RallyBaron  Samppasport

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 151364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #15 : 10.09.2014, 17:51:15 »
valonviejä rakensi transporteria.. en osaa sanoa minkälainen paketti siinä oli, mutta siinä ei ainakaan oo tuommosta hajoavaa värinänvaimenninta hihnapyörässä. Ja tuskin on kaksoismassaakaan. Ja kyllä nuillaki vehkeillä saa kestämään ainaki 280 heppaan asti(valonviejän tekemä sekin).
Eli käytännössä on siis sama kone, joten miksei tässä kova vauhtis ja vaikka esimerkiksi se kova dampperi vois toimia?  ???
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #16 : 10.09.2014, 18:10:49 »
Eli käytännössä on siis sama kone, joten miksei tässä kova vauhtis ja vaikka esimerkiksi se kova dampperi vois toimia?  ???
portterissa on pieniä eroja, aika liki se on sama. Kuis paljon meinaat tehoja ottaa ku tuommosia suunnittelet? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #17 : 10.09.2014, 18:14:00 »
portterissa on pieniä eroja, aika liki se on sama. Kuis paljon meinaat tehoja ottaa ku tuommosia suunnittelet? :)
Tehotavoitteet sinne 250hv/450nm eli noin sen mitä oli käyttisvinokoneessa. :D
No kun halvalla sai.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #18 : 10.09.2014, 18:17:59 »
portterissa on pieniä eroja, aika liki se on sama. Kuis paljon meinaat tehoja ottaa ku tuommosia suunnittelet? :)
Ainakin volvo on aina 16bittisellä ohjainlaitteella, mutta hirveesti mekaanisesti en näe eroja. Voihan eroja ollakin, muttei mitään minkä pitäs värinöihin vaikuttaa. Mitä tuossa alussa mainitsin niin tehon puolesta edellisen käyttisRöntän lukemiin eli 250hv rikki noin niinku pyöreesti. Vääntö varmaan hyvä rajottaa alle 500nm.

Jos tavoitteesta jäädään, niin en ole pettynyt. Se on kuitenkin aina deekun sukulainen.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 18:20:46 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #19 : 10.09.2014, 18:33:45 »
Ainakin volvo on aina 16bittisellä ohjainlaitteella, mutta hirveesti mekaanisesti en näe eroja. Voihan eroja ollakin, muttei mitään minkä pitäs värinöihin vaikuttaa. Mitä tuossa alussa mainitsin niin tehon puolesta edellisen käyttisRöntän lukemiin eli 250hv rikki noin niinku pyöreesti. Vääntö varmaan hyvä rajottaa alle 500nm.

Jos tavoitteesta jäädään, niin en ole pettynyt. Se on kuitenkin aina deekun sukulainen.
surutta voit käyttää kaksoismassaa ja sitä tavallista värinänvaimenninta. Mulla oli viiminen penkitys 261/510 ennen ku auto palo, alavääntö vaan rajotettu inhimilliseksi. Kyllä se sen kestää :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #20 : 10.09.2014, 19:28:24 »
Kuten edellä mainittu, ei sitä ihan pelkästä vaihtamisen ilosta kannata alkaa vaihtamaan. Jostain syystä sinne on tehtaalla sellainen laitettu. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #21 : 10.09.2014, 20:33:13 »
vois kuvitella pohjaavan 2-massan olevan pahempi isku dampperille kuin kovan vauhtipyörän käyttö jousitetulla levyllä, miten jälkimmäinen muuten ylipäätään vaikuttaa koneen värinöihin?

« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 20:37:50 kirjoittanut Ari E »

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #22 : 10.09.2014, 20:46:01 »
vois kuvitella pohjaavan 2-massan olevan pahempi isku dampperille kuin kovan vauhtipyörän käyttö jousitetulla levyllä, miten jälkimmäinen muuten ylipäätään vaikuttaa koneen värinöihin?
Tärisee ilmeisesti tyhjäkäynnillä enemmän, veto päällä ei niinkään. 2.5tdi virityskeskustelusta muistelisin että on joillaki rikkonu laatikon, toisilla kestäny. Mulla antautu laatikko kaksoismassallaki.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #23 : 10.09.2014, 20:50:06 »
Vääntöhän sen laatikon/voimansiirron tappaa. VAG yritti tuossa 2-3 vuotta takaperin tulla ralliin TDI:llä, mutta yksikään luokiteltavissa ollut vaihdelaatikko ei kestänyt ko. autossa (en muista vääntölukemia). Totesivat tuolloin kuskit ja mekaanikot (Neste Ralleissa) kun asiaa utelin, ettei kestä. Vääntö pitäisi rajata minimiin alakierroksilla, mutta taas kuristimien takia ei Diesel kiertänyt sitä vähääkään mitä tuon ajan 2.0l Turbo WRC:T.

