Muista letkulämmittimistä itselläni ei ole kokemusta, mutta 500w Calixin pumputon oli vanhassa harmaakoppaisessa D5 melko hengetön. Muistaakseni sillä ei moottorinlämpö noussut edes nollan yläpuolelle, kun pakkasta oli -20c.
Itse en henkilökohtaisesti usko, että suurta lämmityseroa tapahtuisi, vaikka korvaisin tuon TT-thermon Qthermillä tai jollain toisella saman tehoisella kopiolla.
Jos aletaan asiaa purkamaan, että 1kw tt-thermolla 2h lämmitysjaksolla luovutetaan teoriassa 2kwh lämpöenergiaa glykoliin. Pelkän jäähdytysjärjestelmän lämmitys -20c -> +20 vaatii ~0,5kwh tai vastaavasti -20 -> +40c vaatisi ~0,8kwh. Jäähdytysjärjestelmän nesteen lisäksi D5 moottorissa on noin 150kg rautaa, johon siirtyy jatkuvasti tuota glykoliin luovutettua lämpöenergiaa. Lisäksi lämmityksen aikana lämpöä haihtuu jatkuvasti moottorista. Epäilen ettei edes tuolla TT-thermon 2200xc mallilla moottoria saada lämmitettyä näillä pakkasilla 40-50c lämpötilaan kahden tunnin lämmitysajassa. Tuo 2200XC mallisen hehkuttaminen 2 tuntia vastaisi hieman alle tunnin lämmitystä Webastolla.
Vielä suhteutettuna, että 2h lämmityksellä tuolla 1kw:n tt-thermolla vastaa n. 20min lämmitystä webastolla, joka ei myöskään saa vielä ihmeitä aikaan näillä pakkasilla.
Paljonko tuo sinun tt-thermo jaksaa nostaa lämpötiloja näillä pakkasilla? Voisiko jossain letkussa olla ilmaa, minkä seurauksena neste ei kierrä kunnolla?