Autodiagnoosi  Carcom Oy

B6254 viritys potentiaali?

  • 167 Vastauksia
  • 85460 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #45 : 07.11.2014, 11:30:25 »
niin tietenkinhän tuon ahtaminen olis kivaa mutta kun tämä on vähäpäästöinen >:( pitäs tehä tuttavuutta johonkin katsuriin joka ymmärtäs harrastamisen päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #46 : 07.11.2014, 13:27:53 »
niin siis mielumminhan minä tuon ahtaisin jos se vaan olisi laillista, mutta kun ei saa niin tehään vaparina. ensimmäisenä varmaan vois laittaa teräsvauhtipyörän kaksoismassan tilalle. toisi kierrosherkkyyttä, enkä muutenkaan tykkää tosta kaksoismassa vauhtiksesta. järkyttävän painava ja kallis ja tuntuu oudolta ajaessa.
mitäs sitten?
porttaus?
isot venttiilit?
peltisatsi ja kunnon putkisto?
vaiko samantien b6304 ja rakentaa siitä? ne lohkot kun ei turbokäyttöön meinaa kelvata, mutta vaparinahan se menis hyvin.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #47 : 07.11.2014, 14:25:22 »
tuo vähäpäästösyys kun on otettu  puheeksi niin nuo vaparit vasta tuprutteleekin portatuilla kansilla ja rajuilla nokilla. Useemman tapauksen tiedän kun ei-vähäpäästöisiä autoja on vapariviritetty ja silti on leimalla ollut ongelmia päästöjen kanssa.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #48 : 07.11.2014, 15:28:17 »
Turbon tuottamaa vääntöä et saa korjattua kuin litratilavuudella.

Kannen virtauksen olen todennut kahdessa eri penkissä. 266hv oli toisessa ja 270hv toisessa.

Kannesta saa 340-350hv virtaamaan suht helposti vakio venoilla mutta nostoa joutuu lisäämään sinne 11-12mm luokkaan jolloin tulee nokka-akselin profiilista hieman ongelma, jos haluaa että nokka pyörii omalla nostimella.

Nokkia saa cat camsilta mutta eipä nekään mitkään hirveän rajut ole.

Imusarja tulee aivan varmasti olemaan ongelma, joka ei ole tarkoitettu millekkään huipputeholle.

Pakosarjat ei sinäällään mitkään aivan huonot ole. 


Jos pikkuvireillä saat sen 230-250hv tehon, voin omakohtaisesti sanoa että ei toi malmikasa liiku sillä mihinkään.
Turbolla tilanne on täysin toinen, törkee pohjavääntö ja jo 0.5bar ahdolla tuuppaa sen 300hv tehon niin meno on jo aivan eri planeetalta.  Tiedetään täysin laitonta :idiot2:



« Viimeksi muokattu: 07.11.2014, 15:34:40 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #49 : 07.11.2014, 15:45:05 »
Leikitään ajatuksella että saadaan huippuunsa viritetystä moottorista 115hv litra tehoa irti vapaastihengittävänä . 3.0x115=345hv   oh  hoh  kyllä tuuppaa, ei pysy läjässä pyhätöntä viikonloppua, kulutus järjetön yms.

Ahdettuna sama, 3 litrainen pohjana.  204hv x 0.7bar=346hv 

Tämä jo yksinään kertoo tuon `turbo on järjen korvike` lauseen.  Vain sekaisin oleva ihminen yrittää vapaastihengittävänä saada tehoa irti, varsinkin jos puhutaan kestävästä hyvin vääntävästä moottorista, joka pitäisi tehdä vielä jollain järki budjetilla. 

Kilpaluokat on asia aivan erikseen.   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #50 : 07.11.2014, 16:04:46 »
pitäis saaha oikeesti jotain järkee tohon lakiin. jos vaikka vähäpäästösten autojen emissiotestin tilalle laitettas vaikka ehto että polttoaineen oltava e85+läpäistävä tavallinen pakokaasutesti.
etanoli kun ei ole fossiilinen polttoaine.
saako tommosiin 3 litrasiin pitkäiskukampuroita mistään? se helpottais taas asia jos olis vaikkapa 3.5l. halpaahan toikaan ei tosiaa oo.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #51 : 07.11.2014, 16:13:07 »
Kyllähän osaava koneistaja sellaisen tekee, mutta onko siellä tilaa? Ainakin B5234 moottoriin joutuu jo ihan vaan h-profiileilla tekemään lisää tilaa rojujen pyörimiselle. Tiedä sitten miten kutosessa on tilaa ja iskua.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2014, 16:16:52 kirjoittanut Kalamies »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #52 : 07.11.2014, 16:35:21 »
eikös noissa kutoskoneissa oo sama kampiakseli? taottukkin vielä. tuossa 2.5l pienempi porautus niin luulisi että 3 litrasessa ois tilaa?

