RallyBaron  Samppasport

B20 savuttaa kuumana

  • 35 Vastauksia
  • 4856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #30 : 21.06.2020, 21:46:18 »
Mulla tekee tuota samaa. Kerran tuli ihan tien täydeltä sinistä kun kiihdytin reilummin. Mutta vain kerran. Nyt ei normaaliajossa saa ainakaan peilistä näkyvää savumerkkiä.

Jos kone on kuuma ja pitää 4000rpm pidempään niin sinistä haikua alkaa tulla putkesta.

Mikä näissä tekee sen? Pitäisikö huohotus muuttaa samanlaiseksi kuin uudemmissa moottoreissa? Nyky öljyillähän tuota kampikammion huuhtelevaa huohotusta ei tarvitse.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #31 : 21.06.2020, 23:28:09 »
Olettaisin, että kuluneemmassa koneessa väljät ohjurit aiheuttavat sinisen pölläytyksen, auton ensin käydessä joutokäyntiä jonka jälkeen lisätään kierroksia. Esim. liikennevaloissa liikkeelle lähtiessä. Myös pikeentyneet öljyrenkaat voivat pyrkiä takertelemaan muodostaen savupölläytyksiä.
Omassa tapauksessa tällä hetkellä epäilen vahvasti öljyrenkaan katkeamista.Varmuuden saaminen vaan kestää jonkun aikaa, kun näin yksin touhutessa ilman korjaamo-olosuhteita, pitää miettiä miten sen myllyn sieltä taas vääntää ulos.
Voihan myös nämä nyky öljyt olla turhan "notkeita" vanhoille koneille, jotka on suunniteltu suuremmille välyksille.
Voithan kokeeksi tulpata imusarjan, johtaa letkun ulos, ja tarkkailla muuttuuko mikään.
Nämä nyt on vaan tälläisen vanhan äijän mietteitä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #32 : 22.06.2020, 01:12:13 »
Oma moottori amukassa on aivan väljä 2. ja 4. pytyistä, ei puristuspaineita melkein ollenkaan, verrattuna 1. ja 3 pytyt. Männänrenkaat pehmenneet eikä pidä, muttei ole poikkikaan. Huohottaa aivan pirusti läpi, se ei kuitenkaan näy millään muotoa pöllytyksenä putkessa. Rupeaa työntämään kampuran stefojen läpi öljyä ylipaineen (korkeilla kierroksilla) takia.

Voimaa on kuitenkin ihan riittävästi noinkin kierroksilla, mutta alavääntö on ihan sekasin. Pitäisi tuokin nostaa ylös ja vaihtaa renkaat sinne. Koitan ekana löytää monttumäntien (92mm) tilalle tasalakiset, jos ne samalla sitten tunkisi tuonne tehontoivossa ::)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #33 : 22.06.2020, 09:41:43 »
Jotkin moottorit ovat olleet arkoja hiukankin liialle öljymäärälle, varsinkin "vanhoilla" öljyillä, jolloin kampiakseli  "vaahdotti" öljyä ja muodosti lisää painetta kampikammioon.
Eikö tuohon alavääntöön vaikuta aika lailla myös käytetty nokka-akseli, peltisarjan malli, liikkuvien massojen painot jne.
Luulisin, että öljyrengasurien tarpeeksi kuluessa renkaat alkavat "pumpata" öljyä palotilaan, ylimääräisen öljyn kaapimisen sijaan.

Poissa Weccu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #34 : 22.06.2020, 13:01:43 »
No niin, kolmosen öljyrengas poikki ja jälkiä sylinterissä. Katsotaan meneekö hoonaamalla.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B20 savuttaa kuumana
« Vastaus #35 : 22.06.2020, 14:02:42 »
Pienet naarmut ei ole kovin kriittisiä. Tärkeämpi se öljyrengas on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron