Kaksi kysymystä:
Jos ajan maantieajoa tasan 80km/h, niin onko moottorille / vaihteistolle parempi, että ajan D-asennossa, jolloin vaihde on juuri mennyt 5. vaihteelle ja kierrokset 1500 rpm, vai että vetäsen neloselle, jolloin kierrokset ovat 2000 rpm? Välillä tuntuu, että varsinkin ylämäessä tuo 5. vaihde on tuossa nopeudessa turhan iso, mutta silti sinnikkäästi pitää vitosen päällä.
Toinen kysymys koskee virtalukkoa: On tullut luettua kauhutarinoita, että nuo virtalukot voivat antautua näissä varoittamatta, ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika siis. Tuo omani virtalukko toimii täysin normaalisti, mutta välillä pientä kankeutta joissain kohdissa. Käännän avainta yleensä varovasti, jolloin avain ei käänny virtalukossa ehkä ihan niin sulavasti kuin uutena. Ajattelin, että auttaisikohan jonkin lukkosulan tms suihkauttaminen tuonne asiaa? Jostain luin, että melkein 300tkm ajettuun huoltomattomaan virtalukkoon kun suihkauttaa öljyä, niin voi roskat lähteä liikkelle ja tuhota koko virtalukon.