Cross Countrien muovit lokareissa on vaan aika järkyn näköset mun silmään
No juu, makuasioita. Kuulemani Plasto-Volvo on kyllä mielestäni osuva nimitys.
Tällä hetkellä lataushybridi sopisi mainiosti ajoprofiiliin ja pystyisin ajamaan lähes pelkällä sähköllä, n. 30 km suuntaansa ja sähköä molemmissa päissä. Pystyn myös ennustamaan tulevan tarpeen melko mukavasti. Tämä vuosi menee näin, mutta sitten ajot vähenevät, mutta vastaavasti kertamatkat pitenevät yli kaksinkertaiseksi.
Heräteostoksena hankittu 90 oli jälkiviisaana virhe, mutta alussa sillä oli mukava ajella, kun toista samanlaista ei juuri P-paikalla ollut. Toisaalta nyt ajellaan vitosen nurkilla dieseliä eikä kyytiä voi moittia. Saa sillä melkoisen matkan ajella, että hintaeron hybridiin saisi kurottua kiinni.
Volvoja on ollut iät ja ajat, pari Bemaria, Fordia, Opelia, Toyota ja Saab sekä Renault(
).
Lähitulevaisuudessa pitäisi taloudessa päästä kahteen autoon. Jos kukkaro kestäisi, pihalla olisi Taycan ja Hi-Lux. Luotan edelleenkin Volvon turvallisuuteen, mutta varteenotettavaa täyssähköä ei ole tarjolla. Polestar 1 loi hetken toivoa
. 90 on perheen muille autoilijoille vähän iso, S60 voisi olla sopiva välikauden vaihtoehto.
Muilta merkeiltä Tesla 3 olisi ok, mutta takaveto ei houkuta ja 4-vetoisten hinnat ovat pysyneet korkealla. BMW i4 näyttää autolta, ja ajoavustimet ovat reilusti Volvoa edellä. Mahdollinen vaihtoehto joskus 2-3 vuoden kuluttua? Saapi sitten nähdä, mihin suuntaan Volvo etenee, säilyykö ruotsalaisuus.