Ateho  Elekma

Volvo 144 -71

  • 167 Vastauksia
  • 59822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #90 : 08.04.2018, 13:47:15 »
Vaikeuksien kautta voittoon :D

Mä laitoin joskus aikoinani jonkun Toyotan laturin Volvoon ja siinä oli latausvalon ohjauksessa jotain outoa eroa ja latausvalo paloi koko ajan, vaikka latasikin normaalisti. Toivottavasti ei koske kaikkia aasialaisia latureita.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #91 : 08.04.2018, 15:56:09 »
Mites noi suuttimen kiinnitykset tulee?

Mulla B30:ssä alubensakisko, k-jetin pitimet, EV14 long nose suuttimet ja laserilla leikatut lukkolevyt.  Ne pitkänokkaiset suuttimet sopii erinomaisesti K-jetin suutinpitimiin.

Voin laittaa kuvia, laita yv:llä puhnro. Mulla on jokin ziisuksen aikainen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #92 : 08.04.2018, 18:40:39 »
Vaikeuksien kautta voittoon :D

Mä laitoin joskus aikoinani jonkun Toyotan laturin Volvoon ja siinä oli latausvalon ohjauksessa jotain outoa eroa ja latausvalo paloi koko ajan, vaikka latasikin normaalisti. Toivottavasti ei koske kaikkia aasialaisia latureita.

Hitto toivotaan niin. Vai hylki se hemmetin toyota volvoa, katsotaan miten käy nissanissa...

En meinannut löytää mitään kytkentäkaaviota tuohon sunnyyn, mutta sitten kun laittoi nissan sentra niin rupesi löytymään...
Erikoinen on tuo kytkentä tuossa mielestäni.

Laturissa on perus B+ ja liitin jossa L ja S
L = perus valon kautta tuleva heräte
S = sulakkeen kautta akun kengälle, ehkä sense?

Miksi pitää olla erillinen sense kun ei varmaan montaa voltin kymmenystä ole eroa B+ -piuhaan?
Vedän tuon S -piuhan suoraan tuohon B+ liittimeen...
Mitä vähemmän piuhoja sen parempi.

Jos se ei toimi oikein laitan diodin väliin tuomaan jännitehäviötä. :D

Pitäisi mitata tähän seuraavaksi hihnan pituus kun on aika paljon pidempi kuin vakio.
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #93 : 08.04.2018, 18:48:20 »
Mites noi suuttimen kiinnitykset tulee?

Mulla B30:ssä alubensakisko, k-jetin pitimet, EV14 long nose suuttimet ja laserilla leikatut lukkolevyt.  Ne pitkänokkaiset suuttimet sopii erinomaisesti K-jetin suutinpitimiin.

Voin laittaa kuvia, laita yv:llä puhnro. Mulla on jokin ziisuksen aikainen.

Laitoin sulle yv:llä numeron.
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #94 : 09.04.2018, 21:28:14 »
Tänään ajelin motonettiin hakemaan hihnaa ja laitoin sitten oven lukkoon - avaimet virtalukossa...
Onneksi kaveri auttoi ja sain haettua vara-avaimet.

No vaikeuksien kautta voittoon, hihna jonka ostin oli oikean mittainen kerrasta ja laturi toimii!!



Piuhat pitää vielä siistiä ja rakentaa tuolle laturille kiristin.
Joku on hemmetti katkaissut kanteen pultin johon tuo kiristin kävisi parhaiten...

Jännitteet on nyt terveellä tasolla ja muutenkin näyttäisi toimivan.

Katsotaan mitä ja milloin seuraavaksi tapahtuu. :)
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #95 : 01.07.2018, 23:34:07 »
Pesin vaihteeksi auton ja onhan sitä tullut ruostetta sinne ja tänne...

Mutta siihen nähden että kymmenen vuotta sitten tehty maalaus - ihan ok kun olen ajanut tällä aina ympäri vuoden.
Talven suolat ottaa veronsa, ei sille voi mitään.

On se silti kohtuullisen siistissä hapessa:

Long live volvo 140 .  :)
« Viimeksi muokattu: 02.07.2018, 00:26:24 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #96 : 06.08.2018, 19:39:24 »
Koneen kalkatuksen etsiminen jatkui.

