Tämäkin on aika hyvin.
https://www.youtube.com/watch?v=LKMs1PBtxA0Pelkkä metanoli maksaa noin 20€ per 10l, ja sillä ajelee varmaan kaks viikkoa, perustuen muiden kokemuksiin mitä olen aiheesta lukenut.
Kaikista suurimmat gainit ovat testeissä saaneet pelkällä metanoliruiskutuksella.
Sitten vaan moottori pitää säätää siten että em. ruiskutus on toiminnassa, sen jälkeen metanolisäiliössä tulisi olla aina metskua jos meinaa ahdoille asti ajaa.
Monesti noissa ruiskusarjoissa on liian pieni tankki, joten sen voi korvata vaikkapa satasen maksavalla kiinalaisella turvatankilla. NOita sarjoja myydään myös ilman tankkia, joten noin tehtynä kannattaa ostaa sarja ilman tankkia.
Halvimmat bosphorus innovationsin sarjat maksaa sen 180, ja stage 1.5 maksaa sen 220€
Tuossa stage 1.5 sarjassa tulee mukana map anturi, joten ruiskutuksen toiminnan voi säätää alkamaan vaikkapa 0.5bar ahtopaineilla, ja säätö tapahtuu elektronisesti. tuon stage 1.5 sarjan mukana tulee myös näyttö, siitä näkee mm. ahtopaineen ja sen milloin ruiskutetaan ja milloin ei. Sarjassa tulee myös mukana kaikki tarvittava sen asentamiseen.
Aem:ltä saisi sarjan jossa tulee mukana 5gallonan tankki, se kestää jo paljon pidempään.
Aem:n sarjoissa tulee mukana myös ns. fal safe systeemi, joka ilmoittaa jos systeemissä on jotain vikaa. Mukana tulee myös ilmoitusvalo melkein tyhjästä tankista.
Näissä vähän kalliimmissa aem:n sarjoissa on se hyvä puoli että metanoliruiskutus on kaksivaiheinen, toisin sanoen voidaan säätää ruiskutus alkamaan vaikka 0.4bar kohdalta ja lyödä täysi ruiskutus sitten 1bar kohdalta.
Mutta tommonen AEM maksaa sen 530 tankin kanssa ja ilman tankkia 470, nämä siis suomesta, ilman postikuluja.
Sen sijaan ebaysta saa bosphorus innovationsin stage 1 sarjan hintaan 180€, ja stage 1.5 sarja, jossa on vähän enemmän hionouksia, mm. se lcd näyttö, maksaa sen 220€. Kaikissa Bosphoruksen sarjoissa tulee se 6m letkua, joten ne asennetaan takakonttiin. Tällaisessa asennuksessa voisi harkita ostaa sellainen 10l kiinalainen bensatankki, jossa mittarille signaalilähdöt, tämä maksaa satasen. Sitten näkisi koko ajan tilanteen, paljonko metanolia on säiliössä. Myöskinn suuremman tilavuuden johdosta sitä ei tarvitsisi täyttää niin usein.
Mutta mitenköhän nämä oikeasti toimii oktaanibuustereina, imulämpöjen alentajina ja nakutuksen estäjinä.
Sinälläänhän tuommoinen takakonttiin asennettava 220€ bosphoruksen sarja ei olisi edes kallis...