Se airbagin irroitus ratista on aika yksinkertainen operaatio.
Ratin alla keskipuolassa, muistaakseni, on reikä, tuntuu kun sormella kokeilee, ohuella kalvolla tukittuna.
Airbägin irroitusta varten auton pitää olla virrattomana jonkin aikaa (N: 10 -15 min)
Istuudut kuljettajan paikalle ja teet seuraavaa:
Tarvitaan 150-200 mm pitkä, noin 6 mm paksu pyoreä tanko, pitkä kuusiokolo-avainkin toimii. Minulla se oli litteä ruuvimeisseli, oikeassa asennossa.
Työnnetään reiästä läpi, mutta vain läpi, ei pitemmälle vielä, vedä tai kallista, tankoa itseesi päin, niin paljon, että työkalu ottaa rattiin kiinni,
tulee lähes vaakasuoraan asentoon.
Sitten työnnä työkalua keulan suuntaan, siis itsestäsi poispäin.
Siellä on pitkittäinen, noin parin mm:n paksuinen jousitanko johon on osuttava ja painettava kaulan suuntaan
jolloin bägi naksahtaa pidikkeistään irti ja hieman ylöspäin, jolloin se on irroitettavissa kokonaan irti.
Siellä on sähkön liittimet jotka on irroitettava myös.
Kun itse tuon iroitin niin minulla oli kyllä ohje mutta sen tulkinta vei hiukan aikaa.
Muutoin irroitus on nopea toimenpide, kun noudattaa antamiani ohjeita.
Tämä ohje siis kolmipuolaisen ratin bägiä varten, vanhempaan nelipuolaiseen ohje on erilainen.