KL-varaosat  Race.fi

B20 savuttaa kuumana

  • 35 Vastauksia
  • 4857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #15 : 16.06.2020, 21:15:34 »

Miten liian pitkät pultit vaikuttavat tilanteeseen ?

Ne korkkaavat sen reiän pohjan , ja nesteet sekoittuvat  :'( Luultavasti ei tässä tapauksessa  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #16 : 16.06.2020, 22:17:43 »
Käyn tässä joku päivä nappaamassa sen kannen irti, mutta olisiko joku hyvä menetelmä kotioloissa (Ilman koeponnistusta), halkeamien toteamiseksi, kun voivat olla kylmänä "piilossa" ? Uuniin paistumaan ? 

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #17 : 17.06.2020, 02:03:15 »
Ota keinuvipuakseli irti ja ruuvaa pultit paikalleen. Pystyt siinä toteamaan että pohjaako ne vai onko pelivaraa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #18 : 17.06.2020, 09:16:08 »
Täytyy mittailla pultteja, pukkeja ja kierteen syvyyksiä. Kun on erimittaisia pultteja, niin onko eripaksuisia pukkeja, vai erisyvyisiä kierteitä kansissa ? Jos akselin kasaa liian pitkillä pulteilla, eikä väkisin kiristä pulttia kannen sisään, silloinhan venttiilien säätö on melkoisen haasteellista. Kuinka suuria eroja on pulttien pituuksissa ?
Nesteet eivät ole sekoittuneet.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #19 : 17.06.2020, 20:05:37 »
Alkuperäinen pultti on n.59mm pitkä , 5/16 UNC
Alkuperäinen pukki on n.26,5mm korkea ( akselin pohjasta - pukin pohjaan )
Alkuperäinen pultti tulee  n.13mm  läpi  akseli / pukki paketissa
Kannessa on em. kierrereijän syvyys n.21-22mm ,kierre ei ole aivan pohjaan
Keinuvipuakselin pukkien taso kannessa on alkuperäisenä , venttiilikopan tiivistepinnan kanssa sama

 

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #20 : 19.06.2020, 16:30:42 »
Nyt on kansi irrotettu ja mitattu. Mitään vikaa ei löytynyt silmämääräisesti tutkittaessa, ei halkeamia, tiiviste kunnossa, ohjurit ja kumit ok. Mutta kolmosen pakoventtiilin pää oli tyssääntynyt, joutui pieksemään irti. Merkkiä en muista, 38mm halkaisija.( Edellinen saman sylinterin pakoventtiili katkesi, ja männästä läpi, muutama vuosi sitten. Onkohan siinä joku kirous ?)
Seuraavaksi alakerta auki, jos olisi kuitenkin öljyrengas poikki.
Kiitokset hyvistä neuvoista ja Eke:lle tarkoista mitoista !

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #21 : 19.06.2020, 20:17:23 »
Olisiko tuon kyseisen venttiilin ohjuri vinossa ? Onko ohjureita vaihdettu tai k-linerit tms ?

Kannattaa viilata hellästi venttiiliä niin paljon että tulee läpi, jätti ohjuriin varmaan hienot rihlat kun lyöty läpi, kannattaa tarkistaa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #22 : 19.06.2020, 23:49:19 »
Tarkistin ohjurin, ei ollut puhdistuksen jälkeen mitään naarmuja ja muut venttiilit liikkuivat nätisti ko. ohjurissa. Normaalimittainen ohjuri on kyseessä.
Uudet ohjurit ja venttiilit asennettu Lahden kansityössä ja varmaan ammattitaitoisesti.
Ensimmäinen venttiili katkesi lukkojen kohdalta ja tämä venttiili on lukkojen yläpuolelta hieman "turvonnut". Ei ole viimeistely oikein onnistunut, kun on minun jättämät ruuvarin lyöntijäljet venan päässä. Valmistusvikaisia p...skoja.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #23 : 20.06.2020, 01:22:25 »
Tuliko venttiilit talon puolesta tuolla kansityössä ? Jos tuli niin kannattaa mainita asiasta sinne. Vissiin pään karkaisu vähän epäonnistunut tms. Kuinka jyrkkä nokka sinulla siellä niitä veivaa ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #24 : 20.06.2020, 01:24:31 »
Olisiko venttiilin päätä lyhennetty niin paljon että pehmempää metallia tullut esille?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #25 : 20.06.2020, 10:19:57 »
Venttiilit on hankittu muistaakseni autotarvikeliikkeestä, joka taas hankkinut ne joltain tukkurilta (Esim. Koivunen, Atoy, jne.), kuten Kansityökin varmaan tekee.
Näyttää siltä, että pakoventtiilin päissä ei ole mitään karkaisua, kun on pehmeä kun kilopultin pää. Turvonnut venttiili on levinnyt eniten lukkojen kohdalta, muut pakoventtiilien päiden reunat ovat terävöityneet ja jälkiä on yläpinnassa. Tämä koskee vain pakoventtiilejä. Venttiilit olivat uudet muutama sata kilometriä sitten.
Nokkana on uusi D-nokka, venttiilijouset vakiot.
Mistähän saisi laadukkaita 38mm pakoventtiileitä ?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #26 : 20.06.2020, 13:35:49 »
Ruotsista. Onko ohjurit rautaa vai pronssia ?

