KL-varaosat  Race.fi

B20 venttiilijouset

  • 1 Vastauksia
  • 1119 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kumbbis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
B20 venttiilijouset
« : 04.02.2022, 07:21:15 »
Minkäs moisia venttiilijousia immeiset on käyttäny b20:ssä jos on tuimempi nokka??? Vakiot muuttuu putkiksi, enkä ole saanu vielä kaikkee nostoa hyödynnettyä!!!

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 venttiilijouset
« Vastaus #1 : 04.02.2022, 12:53:20 »
Mulla itsellä F nokalla (11.9mm nostolla) oli volvon ”keltaiset” jouset. Niillä kierrätin 7500rpm ongelmitta.

Nykyään S nokka 12.9mm nostolla, 46/40 venttiileillä ja 2.3l alakerran kanssa käytössä KG-trimningin tuplajouset seuraavilla arvoilla:

Vapaa pituus 58mm.
570N @ 41mm
650N @ 39mm
740N @ 37mm
820N @ 35mm
910N @ 33mm
1000N @ 31mm
1100N @ 29mm
1200N @ 27mm
1300N @ 25mm

Rajotin on 8000rpm. Tällä kokoonpanolla ei ole ehtinyt ajamaan kuin 100km, mutta ei ole jousien kanssa ollut ongelmia.

Nämä jouset pohjaa kg:n mukaan 23-24mm. En muista ulkoa paljonko varaa jäi omalla setillä, mutta paljoa ei jää enää jousen kierteiden väliin.

Helpottaisi hiukan jos kertoisit minkälainen kokoonpano ja nokka sulla on.

En täysin ymmärtänyt vertauskuvaa, että jouset muuttuu putkiksi. Pohjaako ne siis? Jos jouset pohjaa moottorin käydessä niin luulisi myös samassa nostajan murenevan, keinuvivun katkeavan tai vähintään työntötangon menevän solmuun.

Vakio jousien kanssa ei kyllä ole järkeä lähteä kierrättämään enempää tai käyttämään mitään vakio A tai C nokkaa rajumpaa, kun noita keltaisia jousia saa settinä 50 eurolla.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2022, 13:01:03 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy