Carcom Oy  Ateho

Vs: Herra Salarakas aka. Salkku / Volvo 850 2.5 20V GLT A *myyty*

  • 59 Vastauksia
  • 27750 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #30 : 14.01.2015, 15:59:31 »
Kaverin 850 automaatti oli hauska. Vaihteet toimi ihan miten sattuu.
Välillä ei löytynyt mitään vaihdetta, välillä kiihdytykset meni niin että vaihtoi vaihteet aivan liian aikaisin ja sitten olikin alle 1500rpm kierroksia.
Monesti jäi jotenkin jumiin että kun pysähtyi niin sammui rytkyttäen (turbiinilukko ei irroittanut?) Silloin piti antaa kierroksia vapaalla ja pamauttaa d päälle. Välillä ei mitään vikaa.
Vika ei selvinnyt.
Tarkkaile sitä oman laatikon toimintaa. Voipi olla likaa ohjaussolenoideissa tai muuta kivaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #31 : 15.01.2015, 13:27:27 »
Kaverin 850 automaatti oli hauska. Vaihteet toimi ihan miten sattuu.
Välillä ei löytynyt mitään vaihdetta, välillä kiihdytykset meni niin että vaihtoi vaihteet aivan liian aikaisin ja sitten olikin alle 1500rpm kierroksia.
Monesti jäi jotenkin jumiin että kun pysähtyi niin sammui rytkyttäen (turbiinilukko ei irroittanut?) Silloin piti antaa kierroksia vapaalla ja pamauttaa d päälle. Välillä ei mitään vikaa.
Vika ei selvinnyt.
Tarkkaile sitä oman laatikon toimintaa. Voipi olla likaa ohjaussolenoideissa tai muuta kivaa.

Tässä ei mitään tuon suuntaista ollut ainakaan vielä, onneksi. Ainut mitä tuli että siinä n. 80-90km/h tosiaan ei osaa päättää lukitseeko vaiko ei. Tämä siis sen pakkasaamun lisäksi kun ei meinannut eteenpäin palikka liikkua.

Katsotaan nyt millainen tuomio muuten tulee, kunhan tarkastetaan öljyn taso ja laatu. Uskoisin että öljyt on vaihtokunnossa kummiskin, pitää nyt vielä katsoa että käyttääkö ensin sisällä halvemmat öljyt vähän aikaa ja sitten kunnolliset sisään vai kerralla hakea vaikka tiskiltä. Keskusteluita kyllä katsoin vastaavistakin öljyistä, pitää niihin vielä perehtyä tarkemmin kun tulee ajankohtaiseksi.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #32 : 15.01.2015, 20:33:06 »
Kaverin 850 automaatti oli hauska. Vaihteet toimi ihan miten sattuu.
Välillä ei löytynyt mitään vaihdetta, välillä kiihdytykset meni niin että vaihtoi vaihteet aivan liian aikaisin ja sitten olikin alle 1500rpm kierroksia.
Monesti jäi jotenkin jumiin että kun pysähtyi niin sammui rytkyttäen (turbiinilukko ei irroittanut?) Silloin piti antaa kierroksia vapaalla ja pamauttaa d päälle. Välillä ei mitään vikaa.
Vika ei selvinnyt.
Tarkkaile sitä oman laatikon toimintaa. Voipi olla likaa ohjaussolenoideissa tai muuta kivaa.

Luulis noihinkin lootiin saavan solenoideja turbiinilukolle? Noinhan ne usein sitten vittuilee, ettei enää irrota.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #33 : 16.01.2015, 20:24:18 »
Luulis noihinkin lootiin saavan solenoideja turbiinilukolle? Noinhan ne usein sitten vittuilee, ettei enää irrota.

Voiko tää solenoidi vaikuttaa myös siihen, että ei sitten lukkiudu niinkuin pitäisi? Öljyjen vaihto kyllä on prioriteettilistalla korkeella, mutta pitäähän sitä kaikkeen varautua.

Kävin tänään korjaamolla kyselemässä tilannetta, aikatauluahan ei oltu sovittu tälle joten vielä ei ollut työn alla. Useampi sentti lunta oli vain kertynyt komistamaan autoa. :D

Huomasin tossa päivällä muuten, että täähän on mun 13. Volvo. Onneksi en ole taikauskoinen. :2funny:

Edit: itseasiassa 14. Volvo, jos nykyinen varaosa-autokin lasketaan. :P
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #34 : 16.01.2015, 21:01:23 »
Aivan varmasti. :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #35 : 21.01.2015, 13:51:24 »
Aivan varmasti. :)

Katsotaan miten laatikko elää kun saa auton käyttöön.

Lisää historiikkia tämän päivän osalta:

Korjaamolle soittelin, oli eilen tsekannut autoa ja seuraavat huomiot aiempien lisäksi:

Pakkivalot ei toimi -> Testasin ostaessa ja silloin toimi? Sulake? Piuha? Anturi?
Molemmin puolin ulommat vertarin suojakumit on rikki, toisella puolen oli pahempi halkeama. Menee vaihtoon.
Saasteita ei saanut otettua, ottaa varmaan ensi maanantaiksi kun käyttää samalla konttorilla.

Näiden lisäksihän oli virtalukon pohja, vyön palautuminen, tuulilasi alareunasta halki. Muuta en nyt muista että olis ollutkaan.

JOS tuo toinen vetari on ottanut kipeää, niin manuaaleista tuskin vetarit käy vaikka niitä löytyis. Onko hinnan kiroissaan? :-\

Osaako joku heittää tuon vihreän värikoodia ulkomuistista vai onko niitä useampia sävyjä ollut? Oikealla puolen kun on ovissa naarmuja, niin ajattelin että ainakin sen O. etuoven vois uusia kun siinä on ruostetäpliä listan alla. Takaovessa ei ole kyllä mitään isompaa, ei edes pohjamaali paistanut.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #36 : 21.01.2015, 20:06:10 »
Lootan PNP tuon koodin aiheuttaa, ja sama osa tekee myös pakkivaloriesan.

Herää vain yksi typerä kysymys: miksi tommonen nollahintanen romuläjä on korjaamolla, parin tunnin työhän on auton hinta että hujahtaa?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #37 : 21.01.2015, 20:35:02 »
Lootan PNP tuon koodin aiheuttaa, ja sama osa tekee myös pakkivaloriesan.

Herää vain yksi typerä kysymys: miksi tommonen nollahintanen romuläjä on korjaamolla, parin tunnin työhän on auton hinta että hujahtaa?

Itse ajattelen toisella tavalla: Jos vien 20000 euron auton korjaamolle ja maksan 2000 euroa, olen menettänyt 22000 euroa ja minulla on edelleen 20000 euron auto. Jos vien 1000 euron auton korjaamolle ja maksan 2000 euroa, olen menettänyt 3000 euroa ja minulla on 1000 euron auto. 10 vuoden päästä molemmat ovat 1000 euron autoja, jos ovat edelleen liikenteessä (kärjistettynä).

Minulla on rahaa 5000 euroa eikä mahdollisuuksia/halua ottaa velkaa autoon, kumman vaihtoehdon valitsen?

(Oikea vastaus on tietysti 4000 euron auto, jota ei tarvitse korjata :D) - Eihän näistä koskaan voi varma olla, ja mitä vanhempi auto niin sitä tukevammin työkalujen on syytä pysyä omissa hyppysissä ;)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #38 : 21.01.2015, 22:48:27 »
Lootan PNP tuon koodin aiheuttaa, ja sama osa tekee myös pakkivaloriesan.

Herää vain yksi typerä kysymys: miksi tommonen nollahintanen romuläjä on korjaamolla, parin tunnin työhän on auton hinta että hujahtaa?

PNP:stä jo vähän lueskelin jossain vaiheessa, pitää siihen(kin) palata tarkemmin.

Etten nyt ihan *ttuilemaan lähde tuon kysymyksen asettelun vuoksi, niin sanotaan vaan niin kuin asia on. En ehkä tässä viestiketjussa sitä ole maininnut, mutta perhetuttu omistaa Volvoihin erikoistuneen korjaamon kotopuolessa lähes naapurissa. Kyllä mä uskon että aika paljon jäädään hinnassa vielä sen alle, kuin ostaisi katsastetun vastaavanlaisen. Siinä kun voi olla myös ihan yhtä paljon yllätystä tiedossa ja sitten pitää kaivaa kuvetta sen päälle, että on jo autosta maksanut enemmän.

Itse ajattelen toisella tavalla: Jos vien 20000 euron auton korjaamolle ja maksan 2000 euroa, olen menettänyt 22000 euroa ja minulla on edelleen 20000 euron auto. Jos vien 1000 euron auton korjaamolle ja maksan 2000 euroa, olen menettänyt 3000 euroa ja minulla on 1000 euron auto. 10 vuoden päästä molemmat ovat 1000 euron autoja, jos ovat edelleen liikenteessä (kärjistettynä).

Minulla on rahaa 5000 euroa eikä mahdollisuuksia/halua ottaa velkaa autoon, kumman vaihtoehdon valitsen?

(Oikea vastaus on tietysti 4000 euron auto, jota ei tarvitse korjata :D) - Eihän näistä koskaan voi varma olla, ja mitä vanhempi auto niin sitä tukevammin työkalujen on syytä pysyä omissa hyppysissä ;)

Tämän kyseisen auton kohdalla on ajateltu oikeastaan niin, että käy miten tahansa, niin korkealta ei tipu. Jos vaikka leipoisi kiinni tai laatikko hajoaisi niin sitten pistetään lihoiksi.

Kuten myös aiemmin totesin, kipuaa näiden vastaavien hinta katsastettuna ja (ainakin näennäisesti) huollettuna +1200€ ja yli. Se voi toimia tai laueta seuraavalla viikolla. Tämä voi toimia tai laueta seuraavalla viikolla, mutta tähän kun tekee järkevästi hommia niin ei tarvii moista summaa laittaa kiinni missään vaiheessa.

Vaikka tätä tonnilla laittaisi, niin ei periaatteessa harmita. Silloin kaikki on uutta tai tietää ainakin mitä siellä on, ei tule üllatuksia. Ekaan postaukseen päivittelen kyllä sitten tietoja, mitä on korjaamiset, ym. maksaneet joten siitä saa kiinnostuneet seurata. :) Tämän kanssahan voi käydä hyvin tai hyvin. Jos oikein hyvin käy niin muutamalla setelillä leima on ok. Jos käy vähemmän hyvin, niin sitten myydään osina ja that's it.

Tälle autolle voi olla jopa 5tkm/v yliarvioitu, no toisaalta se kyllä riippuu miten tuo puoliso alkaa viihtyä ratin takana. Jos oikein viihtyy, niin pitää jossain vaiheessa harkita dieseliä tämän tilalle. :D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #39 : 21.01.2015, 23:19:10 »
PNP:stä jo vähän lueskelin jossain vaiheessa, pitää siihen(kin) palata tarkemmin.