Vaihdoin jakopään molemmat rattaat vanhasta moottorista ja nokan rinkulan / messinkiläpyskän.

-> Ei mitään apua,  :buck2:

Seuraavaksi yritän vielä tuota kalkatusta etsiä venttiilikoneistosta, vaikka senkin olen kertaalleen vaihtanut...

Ei pysty edistämään tekniikkaa ennenkuin tuo kalkatus on saatu koneesta pois.
144-70

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • If it don't run, chrome it
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #97 : 06.08.2018, 21:40:34 »
Yritin ettiä aikaisempaa juttua tosta kolinasta, mutta en löytänyt.  Just tänä keväänä kasasin yhen b20 moottorin jossa oli nokan lukkolevy palasina. Sen oli aiheuttanut jakajan ja nokan hammastuksen porrastaminen. Moottori kävi kuin betonimylly konsanaan  ;D

Samoin oli mennyt nokanlaakerit, varsinkin eka jakopäästä päin oli aivan loppu. Veikkaan että omassa ainakin osa kolinasta tuli nimenomaan nokanlaakereista....
Many Volvo's and one -57 Chevy

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #98 : 06.08.2018, 22:10:23 »
On siitä juttua tässä topikissa.

Nokan laakerit uudet ja nokan lukkolevyn vaihdoin sen holkin kanssa orkkis koneesta jossa 100tkm...

Testasin heiluttaa nokkaa eikä välyksiä ole.
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #99 : 26.10.2019, 11:08:17 »
Päivitys talvivanteisiin.


Mahtuu pyörimään virgot takanakin kun ostin kapeat talvinakit 175/65/15".
Ei kehdannut lähteä laikkaamaan tai mankeloimaan orkkis kaaria...
« Viimeksi muokattu: 26.10.2019, 11:36:30 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #100 : 26.10.2019, 11:34:11 »
Niin ja se kalkatus johtui sittenkin vain venttiilikoneistosta.
Oli sen verran kuluneet nuo keinovivut venttiilien päästä että välykset jäivät isoksi -> kalkatus.
Onneksi näinkin helppo vika. Hiotutan nuo takaisin pyöreiksi kun mitään rullavivustoakaan ei ole tullut järkihintaan vastaan...

Auto on pelannut hyvin, pientä sytkäosan vaihtoa mutta muuten ajeltu vaan.
Ensimmäinen Osram Night breaker polttimo hajosi, toimi näköjään 1/2017 asti ehjänä joten ihan ok.

Seuraavaksi on listalla lämppärin hanan korvaaminen toisenlaisella ratkaisulla ja suorasytkän asennus.
144-70

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #101 : 27.10.2019, 19:20:45 »
Volkkarin puolalle vahva suositus, siinä on vahvistin integroituna

Lämppärin hana? Minkälainen ratkaisu suunnitteilla?

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #102 : 28.10.2019, 07:01:35 »
Komia on S*

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #103 : 28.10.2019, 21:17:58 »
Volkkarin puolalle vahva suositus, siinä on vahvistin integroituna

Lämppärin hana? Minkälainen ratkaisu suunnitteilla?

Tulee sekventiaalinen cop sytkä v70 boschin puolilla.
Meinasin laittaa rintapeltiin 90 asteen putkikulmat sojottamaan koneeseen päin ja moparin hana sisälle orkkisvaijeriin kiinni.
4. pytyn puolalle tarvitsee tilaa...
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #104 : 01.08.2020, 20:11:13 »
Alkoi ahdistamaan tehon puute ja homma lähti etenemään viimein.
Roudasin tallille auton orkkis koneen ja siihen ensin mallailen tuon tekniikkapäivityksen, jonka jälkeen siirrän setin autoon koska auto on perheen ainoa ja koko ajan ajossa...


Tommonen tuohon pitäisi laittaa misabin valupakosarjaan...

Imu- ja pakosarja paikallaan, pientä mallailua piti tehdä että istuivat yhdessä kanteen...




Kyllä se tästä, tavoitteena saada tämä tekniikkapäivitys tänä vuonna valmiiksi...
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
144-70

 

Autoracing  KL-varaosat