Samppasport  Futurez

Äänestys

Paljos veikkaatte että tehoa saadaan !

300-400hp
0 (0%)
400-500hp
0 (0%)
500-600hp
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 05.01.2015, 17:22:52

volvo 240 16 valve Turbo

  • 626 Vastauksia
  • 253783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #285 : 09.04.2015, 20:19:29 »
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !
Samaahan vois kysyä vaikka, että miks jotkut tuunaa autojaan? Itse en oikein pidä moisista lasikuituhelveteistä, mutta arvostan tekemistä ja tekemistä omalla tyylillä. Joku rakentaa auton itseään varten ja omalla tyylillään. En myöskään ymmärrä sitä, että joku ei ymmärrä tehojen kasvaessa myös turvallisuuden olevan edelleen tärkeää. Se, että rakentaa kilpahenkistä autoa maantielle/radalle on aika normaalia mielestäni.

Otetaan esimerkki: Jarmo on mukava mies Espoosta. Hän on tyypillinen työssä käyvä mies, joka inhoaa työtään jopa vaimoaan enemmän. Mutta rahaa on tehtävä, että pärjää. Eräänä iltana kun vaimo oli taas ajanut Jarmon sohvalle nukkumaan, saa hän ajatuksen kilpahenkisen auton rakentamisesta. Hän päättää toteuttaa unelmansa ja sijoittaa kaikki liikenevät rahansa autoon. Jarmo saa purettua vaimonsa ja työnsä aiheuttaman hirvittävän stressin autoonsa. Kuukaudet vierivät ja lopulta auto valmistuu. Vaimo saa tarpeekseen ja pakkaa kimpsunsa ja kampsunsa ja lähtee toisen miehen matkaan. Jarmo on vapaa mies. Se pieni hetki -kesä- täydentää uuden elämän kokonaisuuden. Se fiilis kun Jarmo pääsee ajamaan radalla täysillä päästäen höyryjä on mahtava! Kuitenkaan pelkkä radalla ajaminen ei toisi autosta täyttä tyydytystä. Tympeässä työssä pääsee edes kesän ajan käymään jollain itse omanlaisekseen rakentamallaan, joka saa naapurin imaisemaan aamukahvinsa väärään kurkkuun. Kesän nautiskelun jälkeen Jarmo jaksaa taas ajaa koko talven sillä työtäänkin tylsemmällä arjen harmaalla Nissan Almeralla. Pitkästä aikaa Jarmolla on jotain mitä odottaa, kesä.

Vastasiko tämä kysymykseen?
« Viimeksi muokattu: 10.04.2015, 00:16:15 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #286 : 09.04.2015, 20:29:14 »
Aika hyvin kirjoteltu  ;D kaaret ku kaaret. Ulkonäölle mitään väliä kuhan hytissä pysyy hengissä eikä kenenkään tarvi lusikoida kattokerholaisia pannukakusta ulos.
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #287 : 09.04.2015, 20:38:09 »

No onhan se turbon potku ehkä parasta mitä on...!   :)

Katuauto turvakaaret = tehokkaasen katuautoon tehdyt kaaret juurikin näitä stripillä/radalla käyntejä varten.

Nimen omaan tähtää ja laukase :) sullaki on hyvät kaaret ja sulla on yks foorumin hienoimpia volvoja ;) kyllä tämäkin valmistaa ja tullee tuottamaan voimaa :)

Ja Hege toi oli hyvä jokainen tyylillään :)  :hello:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #288 : 09.04.2015, 20:44:28 »
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !

Jokaisella on omat mielipiteensä :) mutta miks tilaa samaan rahaan epäsopivat ku saa sopivat samaan rahaan ? :) mutta turbo voima on parasta voimaa :) eli ylivoimaa :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #289 : 09.04.2015, 21:31:00 »
Tuohon kilpakytkin ja liikennevalot--> omassa turbossa sintteri ja jäykähkö asetelma eikä mitään ongelmia liikkeellelähdössä  ::)
Kahden vaiheilla tuleeko laite vielä kilpiin vaikka sprinttikampe onkin.
Seuraavaan laitatan kaaret sepällä joku Luuppalan kaaret tuohonkin istutti ja lisäsi tarvittavat putket.
Jos joku tarvitsee Kuopion lähellä HYVIÄ kaaria autoon niin voin yv:llä laittaa yhteystietoja.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #290 : 11.04.2015, 01:20:23 »
Se vaan on pointti tuossakin että puhtaassa katuautossa jos turvakaaret tulee käyttöön kadulla niin saattaa olla että "racelookista" maksaa aika raskaasti. Kaatotilanteessa ilman varusteita pään napsahtaminen kaariputkeen joko tappaa tai sattuu aika pirun paljon.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #291 : 11.04.2015, 01:45:10 »
Se vaan on pointti tuossakin että puhtaassa katuautossa jos turvakaaret tulee käyttöön kadulla niin saattaa olla että "racelookista" maksaa aika raskaasti. Kaatotilanteessa ilman varusteita pään napsahtaminen kaariputkeen joko tappaa tai sattuu aika pirun paljon.
Riippuu aika pirun paljon siitä kuinka kaaret toteutettu ja kuinka paljon tilaa on. Eikö se satu sitten kun katto tulee syliin ja huomaat, että kappas niskat on nurin?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #292 : 11.04.2015, 10:23:03 »
Riippuu aika pirun paljon siitä kuinka kaaret toteutettu ja kuinka paljon tilaa on.
Samaa mieltä, ilman kaaria kuolee kovassa kaadossa kuitenkin, kaarien kanssa on edes mahdollisuus selvitä. Ja itse tekisin kaaret/sijoittaisin penkin niin että se kypärä ei missään tilanteessa voikkaan osua putkeen, ei se kypäräkään kaikkea voimaa kestä. ja jos ei osu kypärä niin ei kyllä osu paljas pääkään :)
Eikö se satu sitten kun katto tulee syliin ja huomaat, että kappas niskat on nurin?
Ei se enää siinä vaiheessa satu ;D
« Viimeksi muokattu: 11.04.2015, 10:26:43 kirjoittanut lakeshead »