Etten nyt ihan *ttuilemaan lähde tuon kysymyksen asettelun vuoksi, niin sanotaan vaan niin kuin asia on. En ehkä tässä viestiketjussa sitä ole maininnut, mutta perhetuttu omistaa Volvoihin erikoistuneen korjaamon kotopuolessa lähes naapurissa. Kyllä mä uskon että aika paljon jäädään hinnassa vielä sen alle, kuin ostaisi katsastetun vastaavanlaisen. Siinä kun voi olla myös ihan yhtä paljon yllätystä tiedossa ja sitten pitää kaivaa kuvetta sen päälle, että on jo autosta maksanut enemmän.
PNP tosiaan tekee tuon ilmiön että askin toiminta heittää voltin, se lähtee muistaakseni kolmosella liikkeelle ja tekee jottai muutaki yyberfiksua ajossa. Voi toeta ihan kun starttaat uusiks ja testaat uudestaan, jos sillä tokenee niin melko lailla varma se diagnoosi on. Se osa on varsin helppo purkaa ja putsata kunnolla ja rasvata, toimii luultavasti sen jälkeen kun ne jouset saa taas liikkumaan sen töhkän alta.

Pahoitteluni kärkäs muotoilu, mutta aiheesta paistoi että auto ei ole maksanut juuri mitään, ja siinä on paljon juttuja mitä tarvii korjata, silloin on hyvin erikoista että auto viedään korjaamolle kun toimiviakin kasipätkiä saa kolmenumerosilla hinnoilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #40 : 22.01.2015, 06:45:40 »
PNP tosiaan tekee tuon ilmiön että askin toiminta heittää voltin, se lähtee muistaakseni kolmosella liikkeelle ja tekee jottai muutaki yyberfiksua ajossa. Voi toeta ihan kun starttaat uusiks ja testaat uudestaan, jos sillä tokenee niin melko lailla varma se diagnoosi on. Se osa on varsin helppo purkaa ja putsata kunnolla ja rasvata, toimii luultavasti sen jälkeen kun ne jouset saa taas liikkumaan sen töhkän alta.

Pahoitteluni kärkäs muotoilu, mutta aiheesta paistoi että auto ei ole maksanut juuri mitään, ja siinä on paljon juttuja mitä tarvii korjata, silloin on hyvin erikoista että auto viedään korjaamolle kun toimiviakin kasipätkiä saa kolmenumerosilla hinnoilla.

Täytyy ottaa ja putsata tuo PNP sitten melkolailla heti kun mahdollista. Tuli tossa katsottua vähän ohjeitakin sen putsaamiseksi, ei kuitenkaan sattunut kuvallisia ohjeita kohdalle. Pitää varmaan räpsiä kuvat tuosta putsausoperaatiosta talteen.

Ei tämä tosiaan hinnan kiroissa ollut. Tämä 850 on samalla myös vähän sellainen oppimisen kohde itselle (edelleen, korkealta ei tipu). Katselin myös, että laatikkoon saa kohtuullisen edullisesti huoltosarjoja yms. jos vain itse tekee. Koskaan en oo vaihdelaatikkoa purkanut/kasannut, mutta tämä jos ilmoittaa hajoamisen merkkejä niin mahdollisesti tällä vois reenata. Toisaalta, kuten sanoitkin aika edullisesti tällä hetkellä näitä saa. Mikään ei periaatteessa estä sitä, että hommaisi (vielä) yhden kasipätkän ja raapisi kaikista parhaat osat kasaan, jne. Väri kun ei tässä juuri kiinnosta, niin voi olla ihan potentiaalinenkin vaihtoehto. Riippuen tietysti pitkälti siitä, miten tuo avopuoliso innostuu tällä ajamisesta. S60:stä se jossain vaiheessa kattoi että vois harkita ajavansa automaattina, se on taas vähän arvokkaampi kokeilu... ::)

Mutta katsellaan. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #41 : 23.01.2015, 17:53:45 »
Täytyy ottaa ja putsata tuo PNP sitten melkolailla heti kun mahdollista. Tuli tossa katsottua vähän ohjeitakin sen putsaamiseksi, ei kuitenkaan sattunut kuvallisia ohjeita kohdalle. Pitää varmaan räpsiä kuvat tuosta putsausoperaatiosta talteen.


ot.
Sit jos päätät tehdä tuon kuvallisen ohjeistuksen, niin tuuppaa kuvat imgur tms. paikkaan, jossa linkit säilyy  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Katsastettu*
« Vastaus #42 : 03.02.2015, 13:36:38 »
ot.
Sit jos päätät tehdä tuon kuvallisen ohjeistuksen, niin tuuppaa kuvat imgur tms. paikkaan, jossa linkit säilyy  ;)

Toki, kuvia on tarkoitus ottaa talteen ja laittaa ohjeet jakoon. :)

Tänään tuli puhelu, että uusi rekisteriote löytyy penkiltä. :) Huomautukset näen tarkemmin kun saan otteen kouraan, mutta taisi olla O. ajovalon korkeudensäätö ja toinen takavalon vilkun väri. Lisäksi tiedossahan on ainakin se virtalukon pohja, mikä olisi ihan omankin mielenterveyden vuoksi hyvä vaihtaa piakkoin.

Korjaamon laskua odotellessa vielä, selviää mitä kaikkinensa kustannukset tekee. Ajatuksena on kyllä teettää vielä pyöränsuuntaukset, kun edelliset renkaat mitä tässä tuli mukana, oli vähän kulunut sisäkantilta etupäästä.

Edit: Nelipyöräsuuntaus 6.2.2015 klo 8 :)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2015, 14:24:40 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Noniin, autolle on nimi annettu. :D Liittyy autoon kohdistuneeseen salailuun ja yllätykseen.

Tänään tuli ajeltua sellainen 80km ja tuntuu pelaavan kuten pitääkin - edelleen. Laatikon toiminnasta pitää tosiaan mainita, että mä olen ollut ilmeisesti vainoharhainen sen suhteen. ::) Toimii kuulemma kuten pitääkin ja mitään erikoista ei sen toiminnassa ole, joku tilapäinen härö oli vain se pakkasen aiheuttama vikatila laatikossa. Mahdollisesti kova pakkanen yhdistettynä jyrkkään etukenoon aiheutti nämä ongelmat.

Korjaamolla tuli ihan hyvät arviot, kuten konttorillakin. Mitään suurempia ei tosiaan ole, iskareina ei nyt uudet mutta uudehkot bilsteinit. Tarkempaa en näistä tiedä. Ainut varsinainen laitto oli ABS rengas ja 2x vetarin suojakumit.

Hämmennys oli ainakin suuri ja onhan se vieläkin, katsotaan milloin auto lähtee liikkeelle niin että itse saa olla apparin paikalla. :pomo:

Yritän perjantaina napata parit kuvatkin kun käyn aamusella ennen töihin menoa nuo säädöt teettämässä, olis muutakin kuin tylsää kirjoitusta.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Kuvia ei taaskaan ole yhtään kappaletta, eikä edes tarkempaa kirjoitusta mitä on tullut tehtyä. Lisätään kuitenkin tämän päivän huoltomuistioon 75€ nelipyöräsuuntaus. Toista eturengasta oli syönyt ja kyllähän siellä auraukset olikin metsässä. Pitää vielä ottaa se huoltopöytäkirja talteen ja kattoa ne kaikki luvut mitä sieltä löytyi.

Pakko on sanoa että kyllähän tämä auto on ollut todella suuresti positiivinen yllätys, eikä se tietysti harmita. :pomo: Vaihteisto toimii mielestäni aika nätisti ja n. 75km/h lukittuu nelonen ja matka taittuu nätisti. Tänään tein pari kick-down testiä. Toinen risteyksestä tielle eli n. 20->80km/h ja toinen vähän myöhemmin n. 60->100km/h. Hyvin toimi ainakin tuossa Economy-asennossa. Sen verran sporttia testailin, että kyllähän se rivakammin ottaa kilometrejä tauluun mutta taitaa avopuolison käyttöön olla ihan sopiva tuo Eco. Puhuikin tuossa jo tänään, että kohta en nää sitä enkä autoa kun hyppää ratin taakse. Olikohan tää sittenkin iso virhe. :D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Futurez  Kulkukoira