Äkkiseltään vilkaistuna:

Hemimotors myy joitain rosterisia.

Raak myy myös rosterisia.

KL-racing myy tavallisia teräsventtiileitä.

Rosteriset vaan vaatii nuo toiset ohjurit ettei hirtä kiinni.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2020, 13:49:24 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #27 : 20.06.2020, 16:34:29 »
Eiköhän nuo jotain valurautaa ole. En kyllä viitsisi ohjureitakin vaihtaa, kun ovat lähes uudet.
Ei siis rosterit, jos ei ole pakko.
Löysin ko. venttiileitä myös VP-Volvon sivuilta, onko niistä mitään kokemuksia ?
Nyt on kolmas koneremppa menossa, ja onhan sillä kerinnyt jo ajaakin muutaman sata kilometriä välillä.


Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #28 : 21.06.2020, 20:10:02 »
Mulla on vp-autopartsilta tilatut rst venttiilit ja ihan rautaset ohjurit. Hienosti pelittää. Venttiilin varsi kromattu ja päässä kova pala, lautaset hiottu siistiksi jo tehtaalla, vakio muoto. 20e kpl oli hinta kohdallaan. Rautaohjurit on jo uutena aika väljät ja pronssisilla ohjureilla en oo huomannu eroa savutuksessa.

Aina nää on savuttanu pakoputkesta ihan hulluna varsinkin moottorijarrutuksessa , yhen koneen just purin ja ei ollu mitään vikaa. Laitoin kolmeosaiset öljyrenkaat ja "high quality" venakumit, hieman parani mutta kyllä se vaan on ominaisuus. Varsinkin jos on huohotinputki maata kohti, kaahailujen jälkeen takapuskurissa asti öljyä.  ::)
Männänrenkaat asettuu paremmin kun sisäänajossa on mineraaliöljyt ja antaa kenkää hulluna. Ekalla koeajolla motarilla kiihdytystä ja moottorijarrua vuorotellen, ensiksi savutti mutta kyllä se lopulta väheni niin ettei enää peilistä nähnyt savumerkkejä. Koneessa on vetoja tuon käsittelyn jälkeen.  8)

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #29 : 21.06.2020, 20:48:12 »
Tilasin juuri Hemi:ltä tavalliset teräsvenat, toivottavasti ovat tällä kertaa hieman kestävämmät. Kyllä näillä virityksillä pitäisi normaakuntoisetkin venttiilit kestää. Hyvä vaan, että paljastui tämä venttiiliongelma, mutta ei se selitä savutusta.
Nämä ohjurit tuntuvat aika jämäköiltä, kun on oikein jättäneet kulumisjälkiä näihin "peltipakoventtiileihin".
Merkillisintähän tässä on ollut se, että savutus alkoi yllättäen ja koneen lämmetessä. Savua tuli niin paljon kuin putkesta sopii tulla. Viikko pari sitten ei savuttanut juuri ollenkaan ja konetta ei kuitenkaan käytetty välillä lainkaan.

 

RallyBaron  Samppasport