Autoracing  KL-varaosat

Volvo V70/S80 Pick-Up

  • 28 Vastauksia
  • 7487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Volvo V70/S80 Pick-Up
« : 15.06.2020, 13:15:42 »
Hyvät kanssa volvoilijat,
Aloitan tämän kyselemällä suoraan apuja lähinnä miten saisi ko. projektin suomessa kilpiin ja siirtäkää toki topikki parempaan paikkaan jos nyt väärässä osiossa.
Eli tarkoitus olisi tehdä/teetättää V70:stä tai S80:stä pick-up. Muuten suhteellisen helppo? projekti mutta lavan täytyisi olla 210cm pitkä prätkän takia. Tuo jo paljastikin mihin käyttöön auto tulisi. Lavan pituuden takia autoa tulisi jostakin kohdasta jatkaa tai sitten hommata pitkä long-versio tai ruumisauto aihioksi. Lavamuutoksen tulisi kestää n.270kg prätkä ja pyörätuolinostin muokattuna prätkän nostamiseen kyytiin. Koneena D5 tai se 163hp:n D5 ja automaatti. Netissähän kyllä on muutamia videoita missä Jenkkilän punaniskat tekee 240:stä pick-upin ja Ruotsissa myös uudemmista farkuista ainakin näitä EPA-traktoreita.
Lontoota pystyy puhumaan ja kirjoittamaan mutta ruotsia ei. Joten ruotsalaisten apu tai tieto pitäsi saada lontooksi. Onko kellään oikeaa tietoa rakennemuutosten läpimenosta ja mistä saisi laskelmia paljonko lisää rautaa pitää hitsata, että täyttäisi trafin toiveet.. tai tunnetteko ketään joka osaisi auttaa? Toki valmistakin autoa voi tarjota jos sattuu tallista öytymään.
Autosta tulisi ns. käyttöauto ja luotettavuuden/pienemmän kulutuksen takia juurikin diesel-koneella. Jos tuohon rojektiin ymppäisi vielä kone muutoksia niin Trafihan voisi jo kieltää... :nohnoh vai onkohan tämä(kin) ajatus jo tuhoon tuomittu?

Kiitos ja anteeksi vastauksia odotellen
Vollella ja Busalla liikkuva lumiukko
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa awd5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #1 : 16.06.2020, 21:46:52 »
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/nilsson_v70_ambulans_d5_awd/89920356
Tuommonen aihioksi niin ei tarvitse alustan jatkamisesta murehtia. Tuossa on huonot kuvat, mutta ei nyt ollut muita tyrkyllä. Pyörä mahtuu myös katon alle... jos suunnitelma elää
V70-AWD-D5-M66-2006

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #2 : 17.06.2020, 07:47:28 »
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/nilsson_v70_ambulans_d5_awd/89920356
Tuommonen aihioksi niin ei tarvitse alustan jatkamisesta murehtia. Tuossa on huonot kuvat, mutta ei nyt ollut muita tyrkyllä. Pyörä mahtuu myös katon alle... jos suunnitelma elää
Tuommoinen voisi olla umpinaisena helpoin pärrän kuskaus peli. Avolava muutoksessa voi joutua varmasti tehdä aikamoisia lujuuslaskelmia Trafille poikkeuslupaa varten.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #3 : 17.06.2020, 09:01:04 »
Muistelen, että mk1 S80:stä oli Ruotsin liikenteessä pickup. Oliko peräti teliakselisto perässä. Lava oli lähes laidaton, pituutta juurikin Nilssonin verran tms.

En löytänyt kännykästäni kuvaa, mutta E4:lla sellaisen kuvasin, olikohan vuonna 2010 tai 2011.

EDIT: Muutamia vuosia sitten silmiini osui V70 mk2 pickup Loimaan Rengas Oy:n verkkoaidan takana. Tarrakilvet, en muista muuta.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2020, 09:04:11 kirjoittanut nmmake »
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #4 : 17.06.2020, 10:27:03 »
Nyt en äkkiseltään muista missä, mutta joskus jonkun kanssa ollut tällaisesta projektista juttua. Taisi olla ihan tehtävissä oleva temppu mutta pilarien määrä korin kattorakenteessa oltava alkuperäisen mukainen. Eli kun S80'ssä on A, B ja C pilarit niin nämä on oltava myös pickup converiossa. Tarkoittaa siis C pilarin siirtoa heti B pilarin perään. Pienen raonhan tuo tarvitsee koska jotenkin muistelen että pilarit eivät saisi olla samaa puuta läpeensä vaan oltava erilliset. Jokin Fordin P100 etc. tyylinen pikku ikkuna ratkaisu voisi siihen väliin toimia aika nätisti.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #5 : 18.06.2020, 09:22:52 »
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/nilsson_v70_ambulans_d5_awd/89920356
Tuommonen aihioksi niin ei tarvitse alustan jatkamisesta murehtia. Tuossa on huonot kuvat, mutta ei nyt ollut muita tyrkyllä. Pyörä mahtuu myös katon alle... jos suunnitelma elää

Ei tuokaan huono vaihtoehto olisi mutta nimenomaan pick-uppi pitäisi olla. Toki tuostakin lähtisi "kattomuovit" nopeasti pois. Kiitos tästä "muistutuksesta" ambuihin.
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #6 : 18.06.2020, 09:27:55 »
Tuommoinen voisi olla umpinaisena helpoin pärrän kuskaus peli. Avolava muutoksessa voi joutua varmasti tehdä aikamoisia lujuuslaskelmia Trafille poikkeuslupaa varten.

Kyllähän ne vaatii ilmeisesti "uudet" piirustukset laskelmineen muutoksesta. Paikallinen yliopisto tai amk voisi jelppiä siinä. Jotenkin vain tuo pick-up houkuttelee enemmän kuin umpikaappi. Ja paku on liian "kömpelö" jotta reissuilla voisi nauttia mutkateistä autollakin. ::)
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #7 : 18.06.2020, 09:29:05 »
Nyt en äkkiseltään muista missä, mutta joskus jonkun kanssa ollut tällaisesta projektista juttua. Taisi olla ihan tehtävissä oleva temppu mutta pilarien määrä korin kattorakenteessa oltava alkuperäisen mukainen. Eli kun S80'ssä on A, B ja C pilarit niin nämä on oltava myös pickup converiossa. Tarkoittaa siis C pilarin siirtoa heti B pilarin perään. Pienen raonhan tuo tarvitsee koska jotenkin muistelen että pilarit eivät saisi olla samaa puuta läpeensä vaan oltava erilliset. Jokin Fordin P100 etc. tyylinen pikku ikkuna ratkaisu voisi siihen väliin toimia aika nätisti.

Kiitos tästäkin hyvästä vinkistä. Ilmineeraa jos muistat vielä jotain. :)
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #8 : 03.08.2020, 18:33:28 »
Vähän päivitystä tähän(kin) projektiin.
Olen puhunut erään jenkkejä rakentavan kanssa korimuutoksista ja Trafista. Lupa pitäisi kyllä saada suunnitelman mukaan.:)
Todellakin mietinnässä on nyt juurikin Nisson.se tekemä V70 ambulanssi tai ruumisauto pitkän akselivälin takia.
Sieltä Nissonilta tuli kyllä tyhmän lyhyt vastaus kysymykseen että onko katto kantava rakenne. Vastaus oli no comments. >:( Yritän nyt jostain saada ko. asiaan selvyyttä vaikka magneetilla... :o ennen aihion ostamista. Suurin lupaeste ohitettu kun vaimo antoi siunauksen tälle projektille. S*
Seuraavaksi alan etsiä korityön tekijää... eräs juutuubin tyyppi on mielessäni mutta siitä myöhemmin jos hän suostuu työhön.
-Busalumiukko