Mutta eiköhän tästä jotain hienoa ja hyvää taas satu! Pisteet että edelleen paras korimalli. ;)

Auttaisiko tuohon "vauhtis" ongelmaan massan lisääminen? Järkyttävän raskas kova limppu?

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #24 : 10.09.2014, 21:11:11 »
En näe mitään syytä sille miksi kova vauhtipyörä rikkoisi mitään. Miksi? Etenkään repisi mitään runkopukkeja irti...
Enempi se paska kaksoismassa rikkois ja hyvin on sellasissakin vehkeissä runkopukit paikallaan pysyneet, joissa vauhtis ollu rikki. Eti kova pyörä sinne ja rock rock. Sittepähä tiedetään mitä tapahtuu.

Aapo

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #25 : 10.09.2014, 21:41:02 »
En näe mitään syytä sille miksi kova vauhtipyörä rikkoisi mitään. Miksi? Etenkään repisi mitään runkopukkeja irti...
Enempi se paska kaksoismassa rikkois ja hyvin on sellasissakin vehkeissä runkopukit paikallaan pysyneet, joissa vauhtis ollu rikki. Eti kova pyörä sinne ja rock rock. Sittepähä tiedetään mitä tapahtuu.

Aapo
kaksoismassa vähentää resonanssia ehjänä. rikki se tietenki pääsee hakkaamaan. Kiinteä taas ei vähennä sitä resonanssia. Koko kampiakseli tärisee ja heikoin kohta antaa periksi. Eli vaihdelaatikko, runkopukit tai kampiakselin värinänvaimennin. Sen verran hyvän hintasia osia etten mää ainakaa alkais testaan mikä hajoaa ensin ku jotku muut on kokeillu jo.  Nimim. Vajaa 30 t€ tdi-koneelliseen autoon.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #26 : 10.09.2014, 22:06:00 »
Miten noissa mersun koneissa on osat paikallaan pysyneet, kun osassa kuitenkin manuaali eikä mitään kaksoismassoja. Eikä varmasti ole vääntöjä rajoitettu vaan lisätty kaikki mahdollinen kaikille kierrosalueille.

Edit: Vai onko kyse nyt siitä että tuo kyseinen volvon/vw:n moottori on kova värisemään?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 22:09:58 kirjoittanut aapo »

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #27 : 10.09.2014, 22:17:19 »
Toijotan dieseleistäkin löytyy kaksoismassavauhtipyöriä, myös hajonneita sellasia. Hajonneen tilalle saa alkuperäsen, tai "Taksi-paketin", jossa tulee kiinteä kiekko, normi kytkinlevy, asetelma ja laakeri. Näitä myytiin aikanaan takseihin, kun niillä oli kulutus vähän kovempaa. Mutta on niitä asennettu moneen "siviiliautoonkin", ja näillä ajettu satoja tuhansia kilometrejä ilman että mitään hajoaa. Tärinät ja värinätkään ei lisäänny sen enempää, päinvastoin; risa kaksoismassaVP ravistaa niin että kuskilta irtoaa paikat hampaista :D
Miksei kiinteä kiekko sitte toimis muissakin? Vai onko Volsun diesel paljonkin Toyotaa huonompi?  ;D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #28 : 10.09.2014, 22:19:21 »
vähentää ehkä voimansiirron värinöitä ja lisää mukavuutta, mutta edelleenkään en usko koneeseen vaikuttavan pätkääkään, ellei nyt sitten laiteta liian kevyttä vauhtista.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #29 : 10.09.2014, 23:48:36 »
Toinen mieltä kaivertava asia on, että saako tähän muuta kuin hiottua nokkaa? Ei inspaa venttiileitä vaihtaa hiotun nokan takia. R-koneistus vissiin oli noita tehnyt. Jyrkemmällä nokalla vois saada tappavinta alavääntöä hieman ylemmäs myös, mutta mutta mietitään.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Carcom Oy  Ateho