Samppasport  Futurez

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1365 : 22.07.2021, 17:19:22 »
Viimeiset (hyvät ) alkuperäiset B-20 nokka-akselit ,kirjainmerkki on etupäässä .


Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1366 : 16.10.2021, 22:00:23 »
Onko ketään muu törmänny sellaiseen ilmiöön että keinuvivut ottaa jousilautasen reunaan kiinni?

Eli kun vena kiinni niin keinu ottaa lautasen reunaan kulmasta kiinni ennenkuin venttiilin päähän.

Ei ole paljosta kiinni niin kai noita keinuja voi järki päässä vingutella hieman?
Lautasina on kymppisarjan vinokoneen lautaset ja orkkis keinuvipuhärvelit. KG:n lyhyet tönärit ja reilu 4mm laskettu kansi.

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1367 : 20.11.2021, 12:16:05 »
Kerran oli samaa ongelmaa. Pieni hiominen vivusta sekä myös jousilautasesta pyöristi vähän kantin terävyyttä pois niin tuli rakoa tuohon kohtaan. Yksi vaihtoehto olisin ollut lash capsit venttiilin päähän muttä itse en halunnut mitään ylimääräistä rojua tuonne pyörimään.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1368 : 12.01.2022, 17:32:33 »
Onkohan peltisarja missä primäärit 41mm ja toisioputket kans  karvan yli 41mm liian ahdas tappikoneeseen 40 tuplilla ja R-nokalla?

Pakosarjassa on 1. ja 4. putket tulee ulommas ja 2. sekä 3. jää moottorin puolelle.

Mihinköhän tarkotukseen noin pienillä putkilla oleva hökötys on tehty?
Ihan tehdastekoselta näyttää,kollektori puuttuu tosin.

E:Niin ja siis uskosin et primäärien koko ihan ok mutta toisio vähän pientä??

Näyttää vähän VCS uudemmalta mallilta mutta 2. ja 3. yhtyy vähän aiemmin mielestäni.

« Viimeksi muokattu: 12.01.2022, 20:43:51 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1369 : 15.01.2022, 18:11:45 »
Tee itse 4-1 sarja niin loppuu ahdistus.
Tollanen 4-2-1 ei oo ollenkaan "race" .  ::)

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1370 : 15.01.2022, 19:19:34 »
Tee itse 4-1 sarja niin loppuu ahdistus.
Tollanen 4-2-1 ei oo ollenkaan "race" .  ::)

Racee nyt ei haetakkaan, vaan sitä että ei viittisi väännellä kollektoria ja hitsuutella putken alkua taas uusiks jos on jo valmiiks turhan ahdas kapistus.Mutta sain jo vastauksen asian tiimoilta toisaalla ja tolla mennään.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1371 : 15.01.2022, 21:58:37 »
Tee itse 4-1 sarja niin loppuu ahdistus.
Tollanen 4-2-1 ei oo ollenkaan "race" .  ::)

Kyllä kovimmat B20 racemoottorit on 4-2-1 pakosarjalla tehty
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1372 : 25.01.2022, 17:33:30 »
Onkohan peltisarja missä primäärit 41mm ja toisioputket kans  karvan yli 41mm liian ahdas tappikoneeseen 40 tuplilla ja R-nokalla?

Pakosarjassa on 1. ja 4. putket tulee ulommas ja 2. sekä 3. jää moottorin puolelle.

Mihinköhän tarkotukseen noin pienillä putkilla oleva hökötys on tehty?
Ihan tehdastekoselta näyttää,kollektori puuttuu tosin.

E:Niin ja siis uskosin et primäärien koko ihan ok mutta toisio vähän pientä??

Näyttää vähän VCS uudemmalta mallilta mutta 2. ja 3. yhtyy vähän aiemmin mielestäni.


Onko ketään muu törmänny semmoseen että ei peltisarjan kans mahdu tuplien imusarjat paikallensa?
Tai taaempi menee mutta etummainen ei kun ottaa kaasarinpuolen laipasta 1. pytyn primääriin kiinni.  :idiot2:

Paljonkohan olis suotavaa jäädä rakoo väliin?
Meinaan mietin että moukaroin vaan lommolle pakosarjaa ja imusarjasta hiukan rälläkällä hivasen.

Sais kyllä sen verran rakoo jäädä että sais lämpöpellinkin väliin tehtyä.

Käykö lämpöpelliks 1mm alumiinipelti?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1373 : 25.01.2022, 19:06:27 »
Mulla oli aikoinaan kanssa todella ahdasta. Pakosarjaa piti hieman puristaa lyttyyn ja hioin vielä imusarjasta sekä hieman kaasaristakin alumiinia pois jotta sai rakoa.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1374 : 26.01.2022, 17:35:07 »
Mulla oli aikoinaan kanssa todella ahdasta. Pakosarjaa piti hieman puristaa lyttyyn ja hioin vielä imusarjasta sekä hieman kaasaristakin alumiinia pois jotta sai rakoa.



