Futurez  Kulkukoira

Ristus Garage: S40 Racing

  • 380 Vastauksia
  • 59421 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #165 : 01.03.2023, 20:04:06 »
Kas kun ajattelin että voisko olla näin helppoa laittaa eclipsen takalevyt tuohon...

No siihen se sitten asettua. