Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Paljos veikkaatte että tehoa saadaan !

300-400hp
0 (0%)
400-500hp
0 (0%)
500-600hp
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 05.01.2015, 17:22:52

volvo 240 16 valve Turbo

  • 626 Vastauksia
  • 253721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #270 : 08.04.2015, 21:55:36 »
No niin pojat nyt ois neuvot paikallaa mitä mä teen turvakaarien kanssa ? luuppalan kaaret ovat kuulema sutta ja sekundaa niissä on mitta virheitä. Eli teenkö ite kaaret vai saako niitä hyviä jostain ? en viitti rahojani tuhlata huonoihin kaariin  :'( :'(
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #271 : 08.04.2015, 22:03:41 »
Ite kyllä lähtisin tekemään noista luuppalan kaarista. Veikkaan et selviää paljon pienemmällä työmäärällä ja jos hyvä tuuri käy ni vielä halvemmallakin pääsee :)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #272 : 08.04.2015, 22:07:14 »
Eihän niissä itsetehdessä juuri suurempaa miinaa ole kuin se taivuttaminen ettei tule kovin paljoa harjoitustappioita... Oikea putki kuitenkin maksaa jo jonkin verran, ja jos se painuu lommolle niin siitäpä ei ole juuri mihinkään.

Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.

Tuolla kierrätyskeskuksessa on muuten yksi kaaripaketti (Luuppala) kaupan mutta kaksioviseen.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #273 : 08.04.2015, 22:18:43 »
Eihän niissä itsetehdessä juuri suurempaa miinaa ole kuin se taivuttaminen ettei tule kovin paljoa harjoitustappioita... Oikea putki kuitenkin maksaa jo jonkin verran, ja jos se painuu lommolle niin siitäpä ei ole juuri mihinkään.

Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.

Tuolla kierrätyskeskuksessa on muuten yksi kaaripaketti (Luuppala) kaupan mutta kaksioviseen.

missä ? no yhelle tuli siiis reilusti liian kapeet toiselle liian leveet  :-\
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #274 : 08.04.2015, 22:22:33 »
Ite kyllä lähtisin tekemään noista luuppalan kaarista. Veikkaan et selviää paljon pienemmällä työmäärällä ja jos hyvä tuuri käy ni vielä halvemmallakin pääsee :)

työmäärä ei ole mikään ongelma vaan se että tulee täydelliset niin että kehtaa sitä joskus esitellä  ;)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #275 : 09.04.2015, 00:42:20 »

Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.

Jos lähdetään siitä, että ainakin itselle tuli ko kaaret. Pää ja etukaari ainakin 20mm liian leveet, joten joutui käyttämään väkivaltaa saadakseen paikoilleen. Kattoristit ihan liian lyhkäiset, mutta nämä onneksi saatiin käytettyä WRC-tukiin etukaarien lomaan. Etukaaret lisäksi puutteellisin taivutuksin eli joutui näitäkin vielä taivuttelemaan. Hintaansa nähden erittäin niukasti putkea. 7metriä lisättiin, että saatiin hyvät. Ässäarvalle tuli samanmoiset kaaret ja niissä jo silmämääräisestikin vielä vähemmän putkea kuin minulla. Ammattilainen tuli tekemään omat kaaret. Hän laskelmoi, että valmiit kaaret hän olisi tehnyt tarvikkeineen noin 750-800eurolla. Nyt kaikkinensa tuli kustantamaan reilu 1100e. Vähän säälittää näin kovin sanoin luonnehtia yrittäjää ottaen huomioon sen seikan, että aika harva tekee ainakaan yleiseen myyntiin kaaria niin, ettei auton tarvitse olla paikanpäällä. Ehkäpä juuri tässä mahdolliset mittaheitot tulevat todennäköisemmiksi. Jokatapauksessa tämä oli omakohtainen kokemus. Vastedes teetän kaaret vain kun auto paikanpäällä TAI sitten teen itse, mutta siinä varmasti joutuu "oppirahat" maksamaan hukkaputken muodossa.