Taitaa olla liian lähellä vieläkin vaikka hioin imusarjaa että mahtuu paikalleen ja hakkasin pakosarjaa lommolle?

Ei oikein montaa kymmentä milliä littiin viittisi pakosarjaakaan hakata.




Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1375 : 26.01.2022, 18:33:50 »
Onko siellä värinäkumeja tai niitä kumilättyjä välissä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1376 : 26.01.2022, 19:33:20 »
Onko siellä värinäkumeja tai niitä kumilättyjä välissä.

Ei oo kun tuo on vaan koesovitus,misabbi-levyt tulee väliin niin kaasari tulee jokusen millin taaemmas vielä.

Saattaisi kumitutti-prikka kärventyä kun noin lähellä on pakosarja?
Tarvii varmaan silputa 1. ja 4. putket ja askaroida uudestaan sillain että jää väliä reilummin. Kun ei tee varmaan virtaukselle hyvää  littanaks moukaroitu putki.... :idiot2:


Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1377 : 29.01.2022, 13:21:43 »
Ei oo kun tuo on vaan koesovitus,misabbi-levyt tulee väliin niin kaasari tulee jokusen millin taaemmas vielä.

Saattaisi kumitutti-prikka kärventyä kun noin lähellä on pakosarja?
Tarvii varmaan silputa 1. ja 4. putket ja askaroida uudestaan sillain että jää väliä reilummin. Kun ei tee varmaan virtaukselle hyvää  littanaks moukaroitu putki.... :idiot2:

Hiukan moukaroin lisää,niin nyt jää 5mm väliä.

Saa luvan riittää ja vetäsen IKH:n "thermotecit" viä sarjaan ja askaroin lämpösuojan 1mm alumiinipellistä lähinnä sen takia jos alkaa falskaan bensaa niin valuu muualle eikä pakosarjan päälle.

Pakosarjalle tuli mittaa vähän reilusti,kollektori on vaihdelaatikonpalkin kohdilla,kannesta kollektoriin aika tarkkaan metri. Varmaan ihan ok,tai ei ainakaan vakioo huonompi varmaan.  ;D

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1378 : 06.02.2022, 06:44:44 »
Tuli tossa viimein ostettua oikeen  -75 Miljoonalohko 8) Mites tollasen vakio/puhdistettu kansi virtaa? ja kaasuttimiksi tulossa vaikka onkin aika epätodennnäköistä 45 webrut, niitten kylkeen aattelin nokkaa väliltä K-S. toinen vaihtoehto on TUPLA STRÖMPÄT, mites pitkälle kestää nokkien suhteen?
Muuta kokoonpanoa oon suunnitellu näin aluks (opiskelijabudjetilla) omatekonen 4-2-1 peltisatsi, rutut kympin hujakoille...

Mites pitkälle riittää tehojen suhteen -72 144DL putkisto?

Mites sitte toi timo's 717 vertautuu K/D nokkaa?

Kellään heittää mitään suosituksia?
« Viimeksi muokattu: 08.02.2022, 00:21:39 kirjoittanut EsaParv »

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1379 : 09.02.2022, 02:20:15 »
Tuli tossa viimein ostettua oikeen  -75 Miljoonalohko 8) Mites tollasen vakio/puhdistettu kansi virtaa? ja kaasuttimiksi tulossa vaikka onkin aika epätodennnäköistä 45 webrut, niitten kylkeen aattelin nokkaa väliltä K-S. toinen vaihtoehto on TUPLA STRÖMPÄT, mites pitkälle kestää nokkien suhteen?
Muuta kokoonpanoa oon suunnitellu näin aluks (opiskelijabudjetilla) omatekonen 4-2-1 peltisatsi, rutut kympin hujakoille...

Mites pitkälle riittää tehojen suhteen -72 144DL putkisto?

Mites sitte toi timo's 717 vertautuu K/D nokkaa?

Kellään heittää mitään suosituksia?

Nonnii Vit¤ikshan se meni lohko niin kulunut ei lähteny sylinterin pykälä hoonilla :'(
taitaakin olla pikkasen soikea tuo Ribula :buck2:
Eli kohta tulee 92männät 8)
DCOE:t ei tule, joten kohta mulla on kolme tai neljä strömppää kiinni  :2funny:

muuten sama setti pellipakosarja 717/K rutut +-10

saas nähä millanen viritelmä tulee, neljä strömppää ois toki helppo joka imurööriin vaa sopivaa putkea ja jostain tekee laipat ;D

 

Carcom Oy  Ateho