Kulkukoira  Proturbo

VRCF:n koirat

  • 2300 Vastauksia
  • 529452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mennis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #600 : 14.09.2012, 17:42:36 »
Käytii tossa muutama viikko sitten mökkeilemässä Karvion lomakeskuksessa sieltä tuli napattua kuvia..


Sofia :)


Isän ja Äitipuolen 10-vuotias Tiibetinspanieli narttu Ellu. Sofian paras kaveri on tämä neitoinen.
Elukka ku elukka kelpaa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #601 : 15.09.2012, 09:50:34 »
Käytii tossa muutama viikko sitten mökkeilemässä Karvion lomakeskuksessa sieltä tuli napattua kuvia..

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Sofia :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Isän ja Äitipuolen 10-vuotias Tiibetinspanieli narttu Ellu. Sofian paras kaveri on tämä neitoinen.

Molemmille  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #602 : 15.09.2012, 14:43:37 »
Me haluttais muijan kanssa ottaa koira mutta ei olla päästy yhteis ymmärrykseen rodusta :D

Muija haluaa rotweilerin ja minä kultaisen noutajan.
En suostu ottamaan rottweileriä koska meillä on 2 pientä lasta, ku mun mielestä sen rotuinen koira ei sovi lapsiperheeseen... ja muutenkin sellanen rotu vaatii niin paljon enemmän kuin kultainennoutaja. Näin ainakin mun koiria harrastava kaveri on sanonut.

Kerotkaa mielipiteitä että kumpi sopii meille paremmin jos teillä on kokemusta jommasta kummasta rodusta.

Eli Asutaan kerrostalossa, meillä on 3v ja 4v lapset, kissa, ja molemmat on töissä, Talvisin olen auraamassa 24/7 joten vaimo hoitaa koiraa silloin (eli jos mä olisin isäntä niin koira ei näkisin mua paljon talvisin.. haittaako, ikävöikö jompikumpi enemmän? ), kumpi roduista pärjää paremmin yksin kotona?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #603 : 15.09.2012, 15:15:43 »
Me haluttais muijan kanssa ottaa koira mutta ei olla päästy yhteis ymmärrykseen rodusta :D

Muija haluaa rotweilerin ja minä kultaisen noutajan.
En suostu ottamaan rottweileriä koska meillä on 2 pientä lasta, ku mun mielestä sen rotuinen koira ei sovi lapsiperheeseen... ja muutenkin sellanen rotu vaatii niin paljon enemmän kuin kultainennoutaja. Näin ainakin mun koiria harrastava kaveri on sanonut.

Kerotkaa mielipiteitä että kumpi sopii meille paremmin jos teillä on kokemusta jommasta kummasta rodusta.

Eli Asutaan kerrostalossa, meillä on 3v ja 4v lapset, kissa, ja molemmat on töissä, Talvisin olen auraamassa 24/7 joten vaimo hoitaa koiraa silloin (eli jos mä olisin isäntä niin koira ei näkisin mua paljon talvisin.. haittaako, ikävöikö jompikumpi enemmän? ), kumpi roduista pärjää paremmin yksin kotona?

Molemmat on hyviä rotuja ja molemmista löytyy ääripään yksilöitä, helppoja ja vaikeita. Olipa rotu mikä tahansa niin jokainen koira vaatii peruskoulutuksen (kokoon ja purukalustoon katsomatta) ja kaverisi kommentista voi rivien välistä tulkita että kultainennoutaja ois jotenkin helpompi koulutettava. Näin ei varmasti ole. Peruskoulutus on koiran oikeus ja omistajan velvollisuus. Hyvin tottelevan koiran kanssa on helppo elää ja liikkua..

Rottweilerkin on hyvä rotu lapsiperheeseen kun perusasiat on kunnossa ja koira tietää asemansa.
Meidän naapurissa asuu 9v. kultsu joka on kasvanut kuin pellossa ja meinaa joka kerta pyörätiellä syödä meidän valkkarit aivan raivohullun vimmalla.
Omassa lapsuudessani on ollut kolme kultsua (ensimmäinen otettiin meille kun olin 1v ikäinen) ja ne oli kaikki aivan ihania.

Molempien rotujen kanssa voi harrastaa tosi monipuolisesti.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #604 : 15.09.2012, 15:24:51 »
Molemmat on hyviä rotuja ja molemmista löytyy ääripään yksilöitä, helppoja ja vaikeita. Olipa rotu mikä tahansa niin jokainen koira vaatii peruskoulutuksen (kokoon ja purukalustoon katsomatta) ja kaverisi kommentista voi rivien välistä tulkita että kultainennoutaja ois jotenkin helpompi koulutettava. Näin ei varmasti ole. Peruskoulutus on koiran oikeus ja omistajan velvollisuus. Hyvin tottelevan koiran kanssa on helppo elää ja liikkua..

