Carcom Oy  Ateho

Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?

  • 39 Vastauksia
  • 7751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #30 : 31.05.2021, 16:17:34 »
Lambdan esilämmityspiiri jos on rikki niin asentotunnistin ei siihen anturiin eikä toimintaan vaikuta yhtään mitenkään. Omassa veti aika rikkaalle esilämmityspiiri hajalla eli sotkee seosta..
Uusi lambda ja ntk/ngk orkkis joka toimii etenkin jos viilatakin meinaa.

Tuo kampuran asentotunnistin ei kuvaa miten häröilee, nokan asentotunnistimen omaani olen vaihtanut ja puutunut voima kiihdytyksessä oli oireena vikakoodin lisäsi.

Ps. Takalambdasta joka katin toimintaa ja päästöjä seuraava jos lämmityspiiri menee ei vaikuta seokseen kuin lievästi ja pidemmällä ajanjaksolla. Etulamda ohjaa seosta joten vaikutus on välitön.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2021, 16:28:22 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #31 : 31.05.2021, 16:27:49 »
Minulla ei voimaa puutu mutta kylmänä saa sahata samperin kauan käyntiin.
Mitä oireita se kampiakselin asentoanturin hajoaminen sitten tekee, kai se kannattaa vaihtaa, kun ei kerta ole kallis ja kerta sieltä vikakoodia puskee.

Jaa että NGK merkkinen lambda olisi hyvä, vai?

Minäpä katon vielä että näyttääkö tuo mun vikakoodinlukija joitain vikanumeroitakin...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #32 : 31.05.2021, 16:43:49 »
Koodit oli siis: P0335 ja P0135

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #33 : 31.05.2021, 16:54:34 »
Starttiongelmat voi hyvinkin tulla kampuran anturista.
Ntk = Ngk eli sama firma on alkuperäinenkin lambda näissä. Virossa esim aeromotors taso puolet suomen hinnoista.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #34 : 31.05.2021, 18:41:50 »
Se ei käytä sitä lambdaa ollenkaan jos lämmityspiiri sökönä = vikatilassa, ja tod.näköisesti käy selkeästi rikkaalla.
Voi olla toki johtovika tai liittimessa pinnit hapettunu pilalle, mut epätodennäköistä näissä.. toisen merkkisissä yleisempää jälkimmäiset..

Lämmityspiirin voi tietysti mitata vielä lambdalta, että onko mitattu vastus ohjearvoissa, mut voisin lotota että 99% todennäköisyydellä ei ole mitään yhteyttä tai sit heittoa merkittävästi.

Laadukkaat tarvikkeet tai OEM antureiden kanssa.. näissä taitaa toki tarvike Bosch jne toimia ihan ok.
Kampiakselin asentotunnistimena siis.

Eli ei mitään ridexiä, triscania tms. -  ei tuu kun ongelmia. ::)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #35 : 31.05.2021, 19:15:08 »
Eli koodi on P0135, Happianturin lämmitysvirtapiiri, kenttä 1, anturi 1.

Onko tuo rikkinäinen nyt sitten se säätöanturi vai määritysanturi? :idiot2: :idiot2:


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #36 : 31.05.2021, 19:22:25 »
Siellä on ns. säätölambda, eli joka on ennen katalysaattoria ja tarkkailee seossuhdetta (happipitoisuutta oikeastaan).
Eli sitä juurikin herjaa jossa lämmityspiiri avoin.

Katalysaattorin valvontalambda on sit nimensä mukaisesti katalysaattorin jälkeen ja on sit anturi 2.
Yleensä ensin mainitaan esim. pankki 1, anturi 1. Tai pankki 1, anturi 2 joka kertoo sijainnin.

Näissä kun on vaa 2 lambdaa yhteensä, niin puhutaan vain yhdestä pankista, joten on vielä helppo selvittää mikä lambda on mikäkin.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #37 : 23.11.2021, 08:45:34 »
No nyt alkaa olla jo Volle kunnossa, lähtee käyntiin kuin palmun alta uudella lambdalla.
Kampiakselin asentotunnistimen vikakin häipyi itestään, eli enää ei polta lambda-valoa eikä vikakoodinlukija näytä mitään vikakoodia.

Sitä tässä rupesin miettimään että tuohon pitää jakohihna vaihtaa, niin jos samalla vaihtaisi ne vaparin nokat, niillä saisi hilattua kierrosaluetta ylöspäin, eli saisi vähän sitä alavääntöä pois joka tappaa sen koneen.

Tietty siihen tuilisi sitten joko 16t tai 19t ahdin, eikö nuo molemmat oo bolt-on turboja, ainakin kl-racingin sivuilta saa merkkikohtaiset kohdasta 16t ahtimen, ja noita 19t ahtimia sai jostain päin ruotsia aika halvalla, en nyt vaan saa päähäni että mistä. Eikös tuommoinen 16t tai 19t myöskin herää ylempänä jolloin ei tule sitä konetta tappavaa alavääntöä...

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #38 : 23.11.2021, 16:20:56 »
No nyt alkaa olla jo Volle kunnossa, lähtee käyntiin kuin palmun alta uudella lambdalla.
Kampiakselin asentotunnistimen vikakin häipyi itestään, eli enää ei polta lambda-valoa eikä vikakoodinlukija näytä mitään vikakoodia.

Sitä tässä rupesin miettimään että tuohon pitää jakohihna vaihtaa, niin jos samalla vaihtaisi ne vaparin nokat, niillä saisi hilattua kierrosaluetta ylöspäin, eli saisi vähän sitä alavääntöä pois joka tappaa sen koneen.

Tietty siihen tuilisi sitten joko 16t tai 19t ahdin, eikö nuo molemmat oo bolt-on turboja, ainakin kl-racingin sivuilta saa merkkikohtaiset kohdasta 16t ahtimen, ja noita 19t ahtimia sai jostain päin ruotsia aika halvalla, en nyt vaan saa päähäni että mistä. Eikös tuommoinen 16t tai 19t myöskin herää ylempänä jolloin ei tule sitä konetta tappavaa alavääntöä...

Niissä bolt-on ahtimissa on sama pakopesä kuin vakio 12/14T:ssä.
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v40 2.0turbo, mistä aloittaa?
« Vastaus #39 : 23.11.2021, 17:20:31 »
Paljonkos sillä 14t ahtimella voi havitella tehoja, jos laitetaan parempi välijäähy, putkisto ja custom softa.

 

RallyBaron  Samppasport