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #293 : 11.04.2015, 23:20:53 »
Niin no ei oo rahasta kattos kiinni jos ois niii harrastaa väärää harrastusta :D
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #294 : 15.04.2015, 06:16:42 »
Se vaan on pointti tuossakin että puhtaassa katuautossa jos turvakaaret tulee käyttöön kadulla niin saattaa olla että "racelookista" maksaa aika raskaasti. Kaatotilanteessa ilman varusteita pään napsahtaminen kaariputkeen joko tappaa tai sattuu aika pirun paljon.

Tuon seikan takia otin omasta autostani kaaret pois. Olihan ne hienot ja racet ja sai varmasti pisteitä pikkupojilta, mutta olihan ne hengenvaaralliset katuajossa. Sen verran pitkä olen ettei mun autoon ainakaan saanut kaaria niin etteikö niihin olisi tositilanteessa päätään lyönyt.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #295 : 15.04.2015, 10:44:42 »
Tuon seikan takia otin omasta autostani kaaret pois. Olihan ne hienot ja racet ja sai varmasti pisteitä pikkupojilta, mutta olihan ne hengenvaaralliset katuajossa. Sen verran pitkä olen ettei mun autoon ainakaan saanut kaaria niin etteikö niihin olisi tositilanteessa päätään lyönyt.


En mä ainakaan onnistu kopsauttaan päätäni kaariin vaikka miten koittaa kun vyöt on kiinni, ja pidän vöitä aina kun autolla ajan. Köykäisethän nuo mun kaaret on mutta uskoisin että niistä jotain hyötyä on jos auto kaatuu...
Teidän mielestä siis kaarellinen katuauto on vaarallisempi mitä kaareton auto kaatotilanteessa.?
Erona kilpa-autoon on vain se että kypärä puuttuu...  ???
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #296 : 15.04.2015, 11:08:13 »

En mä ainakaan onnistu kopsauttaan päätäni kaariin vaikka miten koittaa kun vyöt on kiinni, ja pidän vöitä aina kun autolla ajan. Köykäisethän nuo mun kaaret on mutta uskoisin että niistä jotain hyötyä on jos auto kaatuu...
Teidän mielestä siis kaarellinen katuauto on vaarallisempi mitä kaareton auto kaatotilanteessa.?
Erona kilpa-autoon on vain se että kypärä puuttuu...  ???

Kypärän puuttuminen on juurikin se ratkaiseva ero. Ei tietenkään ole välttämättä ongelma, jos putket saa riittävän etäs kaalista, eikä kuski ole hongankolistaja, mutta kannattaa huomioida se, että ihmisen ruho venyy kaatotilanteen voimien vaikutuksesta yllättävän paljon, vaikka vöissä istuisikin. Kokeiltu on...
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #297 : 15.04.2015, 18:27:56 »
Mutta kuulkaas pojat radalla ajetaan kovaa :) ei tieliikenteessä ajan aina nätisti ja rajoitusten mukaan  :3/4 jättää sen: V:> V:>
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #298 : 15.04.2015, 19:11:01 »

En mä ainakaan onnistu kopsauttaan päätäni kaariin vaikka miten koittaa kun vyöt on kiinni, ja pidän vöitä aina kun autolla ajan. Köykäisethän nuo mun kaaret on mutta uskoisin että niistä jotain hyötyä on jos auto kaatuu...
Teidän mielestä siis kaarellinen katuauto on vaarallisempi mitä kaareton auto kaatotilanteessa.?
Erona kilpa-autoon on vain se että kypärä puuttuu...  ???

Vaikket koittamalla saa niin kun tilanne on päällä ja retkotat siellä menemään niin kummasti saattaa alkaa kolisemaan paikat. Ei se vaarallisempi ole jos tosiaan kuski ja kaaret sopivat hyvin yhteen. Mutta senhän näkee sitten kun ekan kerran kippaa sen vehkeen kunnolla johonkin ilman kypärää. Penkissä istuessa ja ns. itse yrittämällä ei kyllä selviä miten oikeasti käy..

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #299 : 15.04.2015, 19:29:51 »
Vaikket koittamalla saa niin kun tilanne on päällä ja retkotat siellä menemään niin kummasti saattaa alkaa kolisemaan paikat. Ei se vaarallisempi ole jos tosiaan kuski ja kaaret sopivat hyvin yhteen. Mutta senhän näkee sitten kun ekan kerran kippaa sen vehkeen kunnolla johonkin ilman kypärää. Penkissä istuessa ja ns. itse yrittämällä ei kyllä selviä miten oikeasti käy..

Onhan se totta tuokin mutta kyllä ne aika hyvin auttaa kori jäykistyy ja jos joku tulee päälle kylkeen sun muuta nii aika paljon jeesaa  :hello:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

 

Elekma  Autoracing