Rottweilerkin on hyvä rotu lapsiperheeseen kun perusasiat on kunnossa ja koira tietää asemansa.
Meidän naapurissa asuu 9v. kultsu joka on kasvanut kuin pellossa ja meinaa joka kerta pyörätiellä syödä meidän valkkarit aivan raivohullun vimmalla.
Omassa lapsuudessani on ollut kolme kultsua (ensimmäinen otettiin meille kun olin 1v ikäinen) ja ne oli kaikki aivan ihania.

Molempien rotujen kanssa voi harrastaa tosi monipuolisesti.

Juu se on varmaa että kun koira otetaan niin se perus koulutetaan :)
Pitää miettiä, kyllä mä olisin sen kultaisennoutajan kannalla :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Mennis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #605 : 15.09.2012, 15:47:31 »
Me haluttais muijan kanssa ottaa koira mutta ei olla päästy yhteis ymmärrykseen rodusta :D

Muija haluaa rotweilerin ja minä kultaisen noutajan.
En suostu ottamaan rottweileriä koska meillä on 2 pientä lasta, ku mun mielestä sen rotuinen koira ei sovi lapsiperheeseen... ja muutenkin sellanen rotu vaatii niin paljon enemmän kuin kultainennoutaja. Näin ainakin mun koiria harrastava kaveri on sanonut.

Kerotkaa mielipiteitä että kumpi sopii meille paremmin jos teillä on kokemusta jommasta kummasta rodusta.

Eli Asutaan kerrostalossa, meillä on 3v ja 4v lapset, kissa, ja molemmat on töissä, Talvisin olen auraamassa 24/7 joten vaimo hoitaa koiraa silloin (eli jos mä olisin isäntä niin koira ei näkisin mua paljon talvisin.. haittaako, ikävöikö jompikumpi enemmän? ), kumpi roduista pärjää paremmin yksin kotona?

On rotikoita jotka ovat lapsiperheessä, mutta itse en ottaisi rotikkaa lapsiperheeseen varsinkaan kun on pieniä lapsia. Se on totta että rotikka tarvitsee enemmän aikaa ja vaivaa koulutuksen suhteen.

Itse ottaisin sillä perusteella kultsin(kultanennoutaja), kun on pieniä lapsia ja on helpompi kouluttaa ja on enemmän seurakoiramainen kun rotikka joka on vahti/suojelu viettinen.

Kummatkin rodut vaativat aktitiviteettiä rotika tosin enemän. Isäntänä ootte te molemmat vanhemmat ja lapset! koska koiran pitää totella jokaista lauman jäsentä ja koiran pitää ola alempi ihmistä.


Sitten vielä lopuksi kysymys onko ensimmäinen koira?

Elukka ku elukka kelpaa.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #606 : 15.09.2012, 15:58:14 »
On rotikoita jotka ovat lapsiperheessä, mutta itse en ottaisi rotikkaa lapsiperheeseen varsinkaan kun on pieniä lapsia. Se on totta että rotikka tarvitsee enemmän aikaa ja vaivaa koulutuksen suhteen.

Itse ottaisin sillä perusteella kultsin(kultanennoutaja), kun on pieniä lapsia ja on helpompi kouluttaa ja on enemmän seurakoiramainen kun rotikka joka on vahti/suojelu viettinen.

Kummatkin rodut vaativat aktitiviteettiä rotika tosin enemän. Isäntänä ootte te molemmat vanhemmat ja lapset! koska koiran pitää totella jokaista lauman jäsentä ja koiran pitää ola alempi ihmistä.


Sitten vielä lopuksi kysymys onko ensimmäinen koira?

Ei siis ole ensimmäinen koira, minulla on ollu koko nuoruuden koulutettu susikoiran ja borderkollien sekoitus se oli meillä 12 vuotta kunnes se lopetettiin vanhuuden takia..  :)

olen samaa mieltä että rotikka ei ole niin lapsi ystävällinen kuin kultainennoutaja ( oletetaan nyt että molemmat ovat normaali järkisiä eikä mitään sekopäitä).

ja sitä juuri se mun koira kaveri sanoi että rotikka vaatii enemmmän hoitoa ja koulutusta sekä sitä että sillä ei ole kuin 1 isäntä ja sen suojelu vietti voi olla vaarallista lapsille jos siitä tulee mustasukkainen. Kun taas kultaisella noutajalla voi olla useampi määrääjä. ja mielestäni kultsi kestää enemmän sitä lasten repimistä ja kiusaamista.

Onneksi muijakin on pikkuhiljaa saatu kultsin kannalla ku oon näyttäny sille kultsi pentujen kuvia :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #607 : 15.09.2012, 18:06:43 »
Ota kilpikonna jos et pysty jakamaan aikaasi koiran kanssa.

    ainiin.. :pupu:

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #608 : 15.09.2012, 19:54:37 »
Ota kilpikonna jos et pysty jakamaan aikaasi koiran kanssa.

    ainiin.. :pupu:

Multa meni tämä vähän ohi..?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #609 : 15.09.2012, 21:38:25 »
Käykäähän kaikki äänestämässä seiskan hurteinta hauvaa. Äänetäjille arvotaan joku kallis rupsu-kahvinkeitin.

http://www.seiska.fi/hurteinhauva/_a460653/tassa+ovat+hurtein+hauva+2012+finalistit++aanesta/#


Jos omaa suosikkia ei heti löydy ni voin vinkata ketä kannattais äänestää  ;)


hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #610 : 15.09.2012, 22:10:36 »
Multa meni tämä vähän ohi..?
Noutaja voi olla yks pe*sereikä ellei ole aikaa sitä kouluttaa.
Ei voi noin karkeasti jakaa roduittain aikatarvetta koiralle.

Rotikka on muka vaativa, no ehkä mutta koittakaas kouluttaa vaikka itsepäistä sakemanniurosta...

Sillä tämän sanon että kaikki koirat ovat yksilöitä, lähes rodusta riippumatta.

Joo, kai se rotikan purema sattuu enempi kuin vaikka chihuahuan... :D
« Viimeksi muokattu: 15.09.2012, 22:13:50 kirjoittanut hevonen »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #611 : 15.09.2012, 22:19:37 »
Noutaja voi olla yks pe*sereikä ellei ole aikaa sitä kouluttaa.
Ei voi noin karkeasti jakaa roduittain aikatarvetta koiralle.

Rotikka on muka vaativa, no ehkä mutta koittakaas kouluttaa vaikka itsepäistä sakemanniurosta...

Sillä tämän sanon että kaikki koirat ovat yksilöitä, lähes rodusta riippumatta.

Tottakai ne on yksilöitä, Kuten aikasemmin tuolla kirjoitin niin koiralle annetaan peruskoulutus eli perusasiat opetetaan mutta en tee siitä ns. poliisikoiraa mikä osaa kaikki käskyt ym..

Mulla on vaan sellanen fiilis että rotikka on jotenki liian voimakas lapsi perheeseen ja jotenki pelottavan näköisiä :D

Mä tiiän et muija ajattelee vaan että rotikan pentu on söpö mutta se ei ajattele että onko se sitten söpö isona, mä haluan ajatella pitkän päälle ja mun mielestä kultainennoutaja on hieno koira niin pienenä kuin isonakin  S*

No mä jatkan rotujen tutkiskelua lisää jos vaikka löytyis joku muu rotu minkä molemmat haluais :)

Saa laittaa ehdotuksia :) Mutta ei mitään pikku räksyttäjää :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #612 : 15.09.2012, 22:33:41 »
pienetkään ei räksytä jos niitä opettaa ja niiden hoitoon on aikaa ...

Meillä ollu yks papillon ja nyt on toinen sekä lisäks Chihu , eikä niitä räkyttäjiksi voi sanoa , koulutusta tai unohtaa sitten ennemmin koko koiran.
Mikään rotu ei oo "avaimet käteen " mallia  =)

Toki roduissa ja yksilöissä on eroja , perhoskoirat tuntuis olevan paljon tottelevaisempia , pikku Chihu ei todellakaan tyhmä , mut tosi jääräpää ja toki sen ego on PALJON isompi kuin koko  :D
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #613 : 15.09.2012, 22:37:30 »


Siinä meidän "pedot"  :)

Laku , Chihu on mun ja tuo "iso" Papillon ,Cassu , on emännän =)
« Viimeksi muokattu: 15.09.2012, 22:39:23 kirjoittanut Japoff »
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #614 : 15.09.2012, 22:37:39 »
Tottakai ne on yksilöitä, Kuten aikasemmin tuolla kirjoitin niin koiralle annetaan peruskoulutus eli perusasiat opetetaan mutta en tee siitä ns. poliisikoiraa mikä osaa kaikki käskyt ym..

Mulla on vaan sellanen fiilis että rotikka on jotenki liian voimakas lapsi perheeseen ja jotenki pelottavan näköisiä :D

Mä tiiän et muija ajattelee vaan että rotikan pentu on söpö mutta se ei ajattele että onko se sitten söpö isona, mä haluan ajatella pitkän päälle ja mun mielestä kultainennoutaja on hieno koira niin pienenä kuin isonakin  S*

No mä jatkan rotujen tutkiskelua lisää jos vaikka löytyis joku muu rotu minkä molemmat haluais :)

Saa laittaa ehdotuksia :) Mutta ei mitään pikku räksyttäjää :D

Kyllä rotikan pentu on söpö ja sitä se on koko elämänsä. Toisin kuin meille räksyttävät pikkukoirat joille ei ole opetettu mitään.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

 

Elekma  Autoracing