Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Volvomies244 - 30.07.2021, 00:06:01

Otsikko: 244 b21e Volvon turbotus.
Kirjoitti: Volvomies244 - 30.07.2021, 00:06:01
Moro! Tarkoituksena olisi turbottaa Volvo. Koneena on b21e vinokone eli siis ruiskulla ja olisi kiva tietää että kuinka helposti siitä saisi sen 300-400 heppaa irti ja miten? Esimerkiksi kestääkö vakio alakerta kuinka pitkälle? Kaikki apu olis tosi jees kun en oikein mitään vielä Volvoista pahemmin tiedä.
Otsikko: Vs: 244 b21e Volvon turbotus.
Kirjoitti: Panssarivaunu - 30.07.2021, 08:12:05
Vaihtamalla siihen viritetyn B230FT moottorin. Aloita googlettamisella. Mobilismia olisi vaihtaa siihen 21ET männät ja asentaa turbon K-jetronic. Siten jäisit vaan 150-200 heppaa tavoitteestasi
Otsikko: Vs: 244 b21e Volvon turbotus.
Kirjoitti: J4nne_ - 30.07.2021, 12:00:10
F alakerta ja ohjaukseksi ohjelmoitava ruutta. Ft alakertoje hinnat hivelee taivaita niin ei ole mitään syytä maksaa itteesä kipeeksi moisesta. Kaikelisäksi f alakerralla muutenki hereämpi pata korkeamma rutun takia.
Otsikko: Vs: 244 b21e Volvon turbotus.
Kirjoitti: Lankku - 30.07.2021, 16:19:10
Jos siinä on M-kanget(todennäköisesti on), niin alakerran puoleen kestää tuon tavoitteen.

Sähköruiskullisen imusarja ja tulppaa kannesta suuttimenreiät jollei tee toista kantta valmiiksi ja vaihda vaan tilalle. Venttiilityöllä ja pikku siistimisellä paranee jonkin verran jo. HX35 #14 pakopesällä tai vastaava ja sen kaveriksi joku muu kuin vakiopakosarja. Loput on säädöistä kiinni, vakionokkakin toimii vielä tuolla alueella.