Mitä tässä nelivedon kokemuksia ja kestotarinoita ajan mittaan tarkastellut, niin lienee se kulmavaihde mikä sieltä antaa ensimmäisenä periksi. Niitä kun on monia tuntunut menneen ihan vakiotehoillakin. Lienee siitäkin kuitenkin saa rakennettua kestävämmän. Mitä nuihin lukkoihin tullut perehyttyä, niin täytyy sanoa, että kyllä se viskokin aika lujille joutuu. En usko että se lyhyissä vedoissa moksiskaan on, mutta pidemmissä/toistuvissa vedoissa etupyörien luistaessa pitävällä pinnalla viskon lävitse siirrettävän momentin tuottama lämpökuorma (öljyn leikkaantumisen johdosta, koska viskossahan kaikki momentti menee öljyn kautta ilman mekaanista kontaktia) voi olla liian suuri ja öljyt voivat palaa ja toiminta heikentyä/lakata. Laajentuessaan liikaa saattaa myös halkaista viskon, joka on harvinainen tapaus, mutta äärimmäisissä tilanteissa sekin on käynyt, yleensä tosin nähnyt vain liian täyteen jälkeenpäin täytetyissä viskoissa tätä.
Mistään mitään en tiedä, mutta veikkaan että kulmavaihde ensimmäisenä, jos se kestää niin laatikko ja visko jaetulla kakkossijalla. Itsellä sellainen käsitys että nelivedon osat olisivat kohtuu heikkoja Volvoissa tyypillisesti, laatikko toisaalta ainakin etuvetoisissa tuntuu kestävän sen mitä pyörillä tiehen saa välitettyä. Kulmavaihde taasen on vähän joka autossa ongelma. Siitä vaan testaamaan ja kestävempiä ratkasuja kehittämään, kyllä se selviää mikä kestää ja miten paljon.
Vetarit varmaan kestää, kun en ole kuullut että isoja ongelmia olisi tehokkaissa etuvetosissakaan ollut.