Carcom Oy  Ateho

V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa (Voi poistaa)

  • 6 Vastauksia
  • 1309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jamppa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Kyseistä autoa olen katsellut seuraavaksi autoksi, livenä en ole autoa vielä nähnyt ja päässyt koeajamaan. Peräkontin koko kiinnostaa, eli mitat sentteinä jos joku sellaiset osaa heittää.
Onko näissä pilttoainelämmitin vain lisävarusteena?
Mitä kannattaa katsoa kun menee koeajolle, jakopää remontti autoon on tehty äskettäin.
Heittäkää omia kokemuksia autosta, hyviä ja huonoja.
Pi
« Viimeksi muokattu: 20.12.2021, 16:36:15 kirjoittanut Jamppa77 »

Poissa Harasoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa
« Vastaus #1 : 29.11.2021, 09:52:45 »
Jos peräkontin koko on jonkinlainen kriteeri, niin kannattee het suosiolla katella jotain muuta. Se "lokero" on nimittäin takapenkkejä kaatamatta kokoluokkaa mitättömästä seuraava. Elikkä todella pieni. Huonoina puolina pakko mainita ovien lukot, varsinkin takaovet ja niistäkin se kuskinpuoleinen. Saattaapi olla, että kun pakkasella tuikkaa lukkoon niin seuraavan kerran aukeaa juhannuksena. Siinä ne huonot puolet on minulla olleet tämän kolmen vuoden aikana, mitä auto on minulla ollut. Sekä se, että kerää talvella lumipöllyssä ajellessa kottikärryllisen lunta kilometrillä koko peräpeiliin. Mutta se on sama kaikilla noilla "peräkontittomilla". Ongelmattomin Volvo niistä neljästä mitä olen omistanut.

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa
« Vastaus #2 : 29.11.2021, 10:34:52 »
2013 D3 keyless ei toiminut ainakaan kuskin ovesta kovinkaan hyvin. Wetterillä kävi useamman kerran tämän takia. Meni kyllä Selekt-takuuseen.
Takapäässä ei tuntunut olevan joustovaroja yhtään. Hidasteista sai mennä tosi varovasti ettei jysähtänyt kunnolla.
Muuten kyllä huolettomia kilometrejä. Vakaa ajettava ja hyvä suht tunnokas ohjaus.

Poissa Jamppa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa
« Vastaus #3 : 29.11.2021, 13:22:55 »
Miten tuo kone lämpiää pakkasilla, kovin pieni kulutuksinen kun on. Nykyinen -09 avensis tarvitsee polttoainelämmittinen apua jo nyt, sekä keulaa umpeen. En tiedä onko tuossa volvossa mitä katsrlin polttoainelämmitintä, ei ainakaan tullut vastaan misdään että olisi.

Poissa jukikaks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa
« Vastaus #4 : 09.12.2021, 19:12:48 »
Hei!

V40 auton hankinta on täälläkin vakaassa harkinnassa. Tulisi perheen kakkosautoksi, mutta kun bensoja on vain järkyttävän vähän tarjolla... Sillä hintaerolla, mikä bensan ja näiden d2-koneisten dieselien väliin jää, maksaa d-veron aika monta kertaa.
Mikähän muuten on tarkka vuotuinen kokonaisveron määrä näissä autoissa? Joudun katsomaan manuaalia tällä kertaa, koska samalla autolla aion hoitaa ajo-opetuksen.

Ja se toinen kysymys. Uskaltaako tällä koneella olevaa autoa ostaa, kun olen kuullut näissä olleen suutinvikoja yms. Kivaa? Omasta takaa löytyy kyllä kokemusta seuraavista Volvon nokalla olleista koneista: 2.0d psa, d5, d3. Eikä mistään pahaa sanaa sanottavana. Ei edes tuosta 2.0d:stä.

Kiikarissa noin 150tkm ajettu auto.

Toivottavasti keskustelu ja kommentointi herää  :).

Poissa Jamppa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa
« Vastaus #5 : 09.12.2021, 19:26:02 »
Hei!

V40 auton hankinta on täälläkin vakaassa harkinnassa. Tulisi perheen kakkosautoksi, mutta kun bensoja on vain järkyttävän vähän tarjolla... Sillä hintaerolla, mikä bensan ja näiden d2-koneisten dieselien väliin jää, maksaa d-veron aika monta kertaa.
Mikähän muuten on tarkka vuotuinen kokonaisveron määrä näissä autoissa? Joudun katsomaan manuaalia tällä kertaa, koska samalla autolla aion hoitaa ajo-opetuksen.

Ja se toinen kysymys. Uskaltaako tällä koneella olevaa autoa ostaa, kun olen kuullut näissä olleen suutinvikoja yms. Kivaa? Omasta takaa löytyy kyllä kokemusta seuraavista Volvon nokalla olleista koneista: 2.0d psa, d5, d3. Eikä mistään pahaa sanaa sanottavana. Ei edes tuosta 2.0d:stä.

Kiikarissa noin 150tkm ajettu auto.

Toivottavasti keskustelu ja kommentointi herää  :).
Vero on muistaakseni 504€, koneen kestävyydestä en osaa sanoa. Edellisessä -09 avensiksessa oli suutinvika, ei volvon ongelma siis.

Poissa Rautakopra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 d2 momentum -13 autoa hankkimassa
« Vastaus #6 : 26.12.2021, 12:45:32 »
Miten tuo kone lämpiää pakkasilla, kovin pieni kulutuksinen kun on. Nykyinen -09 avensis tarvitsee polttoainelämmittinen apua jo nyt, sekä keulaa umpeen. En tiedä onko tuossa volvossa mitä katsrlin polttoainelämmitintä, ei ainakaan tullut vastaan misdään että olisi.

Meillä on nyt ensimmäistä talvea tuollainen D2 (ilman polttoainelisälämmitintä) ajossa. Keulan löin umpeen maskisuojilla jo ensipakkasilla, mutta kyllä tuolla on tarennut ajella ihan hyvin nyt pakkasen sahatessa pitkälti alle -20c lukemissakin. Eihän tuota talouden toiseen vanhempaan D5 koneisiin ihan voi hytin lämmön suhteen verrata, mutta polttoainepumpulla lämmittää mieltä enempi. Viimeisen 6tkm maantiepainotteisen ajon laskettu kulutus ollut emännän ajoilla välille 4,2-4,75l/100km, pienellä menee talvellakin.

Yllä mainittiinkin nuo ovenkahvojen jäätymiset ja niistä meinasi olla meilläkin murhetta kun pakkaiset alkoi. Satunnaisesti on temppuillut kuskinovi sekä oikea takaovi. Ei aunnut kuin sisäkahvasta tai vaihtoehtoisesti ei jäänyt kiinni ollenkaan. Joskus ei auennut sitten ollenkaan.

Ovesta lukkolaitteita irti purkamatta sai kolmea torxia vuorotellen irroittelemalla suhuuteltua aseöljyä lukkolaitteeseen ja salpaan, tuo tuntui auttavan takaoven kanssa, mutta kuskinovi temppuili pakkasten sahatessa yhä.

Lopulta purin kuskin ovesta lukkolaitteen ja kahvan irti, sulattelin, kuivasin ja voitelin kunnolla. Tuon jälkeen ei ole temppuillut kuin muutaman kerran. Kuskin ovessa oli jäätä sisällä jonkun verran, eli tuossa varmaan ainakin osasyy ongelmaan. Kunnon puhdistus tyhjennysreikiä myöten, että jatkossa pääsee oven sisälle kertynyt kosteus paremmin karkuun.

Muuten on ollut kyllä mukavan oloinen peli ajella. Kontti ei ole iso ja pidemmän kuskin taakse ei takapenkilläkään ole hulppeat tilat, mutta muutoin on kyllä kokoistaan isomman tuntuinen auto. Ite olen parimetriä pitkä ja etutilat on ihan riittävät. Muutenkin auto tuntuu  jämäkältä ja hiljaisemmalta mitä monet muut koetut pienemmän kokoluokan autot.


 

Kulkukoira  Proturbo