S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #9 : 24.08.2020, 08:40:13 »
Loma lusittu ja jotain uuttakin tietoa tähän projektiin.
Eipä Nilsson vastannut toiseenkaan kyselyyn mitään.
Tutun katsastusmiehen kanssa juttelin niin jo pelkän Nilssonin ambun tai pitkämusta-auton kilpiin saaminen ilman muutoksia olisi jo haaste jos ei löydy EU-tyyppihyväksyntä, variantti ja versio numeroita. No ISO KIITOS Oulun Wetterin pikahuollolle jonka ystävällisellä avulla selvitettiin, että ainakin ruumisautosta löytyy rekisteröintikatsastukseen vaadittavat tyypitysnumerot. Eräs ambua myyvä liike ei vastannut kyselyyn, että löytyykö ambusta ko. numerot...Ihme hommaa kun ei Nilsson eikä myyjätkään vastaa kiltteihin kyselyihin. :peetu:
Trafin kanssa suurin ongelma on etteivät he neuvo mitään vaikka soittopyyntöjä jne on jätetty useampikin. Ihme touhua kun Trafi on viranomainen ja viranomaisella on neuvonta vastuu. Katsastajillakin omat "suorat" numerot mutta eivät anna mitään neuvoja tässä asiassa. Katsastajilla vielä joku oma tekninen neuvonta ja sieltä neuvoivat ottamaan yhteyttä Trafiin. Ja tuo em. pulju ei enään neuvo tavallisia ihmisiä edes maksusta enään. Mistä helv sitten saa oikeaa tietoa??
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #10 : 24.08.2020, 10:31:18 »
Itse asiassa Ajovarma Oy on se, jolle Trafi on ulkoistanut neuvontavastuunsa, jos en nyt ihan väärässä ole.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #11 : 24.08.2020, 10:41:54 »
Sieltä Nissonilta tuli kyllä tyhmän lyhyt vastaus kysymykseen että onko katto kantava rakenne. Vastaus oli no comments. >:( Yritän nyt jostain saada ko. asiaan selvyyttä vaikka magneetilla... :o ennen aihion ostamista.
Jos katsoo kuvaa missä rakentavat ambulanssia niin voisi melkein sanoa että katto on kantavaa osaa. Muuten pitäisi lattia korvata erillisellä rungolla


Edit: sisäkuvaa XC70 mallin lanssista

Tuossa kuvassa ei näy hirveästi pilareita katossa eli ei välttämättä ole kantava osa  ???
« Viimeksi muokattu: 24.08.2020, 10:44:09 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #12 : 24.08.2020, 11:03:18 »
Tämmönen tuli toissa kesänä vastaan eräässä tapahtumassa. Rekkarikin ( rekkari: YHO801) näkyy jos haluaa lähteä Ruotsista kaivamaan perusteita.

https://i1274.photobucket.com/albums/y421/coolower/Mobile%20Uploads/20180818_115347_zpsnfvji4mp.jpg

Ja ihmettelen vaan edelleen miksi nämä rakennelmat saa kaikkialla muualla kilpiin paitsi Suomessa...
« Viimeksi muokattu: 24.08.2020, 11:10:51 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #13 : 24.08.2020, 11:12:48 »
Tämmönen tuli toissa kesänä vastaan eräässä tapahtumassa. Rekkarikin ( rekkari: YHO801) näkyy jos haluaa lähteä Ruotsista kaivamaan perusteita.

https://i1274.photobucket.com/albums/y421/coolower/Mobile%20Uploads/20180818_115347_zpsnfvji4mp.jpg

Ja ihmettelen vaan edelleen miksi nämä rakennelmat saa kaikkialla muualla kilpiin paitsi Suomessa...
Tuo kuvan auto on tällä hetkellä myynnissä
https://www.blocket.se/annons/skane/volvo_xc60_caresto_t6_biltransport_b_kort/87401403

Syy miksi tuo on saatu kilpiin Ruotsissa on että auto rekisteröidään amatöörin rakentamaksi autoksi.
Lainaus
Registrerad som amatörbyggt fordon
« Viimeksi muokattu: 24.08.2020, 11:15:03 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Volvo V70/S80 Pick-Up
« Vastaus #14 : 25.08.2020, 08:26:01 »
Kiitos Ribbe&Coolover!
Ajovarmahan se nimi oli mutta hekään ei enään yksityisiä neuvo rahastakaan. Tämä tuli selväksi viime viikolla kun A-katsastuksessa kävin ja yritettiin selvitellä asiaa inssin kanssa.
Katto siis metallia ja ainakin osin on kantavarakenne. On sen verran tukeva tuo uusi palkki sivuovien aukkojen jälkeen. Onneksi ei näkynyt kuvassa tukevaa pitkittäistä palkkia katon ja sivuseinien kulmassa. Tosiaankin Ruotsissa on mahdollista saada vaikka puucee kilpiin jos on jarrut ja valot :). Nuo kansalliset poikkeukset ja erikoisluvat eivät kanna rajojen yli. EU-tyyppihyväksynnät kantavat rajojen  yli. Tuo autonkuljetus härpäke on myös firman tekemä mutta ei kolmeakselista ei.. Vaikka "lavaa lyhentäisikin. Toki tuo on voitu tehdä juurikin ambun alustalle. hmmm.
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

 

Proturbo  Autodiagnoosi