Samppasport  Futurez

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
minkäs kokoisilla pääsuuttimilla kannattaa lähteä säätämään? kaasari on DGV 32/36 (tällä hetkellä 160/165) kaasari on viimeksi ollut 1600cc välikopassa.
Auto on allekirjotuksen 240. "Vireinä" on bensapaineen säädin (malpassi 1-kalvo), 530-kansi jossa kanavat siistitty, R-seetit, laskettu 1mm, H-nokka+säädettävä nokkapyörä..muuten vakio B200k.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Jonesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Tota tota... Olis tupla weberit tiedossa mutta en oo asijan tuntija että mitäs kaikkea tarvii tehdä että saa toimimaan vai tökkää kiinni ja baanalle?
Kuinka suolaseksi muuttuu kulutus? Entäs tehot?
Auto 1989 240DL 2.0kaasarikoneella.

No jos on muuten vakio vehe, nii ei mitään järkeä laittaa katuautoon tuplia. Pensaa imee vaan _paljon_ enemmän, mutta tehoa ei tuu samassa suhteessa. Ja eihän ne 99,9% varmuuella pelaa silleen, et lyyään vaan paikallee ja antaa soija.  :buck2:

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
oikeinsäädettynä tuplat ei vie sen enempää bensaa vakiokoneessa kuin vakiokaasarikaan, jos tuuri sattuu niin jopa vähemmän. yleisesti tuplat säädetään tehokkaimmalle seosalueelle taloudellisuuden sijaan.  ;)

virittäjän käsikirja 1-4 on hyvä suomenkielinen kirjasarja. yhdessä osassa kerrotaan hyvin moottorin viritystavoista ja myöskin tuplakaasareiden säädöstä. sieltä olen itse opiskellut ja hyvin on saanut vakiokaasarit ja tuplat säätöihin.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Nostetaas tätä ylespäin.. Mulla olis kohta valmis 40 tupla solexeilla oleva paketti. Eli b230, ja perus viritykset. Mitenkäs tuon ennakon säädön kanssa? Onko missään järkeviä ohjeita sen säätöön? Imusarjan putket on n.10cm pitkät joten imutorvet jää lyhyeksi koska tehostin tulee tielle. Entäs sisäkurkkujen valinta? Tällä hetkellä 32 sisäkurkut. Mitenkäs sisäkurkut vaikuttaa auton käyttäytymiseen? :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Nostetaas tätä ylespäin.. Mulla olis kohta valmis 40 tupla solexeilla oleva paketti. Eli b230, ja perus viritykset. Mitenkäs tuon ennakon säädön kanssa? Onko missään järkeviä ohjeita sen säätöön? Imusarjan putket on n.10cm pitkät joten imutorvet jää lyhyeksi koska tehostin tulee tielle. Entäs sisäkurkkujen valinta? Tällä hetkellä 32 sisäkurkut. Mitenkäs sisäkurkut vaikuttaa auton käyttäytymiseen? :idiot2:
mulla ainakin toiminut dgv weberin kanssa ihan hyvin tuo kärjetön sytty niin, että alipaine irti, kierrokset n.4000rpm, lampulla katoin ennakon -32ast. ja sitte korvakuulolla hienosäätö.
Pienillä kurkuilla pitäis toimia alhaalla hyvin ja isoilla naukuu ylhäällä.

Mulla on nuo samat kassut ja B230 myös tulossa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2209
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Tulipas tämmönen juttu mieleen tuossa.. Mitenkös eroaa tehoissa/väännöissä yhden pystykaasarin vaikka 36 dgv ja 45 tupla weberin välillä?

Kärsiikö tehot ja väännöt jos vaihtaa esim tommosen 36 dgv:n noiden 45 tuplien tilalle? Eihän tässä siis mikään tappiin viritetty kone ole mutta perusvireillä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Onko mitään kokemuksia weber 38/38 dgms vinokoneessa? Onko tuossa paljon eroa 36 dgw:n verrattuna?

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Kysäsen täält kun kaasareissa varmaan vika..
 Missähän vika kun koittaa startata niin välillä poksauttaa ja starttaus hidastuu ja sitten jatkaa taas hankaamista?
Kaveri oli konehuoneessa starttauksien aikana ja sanoi että taaempi kaasari ei ime ilmaa kun kädellä koittaa. 
Sytytys tarkistettu satakertaa ja ei voi olla pielessä 
Bensansaannista sen verta että ensimmäinen kaasari tulvii kun starttailee jonkun aikaa, taaempi kuivana
Bp-säädintä ruuvasin pienemmälle mutta kun ei ole bp-mittaria niin ei hajua missä juoksee paineet 

Eniten ihmetyttää tuo välillä pakauttelu ja startin hyytyminen sekä toisen kaasarin haluttomuus..
 sekä suuttimina 170 55 55 170 solexin addhe 40
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2209
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Mistähän voisi löytyä kotelomalliset suodattimet 45 DCOE Webereihin? Freetechnicsiltä katto niin yhen malliset oli ja luki selosteessa ettei parhaat maholliset.. Eli siis semmoset suodattimet missä on 2 rosterilevyn välissä ovaalin muotoinen suodatin.. Nykyiset Pipercrossin vaahtomuovisuodattimet ahistaa liikaa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Budjetti versio K&N tuplille tarkoitetut ja kalliimpi sitten joku imukotelo(airbox) ratkaisu(jolloin voi hyödyntää sen alkuperäisen suodatinkotelon(paikallaan), johon tuikkaa sitten pestävän suotimen) Näinhän ne on yleensä tehtaalta tullessaan tehdyt. Dbilaksen ja pipercrossin airboxit ovat kyllä hintavia :o

EDIT: nyt vasta katsoin mitä nuo K&N voileivät maksaa :o Unohdetaan tuo budjetti versio :) Samaan hintaa nekin paukkuvat, näköjään
« Viimeksi muokattu: 07.08.2013, 12:04:52 kirjoittanut Orlov »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Kysäsen täält kun kaasareissa varmaan vika..
 Missähän vika kun koittaa startata niin välillä poksauttaa ja starttaus hidastuu ja sitten jatkaa taas hankaamista?
Kaveri oli konehuoneessa starttauksien aikana ja sanoi että taaempi kaasari ei ime ilmaa kun kädellä koittaa. 
Sytytys tarkistettu satakertaa ja ei voi olla pielessä 
Bensansaannista sen verta että ensimmäinen kaasari tulvii kun starttailee jonkun aikaa, taaempi kuivana
Bp-säädintä ruuvasin pienemmälle mutta kun ei ole bp-mittaria niin ei hajua missä juoksee paineet 

Eniten ihmetyttää tuo välillä pakauttelu ja startin hyytyminen sekä toisen kaasarin haluttomuus..
 sekä suuttimina 170 55 55 170 solexin addhe 40
Sytty 180 astetta pielessä? Mitä siellä on nyt perusennakko? Kaasuttimissa paukuttelu viittaisi aikaiseen ajoitukseen ja/tai laihaan seokseen. Startti saattaa pyörittää välillä laiskemmin siksi kun pyttyihin on kertynyt bensaa ja puristussuhde nousee tämän vuoksi ja laskee sitten kun bensat on puhallettu pakopuolelle. Kokeile startata kaasu pohjassa silloin kun startti jurnuttaa hitaammin, älä pumppaa kaasua. Tulpat olisi myös hyvä vaihtaa, kastuneet tulpat eivät anna välttämättä kipinää ollenkaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Suodatin asiaan vielä palatakseni, niin nuo weberin/webcomin voikkarit ovat suht edullisia
http://www.webcon.co.uk/shop/shopdisplayproducts.asp?id=114&cat=Weber+DCOE

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Sytty 180 astetta pielessä? Mitä siellä on nyt perusennakko? Kaasuttimissa paukuttelu viittaisi aikaiseen ajoitukseen ja/tai laihaan seokseen. Startti saattaa pyörittää välillä laiskemmin siksi kun pyttyihin on kertynyt bensaa ja puristussuhde nousee tämän vuoksi ja laskee sitten kun bensat on puhallettu pakopuolelle. Kokeile startata kaasu pohjassa silloin kun startti jurnuttaa hitaammin, älä pumppaa kaasua. Tulpat olisi myös hyvä vaihtaa, kastuneet tulpat eivät anna välttämättä kipinää ollenkaan.
Koitettiin kääntää syttyä 180 aikasemmin niin rupes paukkaan kaasareis.
Perusennakosta ei tietoa, virranjakaja käännetty vain suunnilleen kohilleen..  ::) kun ei ole lamppua :)  Nytten kun koittaa startata  niin iskee takasin päin kun koittaa "käynnistyä" sytty liian aikasessa? Vai voiko nokan ajoitus olla muka 180 astetta pielessä? :buck2:
kummiskin koneen kasaamisen jälkeen ensimmäinen käynnistys kyseessä.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2209
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Onko pysty vai vinokone kyseessä? niissähän jakajat pyörii eri suuntiin.. Pystykoneessa vastapäivään ja vinokoneessa myötäpäivään.. ::)

Itellä oli nokka 90 astetta pielessä ja ei lähteny käymään (kumma juttu) ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Koitettiin kääntää syttyä 180 aikasemmin niin rupes paukkaan kaasareis.
Perusennakosta ei tietoa, virranjakaja käännetty vain suunnilleen kohilleen..  ::) kun ei ole lamppua :)  Nytten kun koittaa startata  niin iskee takasin päin kun koittaa "käynnistyä" sytty liian aikasessa? Vai voiko nokan ajoitus olla muka 180 astetta pielessä? :buck2:
kummiskin koneen kasaamisen jälkeen ensimmäinen käynnistys kyseessä.
Aikasella vaikuttas olevan. Onko kammen ja nokan ajoitusmerkit kohdillaan? Käännä kampi merkkiinsä, tarkista että nokan merkki on kohdallaan ja ykkösen venttiilit kiinni (nokat näyttää ylöspäin jos vinokone tai tappikoneessa ykkösen keinuissa välys). Irrota jakajan kansi ja katso, että pyörijän kärki osoittaa jakajan reunassa olevaan viivaan (yleensä viiva on keulan puoleisessa reunassa) ja ykkösen nasta on samalla kohtaa kun kannen laittaa paikoilleen ja tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä (1-3-4-2).

Virtakynällä voi kanssa tehdä karkean säädön:
kampi ja nokka merkkeihin
jakajan säätö löysälle ja käännetään säätö reilusti aikaiselle
virtakynä kiinni jakajalta puolan miinukseen tulevaan ohueen johtoon ja toinen pää maadoitetaan
sytytysvirta päälle
käännetään jakajaa myöhäisemmälle niin että kynän valo syttyy ja lisää niin että sammuu, tästä käännetään aikaisemmalle niin että valo juuri ja juuri syttyy
tarkistetaan, että pyörijän kärki osoittaa ykkösen nastaa, ellei osoita tulpanjohdot ovat väärässä järjestyksessä
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Proturbo  Autodiagnoosi