Ateho  Elekma

TT-thermo letkulämmitin.

  • 102 Vastauksia
  • 20367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #15 : 23.10.2019, 08:14:35 »
Kyllä ymmärtääkseni lämpiää koska ylä ja alavesi letkut kuumat eli mielestä ni on pakko kiertää myös koneessa.
Ainoo mitä pelkäsin ja olin vähän skeptinen ton kytkennän toimivuudesta kun lämmittimen poisto/laatikon lauhduttimen putki liittyy jämäkämpään alavesiletkuun ja toisaalta auton oma termari pitäs aueta vasta n. 90 asteessa eli täytyy olla termari auki kun virrat on pois päältä vai onko termarilla jokin ohitus oksa mistä pääsee ylävesiletkuun.
Sitä vaan pohdin, että webastolla lämmittäessä ylä- ja alavesiletku ovat kylmiä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #16 : 23.10.2019, 09:25:47 »
Sinun T6 kiuas on aikas jämäkkä tapaus muutenkin että, 500 w on kyllä aikas alakanttiin mitoitettu mä uskon että valmistaja suosittelee ihan minimissään 1000wattista. Mutta jos sulla on valmiiksi hankittuna 500w niin rakentele se paikalleen ja kokeilemalla selviää mikään ei estä sua jytkäyttämästä tehokkaampaa tilalle jos paukut ei riitä. Ompahat putket jo valmiina.
Toi sun työkuvio on kyllä aikas haasteellinen lämmitystä ajatellen. Oon takyn kanssa samoilla linjoilla. 1500 tt thermo vois olla vaihtoehto lämmittää aika nopeesti n. Puoltuntia ehkä. Kuinka nopeesti sun pitää sitte lähtee päivystys keikalle.
Ihan perus V60 D3 on auto, ja lähtö välittömästi hälytyksen tultua. jos ois puoltuntia aikaa, niin lämpeis omalla vebastolla.
Kestääkö tuo ptc paremmin jatkuvaa päälläoloa? TT-Thermon vois tietty laittaa kellolla pätkimään lämmitystä, liekkö tosta ois apua kestoon.
S60 2,4D ja V60

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #17 : 23.10.2019, 09:51:17 »
Kestääkö tuo ptc paremmin jatkuvaa päälläoloa?

Näin sanotaan myyntiesitteessä...

Vesipesässä on myös lämpövastus sekä erillinen termostaatti joka suojaa ylikuumenemiselta

Taannoin kun testailin TT-Thermon toimintaa/lämmitys tehoa erillisessä vesitynnyrissä testasin myös PTC:tä.




.


Kerran PTC:n tökkäsin virtoihin ilman että testisystemeissä ei ollut nestettä eikä PTC siitä ollut moksiskaan, normi vastus olisi kyllä ollut vainaa, kuten TT:kin.




« Viimeksi muokattu: 23.10.2019, 09:52:48 kirjoittanut Taky »
Audi Q4 40

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #18 : 23.10.2019, 12:59:26 »
Kestääkö tuo ptc paremmin jatkuvaa päälläoloa? TT-Thermon vois tietty laittaa kellolla pätkimään lämmitystä, liekkö tosta ois apua kestoon.
Samaa mieltä. Vesipumppu on kuitenkin kuluva osa joten sen käyttöikä lyhenee jos se on kellon ympäri päällä.
Eihän siinä ptc:ssä ole mitään kuluvaa. Kyllä uskaltaisin jättää ihan jatkuvaan lämmitykseen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #19 : 23.10.2019, 14:10:07 »
Olis itekki tarkoitus pistää TT thermon lämppäri autoon. Autona toimii 2,5T v70 -08. Vähän nihkeesti löytyy tietoa näihin bensamoottoreihin asentamisesta tuota pömpeliä.
https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000xc-1.html  Tuon pitäisi siis kierrättää nesteitä letkuissa ? Sitä mietin että miten  termostaatti estää vedenkiertoa ?  Tuo muuten olisi varmasti nätti asentaa jos ei kerran ole väliä minne törkkää että kunhan vaan tilaa löytyy. 

Ensinmäinen auto johon pitäisi asentaa lämppäriä vähän utopiaa vielä nämä vehkeet.  :idiot2:
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #20 : 23.10.2019, 14:45:03 »
Kyllä neste koneessa ja sisäkennossa kiertää. Termostaatti estää vain syylärille kierron.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa elevate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #21 : 24.10.2019, 19:17:51 »
Mä tosiaan laitoin TT thermo 1000 XC:n laatikon lauhduttimen putkiin ja kierrättää ylävesiletkun kautta niinku aikasemmin kirjottelin.

Poissa elevate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #22 : 24.10.2019, 19:24:07 »
Swolle60 toi kellolla pätkiminen ei tossa sun tapauksessa vaikuta hassummalta idealta niin ei ainakaan hakkais lämmittimen termostaatti turhaan ja kuitenkin perus lämpö pysyisi kiukaassa pakkasillakin. Sillain sulla ois auto lähtövalmiina millon vaan ku häly iskee.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #23 : 10.09.2021, 04:56:32 »
Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus asentaa TT thermo 1000w,  XC70 vm 2014.

Vidan ohje on asentaa öljypohjan viereen ja kierrättää letku öljyn jäähdyttimen kautta. Siihen se on helpoin asentaakin.

Vieläkö näissä on 19mm letkut? Tarviis hakea pari mutkapalaa asennusta varten
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #24 : 11.09.2021, 21:17:11 »
Siellä se nyt on. Hieman hankalan kokoinen tuo uusi TT-thermo. Saisi olla vierekkäin letkujen sisään ja ulostulo. Huomattavasti helpompi vetää letkut. Nytkin tuo coolerin putki hieman ahdisti tuossa. Pitänee vielä laittaa jotain eristettä letkun ympärille ettei missään tilanteessa sula puhki.

Täysin äänetön on tuo lämmitin ja hyvä kaveri webastolle. Yli 30 asteen pakkasilla varmasti varmempi lämmittäjä kuin polttoainekäyttöinen lämmitin.

"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #25 : 07.10.2021, 16:52:06 »
Minkäs lämmittimen sitä hommais Mk1 V70 -00, nykyinen säteilylämmitin laukoo vikavirtasuojan. Noita vesipumpulla olevia kiertovesilämmittimiä oon funtsinut. Mihin sen sais mahtumaan sopivasti ja kuinka sen kytkeminen. Calix yhteensopiva saisi olla.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #26 : 08.10.2021, 06:45:32 »
Minkäs lämmittimen sitä hommais Mk1 V70 -00, nykyinen säteilylämmitin laukoo vikavirtasuojan. Noita vesipumpulla olevia kiertovesilämmittimiä oon funtsinut. Mihin sen sais mahtumaan sopivasti ja kuinka sen kytkeminen. Calix yhteensopiva saisi olla.
-00 taitaa jo olla tuollainen samanlainen lämmönvaihdin kuin Beaglen kuvassa, laittaisin sinne just tommosen tt-thermon.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #27 : 08.10.2021, 16:51:10 »
Siellä se nyt on. Hieman hankalan kokoinen tuo uusi TT-thermo. Saisi olla vierekkäin letkujen sisään ja ulostulo. Huomattavasti helpompi vetää letkut. Nytkin tuo coolerin putki hieman ahdisti tuossa. Pitänee vielä laittaa jotain eristettä letkun ympärille ettei missään tilanteessa sula puhki.

Täysin äänetön on tuo lämmitin ja hyvä kaveri webastolle. Yli 30 asteen pakkasilla varmasti varmempi lämmittäjä kuin polttoainekäyttöinen lämmitin.

Mitenkäs Beagle kiinnitti omansa ? Saisko kuvia ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #28 : 08.10.2021, 21:46:25 »
Minkäs lämmittimen sitä hommais Mk1 V70 -00, nykyinen säteilylämmitin laukoo vikavirtasuojan. Noita vesipumpulla olevia kiertovesilämmittimiä oon funtsinut. Mihin sen sais mahtumaan sopivasti ja kuinka sen kytkeminen. Calix yhteensopiva saisi olla.

Minulla on T6:ssa Calixin letkuun tuleva lämmitin kiertovesipumpulla. Pumppu on sama Bosch jota käytetään webastojen kanssa. Pumpulle virtaa tuottava 12V muuntaja on samalla sisätilanlämmittimen haaroitin.

https://www.tarvikkeet.fi/?s=hae&hakusana=1762010&x=35&y=16

Lisäksi tarvitaan autokohtainen letku tai lohkolämmitin.

T6:ssa laitoin sen siten että lämmitin on omalla paikallaan öljypohjan vieressä alhaalla olevassa letkun mutkassa, johon se kuuluu ohjeen mukaan asentaakin. Tämä letku tulee alas moottoriöljyn lämmönvaihtimelta. Pumppu on heti lämmittimen yläpuolella, siis lämmönvaihtimen ja lämmittimen välissä. Tällöin se pumppaa vettä ohjeen mukaisesti lämmittimen läpi ja edelleen moottorin paluupuolelle ja sieltä moottorin ympäri vesipumpulle jne jne. Muuntaja on jäähdyttimen alla olevan palkin päällä ja siitä menee 12V pumpulle. Se toimii myös haaroittimena sisälämppärille, jota minulla ei tosin ole.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2021, 22:01:46 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: TT-thermo letkulämmitin.
« Vastaus #29 : 08.10.2021, 23:01:16 »
Minkäs lämmittimen sitä hommais Mk1 V70 -00, nykyinen säteilylämmitin laukoo vikavirtasuojan. Noita vesipumpulla olevia kiertovesilämmittimiä oon funtsinut. Mihin sen sais mahtumaan sopivasti ja kuinka sen kytkeminen. Calix yhteensopiva saisi olla.

Calix integroidulla kiertovesipumpulla, niin ei tarvi kytkentöjä miettiä.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/456998/Calix-letkulammitin-FCH-o16-integroitu-kiertovesipumppu
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

 

Elekma  Autoracing