Labitch: Näin ajattelin itsekin kaaret tilatessani, että nuohan nyt turaa kasaan. Työmäärä olisi ollut pienempi ainakin ajallisesti, jos tämä kaariseppä olisi tehnyt lähtökohtana kaiken alusta alkaen itse. Mutta tämmöstä se on joskus.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 00:49:26 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #276 : 09.04.2015, 12:27:59 »
Itsellekkin tuli 700:satkuun luuppalan kaaret, ihan liian leveä pääkaari. Ei tuu enää sieltä mitään ostettua.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #277 : 09.04.2015, 14:46:20 »
Ajaako kaikki rallia vai miksi niitten kaarien pitää olla sääntöjen mukaiset ja kalliista putkesta...?
Muutama salko vesijohtoputkea, bilteman taivutin ja hiekkaa niin hyvä tulee...  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #278 : 09.04.2015, 15:04:06 »
Ajaako kaikki rallia vai miksi niitten kaarien pitää olla sääntöjen mukaiset ja kalliista putkesta...?
Muutama salko vesijohtoputkea, bilteman taivutin ja hiekkaa niin hyvä tulee...  :)
Itse pidän ainakin sen kortin avoimena vielä. Ei tartte muuttaa mitään enää kaarien suhteen myöhemmin jos/kun ongelmaa tulee katsastuksessa ja auto jää pelkkään ratakäyttöön.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #279 : 09.04.2015, 16:44:16 »
Niinku Hege sanoi ettei tarvi enää muuttaa mitään jos tulis tarve :) mutta tämä asia ratkesi 30minuuttia sitten :) Hewiset tekee mulle kaaret lupas että tulee hyvät ja mitä nyt puoltuntiii senkaa puhelimes juttelin niii kyllä mä uskon siihen mitä se puhu ja minun mielestä enemmän putkea ja hintaa ei voi kuitenkaan verrata luuppalan kaariin saan viel yhet putket etutolppiin kaupan päälle :) luuppalalle ku soitti joo tehäää kaarii 600€ se oli siinä hewiset kerto miten tehää miten tulee hyvä. Hiton hyvää palvelua :)  :hello: :hello: O0 O0
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #280 : 09.04.2015, 16:46:09 »
Ajaako kaikki rallia vai miksi niitten kaarien pitää olla sääntöjen mukaiset ja kalliista putkesta...?
Muutama salko vesijohtoputkea, bilteman taivutin ja hiekkaa niin hyvä tulee...  :)

Ne on hienot :) ne jäykistää korin ja Periaate tehää kerralla kunnolla :)  :hello:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #281 : 09.04.2015, 17:43:33 »
Jos lähdetään siitä, että ainakin itselle tuli ko kaaret. Pää ja etukaari ainakin 20mm liian leveet, joten joutui käyttämään väkivaltaa saadakseen paikoilleen. Kattoristit ihan liian lyhkäiset, mutta nämä onneksi saatiin käytettyä WRC-tukiin etukaarien lomaan. Etukaaret lisäksi puutteellisin taivutuksin eli joutui näitäkin vielä taivuttelemaan. Hintaansa nähden erittäin niukasti putkea. 7metriä lisättiin, että saatiin hyvät. Ässäarvalle tuli samanmoiset kaaret ja niissä jo silmämääräisestikin vielä vähemmän putkea kuin minulla. Ammattilainen tuli tekemään omat kaaret. Hän laskelmoi, että valmiit kaaret hän olisi tehnyt tarvikkeineen noin 750-800eurolla. Nyt kaikkinensa tuli kustantamaan reilu 1100e. Vähän säälittää näin kovin sanoin luonnehtia yrittäjää ottaen huomioon sen seikan, että aika harva tekee ainakaan yleiseen myyntiin kaaria niin, ettei auton tarvitse olla paikanpäällä. Ehkäpä juuri tässä mahdolliset mittaheitot tulevat todennäköisemmiksi. Jokatapauksessa tämä oli omakohtainen kokemus. Vastedes teetän kaaret vain kun auto paikanpäällä TAI sitten teen itse, mutta siinä varmasti joutuu "oppirahat" maksamaan hukkaputken muodossa.


Ok. Hyvä tietää kun olen arponut että teenkö itse vai ostanko valmiit putket. Minusta nuo sanomasi heitot vaikuttaa tekijän huolimattomuudelta, itse tarkoitin lähinnä takaputkia että niiden osalta voi tulla ihan korista johtuvia suurehkojakin pituuseroja.

Itse ajattelin tilata katsastuskortinkin omaan harrasterassiin ihan varmuuden vuoksi, tuskin kilpaviivalle koskaan vien...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #282 : 09.04.2015, 19:36:46 »
Itse pidän ainakin sen kortin avoimena vielä. Ei tartte muuttaa mitään enää kaarien suhteen myöhemmin jos/kun ongelmaa tulee katsastuksessa ja auto jää pelkkään ratakäyttöön.

Joo no kyllähän ne sitten kannattaa niin tehdä jos suunnitelmissa jotain kilpa-ajoja tulevaisuudessa on. Meinaan vaan ettei kaarille ole mitään säännöksiä tieliikenteessä, voi tehdä mistä putkesta vaan ja sen malliset ku haluaa...

Ne on hienot :) ne jäykistää korin ja Periaate tehää kerralla kunnolla :)  :hello:


Jäykistyy se koppa vesijohtoputkellakin..  ??? mutta jokainen tekee niinku tykkää. Hyvä ne kaaret kuitenkin on olla tämmöisissä vehkeissä...   ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #283 : 09.04.2015, 19:54:18 »
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #284 : 09.04.2015, 20:11:15 »
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !


No onhan se turbon potku ehkä parasta mitä on...!   :)

Katuauto turvakaaret = tehokkaasen katuautoon tehdyt kaaret juurikin näitä stripillä/radalla käyntejä varten.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron