E85 olisi helpoimmin otettavissa käyttöön. Etanolikäyttöisiä autoja taisi parhaimmillaan olla 5000, mutta ahneus yllätti ja määrä on laskusuunnassa, kun touhu ei enää oikein kannata. Myös tankkausasemia on kovin harvassa.
Vaihtoehto B on kaasu. Polttoaine luokkaa 30 % bensaa halvempaa ja muunnokseen saa tukea, mutta kannattavuus silti aika +/-. Verotuksessa rangaistaan käyttövoimamaksulla ja verot maksetaan bensan tai (alkup. asennuksissa maakaasun) = fossiilisen polttoaineen CO2 päästöjen mukaan, vaikka ajeltaisiin biokaasulla (CO2 päästö 0 g/km, jos lasketaan samalla logiikalla kuin muutkin polttoaineet), joka nykyään on jo maakaasua halvempaakin. Tuki ei taida ihan kokonaan muunnoksen kuluja kattaa ja polttoaineen säästöt syö osin verotus ja aina on pikku riskinä, että tulee laitteistoon jotain pikku korjauskuluakin, joten ei tässäkään voi juuri taloudellisesta kannustimesta puhua. Jälkiasennuksessa suurin haaste löytää tila kaasusäiliölle. Pienemmissä autoissa joutuu uhraamaan koko tavaratilan. Plus tietty se, että täytyy asua alueella, missä on tankkausasemia.
Ainoastaan sähköautojen kohdalla on oltu valmiita tinkimään bensan/dieselin myyntituloista. Muita vaihtoehtoja (ja jopa sähköä taannoin) rokotettiin niin, ettei loikkareita tulisi muutamaa satunnaista hullua lukuun ottamatta.
Aika harva on nykyisestä autosta ihan heti luopumassa. Autokanta 2,8 miljoonaa ja uusia myydään 0,1 miljoonaa vuodessa. Henkilöautojen sähköistäminen on sellainen 30 vuoden projekti ja raskas kalusto ei vielä ole edes päässyt alkuun.