 4-5" ja painaa kuin synti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #508 : 22.07.2014, 16:01:33 »
960.ssä en ole ahtolämpöjä saanut nousemaan juuri yli ulkoilman edes 1km täyskaasuvedolla vaikka ulkolämpötila oli 25 astetta. Toki paineita vain maks 1.8bar.

Täytyy sanoa että kuulostaa erikoiselta, epäilen kyllä ehkä nyt hieman mittaustapaa :o

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #509 : 22.07.2014, 16:22:06 »
Täytyy sanoa että kuulostaa erikoiselta, epäilen kyllä ehkä nyt hieman mittaustapaa :o
Mittaustapa on Tatechin info ikkuna jossa näkyy moottorin arvot. Imuilman lämpötila anturi on imusarjassa.
Paikalla käyttäen saa kyllä lämmöt nousemaan 40-50 asteeseen pahimmillaan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo