Samppasport  Futurez

Volvo V90 AWD D3

  • 30 Vastauksia
  • 12194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volovoa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo V90 AWD D3
« : 24.03.2020, 12:47:36 »
Moi!

Saako vm. 2016 V90 AWD D3 automaattilootalla, 150hv 320Nm minkä verran tehoja? :idiot2: Tuossa turbotec näytti, että saisi vain 180hv ja 370Nm? Onko ketään eksperttiä, että saisiko tuosta enemmän tehoja irti? Kiitos paljon vastauksita/tiedoista jo etukäteen!  :)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2869
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #1 : 24.03.2020, 13:16:52 »
https://www.lisaatehoa.fi/

Ota tuonne yhteyttä. Vahva suositus. :)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #2 : 24.03.2020, 18:00:33 »
Komppaan edellistä.
260 hv ja 550 Nm pitäisi suunnilleen irrota.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 782
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #3 : 30.03.2020, 11:36:37 »
Kannattaa selvittää, mikä moottori siellä pellin alla lymyilee ja mistä osista se on koottu. AWD:n 8-vaihteinen kestää optimoinnin väännöt, mutta julkisuudessa kerrotaan ainakin D4204T9 pitävän sisällään kevyemmät kanget ja pienemmät männäntapit. Onko näin myös D4204T4, jonka veikkaan autossasi olevan? Jos on, en lähtisi ihan samoja tehoja tavoittelemaan, mitä D4/D5 ulos otetaan. Esimerkiksi Rica tyytyy tuplaturbo D3:lle 190 tai 226 hevosvoimaan.

 

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #4 : 30.03.2020, 11:48:06 »
Kannattaa selvittää, mikä moottori siellä pellin alla lymyilee ja mistä osista se on koottu. AWD:n 8-vaihteinen kestää optimoinnin väännöt, mutta julkisuudessa kerrotaan ainakin D4204T9 pitävän sisällään kevyemmät kanget ja pienemmät männäntapit. Onko näin myös D4204T4, jonka veikkaan autossasi olevan? Jos on, en lähtisi ihan samoja tehoja tavoittelemaan, mitä D4/D5 ulos otetaan. Esimerkiksi Rica tyytyy tuplaturbo D3:lle 190 tai 226 hevosvoimaan.
Aika monessa paikkaa annettu ymmärtää että D3 AWD ja D4 AWD olisi mekaanisesti samoja autoja. Etuveto D3 sitten ihan eri asia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #5 : 30.03.2020, 12:42:41 »
Aika monessa paikkaa annettu ymmärtää että D3 AWD ja D4 AWD olisi mekaanisesti samoja autoja. Etuveto D3 sitten ihan eri asia.
Jarruissa on eroa, mutta ei konehuoneen puolella.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #6 : 30.03.2020, 14:01:32 »
Jarruissa on eroa, mutta ei konehuoneen puolella.
Eikö näissä S/V90 malleissa jarruihin ole myös vaikuttanut että onko takana ilmaiskarit? Jotenkin muistelen semmoista lukeneeni.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #7 : 30.03.2020, 14:21:13 »
Eikö näissä S/V90 malleissa jarruihin ole myös vaikuttanut että onko takana ilmaiskarit? Jotenkin muistelen semmoista lukeneeni.
En tiedä, mutta omassa D3 AWD on tosi pienen näköiset etujarrut verrattuna D4 AWD. Olisikohan etulevyjen halkaisijat 300 mm vs. 345 mm.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Koala

  • Vieras
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #8 : 07.05.2020, 05:33:43 »
Komppaan edellistä.
260 hv ja 550 Nm pitäisi suunnilleen irrota.

Tarjoaako jokin järkevä ohjelma tuollaisia lukuja?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #9 : 07.05.2020, 21:47:57 »
Tarjoaako jokin järkevä ohjelma tuollaisia lukuja?

Järkevyys on käyttäjän käsissä. Itse en ottaisi noin paljoa vaikka noita lukuja noista olenkin ottanut, asiakas saa päättää, minä yritän ohjailla yleensä järkevämpiin lukuihin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa vannju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #10 : 26.01.2022, 13:11:59 »
Moi, V90 D3 AWD -18 , Rican Stage II :sella (226 hv/500 Nm) ajettu nyt noin 90 tkm ja olen suht tyytyväinen. Jos auto ei menisi kohta vaihtoon, niin laitattaisin vielä vaihteiston optimoinnin joka hävittäisi alakierroksilla lievän kuminauhamaisuuden. Nyt kun vaihteistoa ei ole optimoitu niin lisääntynyttä alavääntöä ei pysty täysin  hyödyntämään. Huppunopeutta on kokeiltu ja se oli mittarin mukaan +230  km/h , enemmän kuin riittävästi.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #11 : 26.01.2022, 17:44:35 »
Moi, V90 D3 AWD -18 , Rican Stage II :sella (226 hv/500 Nm) ajettu nyt noin 90 tkm ja olen suht tyytyväinen. Jos auto ei menisi kohta vaihtoon, niin laitattaisin vielä vaihteiston optimoinnin joka hävittäisi alakierroksilla lievän kuminauhamaisuuden. Nyt kun vaihteistoa ei ole optimoitu niin lisääntynyttä alavääntöä ei pysty täysin  hyödyntämään. Huppunopeutta on kokeiltu ja se oli mittarin mukaan +230  km/h , enemmän kuin riittävästi.
Hmm... Luistatteleeko turbiinia vai miten ilmenee? Itsellä on vähän vähemmän kutilteltu samanlainen auto. Siinä vaihteisto pelaa minusta niin kuin ajatus, varsinkin paikalta lähdettäessä ja ohitustilanteissa. Joskus kun joutuu hiljentämään lähes pysähdyksiin kuitenkaan pysähtymättä ja kiihdytys alkaa, niin silloin turbiinilukko aukeaa ja vaihteistosta tulee kuminauha. Tämä ominaisuus oli minusta vakiona vielä paljon useammin läsnä.

Tuon jos saisi pois, niin olisi vielä parempi. En tiedä tekeekö 8-lovisiin kukaan muutoksia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5017
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #12 : 26.01.2022, 17:51:31 »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa vannju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #13 : 26.01.2022, 22:09:54 »
Paikalta lähtee kyllä ripeästi jos on vaan pitoa. Nimenomaan kaupunkiajossa pitää liian suurta pykälää päällä ja vaihtaa alas hitaasti. Siitä tulee mielestäni  se venyvä tuntuma. Muutoin olen 100 % tyytyväinen Rican Stage II seen.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #14 : 26.01.2022, 22:28:21 »
Paikalta lähtee kyllä ripeästi jos on vaan pitoa. Nimenomaan kaupunkiajossa pitää liian suurta pykälää päällä ja vaihtaa alas hitaasti. Siitä tulee mielestäni  se venyvä tuntuma. Muutoin olen 100 % tyytyväinen Rican Stage II seen.
Kuulostaa siltä, että sulla on laitettu liikaa vääntöä pienille kierroksille. Itse en ole tuollaista kaupunkinopeuksissa huomannut.

Joskus tuntuu pitävän liian isoa pykälää silmässä alhaisessa maantienopeudessa, mutta pykältää kuitenkin heti pienemmälle, jos vähänkin painaa kaasua. Lisäätehoa.fi tuota minun omaa kutitteli.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Carcom Oy  Ateho