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #53 : 07.11.2014, 16:41:47 »
2,5litrasessa 80mm isku ja 3 litrasessa 90mm. Jos vähäpäästöisen 960 ahtaminen jännittää niin voi ostaa ei_vähäpäästöinen 760 ja siirtää osat siihen ja sitten saa laillisesti ahtaa.  :P
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #54 : 07.11.2014, 17:34:30 »
B6254, 204hv nokat, vakioseetit, imuvenassa viiste ja kanavissa pikku siistiminen. Muuten vakio. Ihan ok, mutta häviää vakiolle 204hv padalle ajettavuudeltaan selvästi. Molemmissa 2,5l 1.8 Motronic ja manuaali 850 vauhtipyörällä. 700 korissakin vielä, 3l tosin painavammassa eli 6-ovisessa. T6 turbot kaveriksi 2,5l koneelle 0,4bar paineella ja tuli nätti ajaa.

Vähäpäästöiseen helpoimmat on peltisarjat ja uudet putket katille asti, kuten täälläkin on puitu aiemmin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #55 : 08.11.2014, 09:44:46 »
Leikitään ajatuksella että saadaan huippuunsa viritetystä moottorista 115hv litra tehoa irti vapaastihengittävänä . 3.0x115=345hv   oh  hoh  kyllä tuuppaa, ei pysy läjässä pyhätöntä viikonloppua, kulutus järjetön yms.

Ahdettuna sama, 3 litrainen pohjana.  204hv x 0.7bar=346hv 

Tämä jo yksinään kertoo tuon `turbo on järjen korvike` lauseen.  Vain sekaisin oleva ihminen yrittää vapaastihengittävänä saada tehoa irti, varsinkin jos puhutaan kestävästä hyvin vääntävästä moottorista, joka pitäisi tehdä vielä jollain järki budjetilla. 

Kilpaluokat on asia aivan erikseen.   


Se varmasti on kaikille selvää ettei tuosta ahdetun veroista saa vaparina ja alkuperäinen kysyjäkin varmasti asian tietää,mutta jos tosiaan haluaa tuohon kyseiseen autoon lisää tehoa niin turbo EI oo vaihtoehto lain puitteissa.
En usko että kukaan odottaakaan mitään maata mullistavaa tapahtuvaksi vaparin pikku piristyksellä,mutta ei se siitä huonommaksi tuu.
Jos koneesta haettas tehoa sanotaan nyt vaikka yli 300hv niin siinä kohtaa tuskin monikaan harkitsis edes vaparin viritystä..ikävä kyllä suurelle osalle ihmisistä tuo turbolla tehon haku on ainut vaihtoehto kun järki ei riitä vaparin viritykseen,siinä on helpompi epäonnistua.
Mun mielestä on todella typerää edes verrata vaparia ja ahdettua kun aletaan puhua isommista tehoista sen varmaan jokainen hahmottaa,mutta jos nyt haluaa pientä piristystä niinku tässä käsittääkseni haettiin niin turbon voi unohtaa.
Ehkä aihioksi kannattais ottaa 3litranen...
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014, 22:34:12 kirjoittanut Kulmamies »

donnari

  • Vieras
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #56 : 08.11.2014, 10:07:25 »
Turbon tuottamaa vääntöä et saa korjattua kuin litratilavuudella.

Kannen virtauksen olen todennut kahdessa eri penkissä. 266hv oli toisessa ja 270hv toisessa.

Kannesta saa 340-350hv virtaamaan suht helposti vakio venoilla mutta nostoa joutuu lisäämään sinne 11-12mm luokkaan jolloin tulee nokka-akselin profiilista hieman ongelma, jos haluaa että nokka pyörii omalla nostimella.

Nokkia saa cat camsilta mutta eipä nekään mitkään hirveän rajut ole.

Imusarja tulee aivan varmasti olemaan ongelma, joka ei ole tarkoitettu millekkään huipputeholle.

Pakosarjat ei sinäällään mitkään aivan huonot ole. 


Jos pikkuvireillä saat sen 230-250hv tehon, voin omakohtaisesti sanoa että ei toi malmikasa liiku sillä mihinkään.
Turbolla tilanne on täysin toinen, törkee pohjavääntö ja jo 0.5bar ahdolla tuuppaa sen 300hv tehon niin meno on jo aivan eri planeetalta.  Tiedetään täysin laitonta :idiot2:

Saako udella mitä se tehty kansi virtaa esim.10mm nostolla?
Cat cams:ilta saa billetti nokkiakin..

Kun kansi tehdään kunnolla ei sen virtaus saa tippua pikkunostoillakaan vakioon nähden...jos parannusta saadaan oleellisesti esim.tuohon mainittuun 10mm nostoon asti ja siihen kunnon nokat(siis 10mm/nosto)niin paraneeko hyötysuhde sun mielestä?
Kansia voi tehdä monella tapaa,en näe järkeä kaivaa kanavia 14mm nosto silmissä kiiluen jos ei sellasia nokkia olla laittamassa.yleensä kansi tehdään tarpeitten mukaan eikä päinvastoin.
Sulla on jostain syystä tarve puuttua kaikkeen tinakutosia koskeviin kirjotuksiini,onko nämä jotenkin sun yksityisaluetta?vai onko tässä jotain henkilökohtaista?

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #57 : 08.11.2014, 13:04:47 »
Se varmasti on kaikille selvää ettei tuosta ahdetun veroista saa vaparina ja alkuperäinen kysyjäkin varmasti asian tietää,mutta jos tosiaan haluaa tuohon kyseiseen autoon lisää tehoa niin turbo EI oo vaihtoehto lain puitteissa.
Ei sitä saa vaparinakaan laillisesti virittää jos pakokaasupäästöt saattaa muuttua. Tai saa, mutta pitää osoittaa että auto täyttää sitä alunperin koskeneet vähäpäästöisyysvaatimukset €€€€
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014, 13:22:13 kirjoittanut pukema »
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #58 : 08.11.2014, 22:37:05 »
Sulla on jostain syystä tarve puuttua kaikkeen tinakutosia koskeviin kirjotuksiini,onko nämä jotenkin sun yksityisaluetta?vai onko tässä jotain henkilökohtaista?

Niin ja sulla tuntuu olevan pakonomainen tarve kyseenalaistaa kaikki boostin kirjoitukset. Voisi kysyä samalla, että onko sinulla jotain henkilökohtaista.

Eipä noita tinakutosia kovinkaan moni ole Suomessa rakennellut tai edes kokemuksiaan kirjoitellut, niin itse ottaisin ainakin avomielin vastaan kokemuksia.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: B6254 viritys potentiaali?
« Vastaus #59 : 09.11.2014, 02:28:26 »
Leikitään ajatuksella että saadaan huippuunsa viritetystä moottorista 115hv litra tehoa irti vapaastihengittävänä . 3.0x115=345hv   oh  hoh  kyllä tuuppaa, ei pysy läjässä pyhätöntä viikonloppua, kulutus järjetön yms.

Ahdettuna sama, 3 litrainen pohjana.  204hv x 0.7bar=346hv 

Tämä jo yksinään kertoo tuon `turbo on järjen korvike` lauseen.  Vain sekaisin oleva ihminen yrittää vapaastihengittävänä saada tehoa irti, varsinkin jos puhutaan kestävästä hyvin vääntävästä moottorista, joka pitäisi tehdä vielä jollain järki budjetilla. 

Kilpaluokat on asia aivan erikseen.   

345 hevosvoimainen vaparimoottorinen vm. -98 S90 menee leimalle sellaisenaan, turbolla varustettu 346hp -98 vm. S90 ei mene leimalle yhtään missään ilman suuria toimenpiteitä. Tässä tulee jo suuri ero käytännössä. ;)

Huom. kummanakan laillisuudesta en puhunut, vaan siitä minkä saa lävitse leimasta.

Toki jos harrastuneisuutta riittää käyttöautosta jumpata ahtimia irti joka leimalle, nii se on eri asia, mutta siinä vaiheessa ostaisin käyttöautoksi työmäärään suhteutettuna mieluummin (R)S- sarjan Audin tai M-sarjan BMW:n...

Vanhakoppaset laitteet sitten erikseen, hieno esimerkki Lankun turbokutosella varustettu 245.  8) Näiden soveltuvuus käyttöautoksi taas on sitten jokaisen omassa päätösvallassa.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2014, 02:42:47 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy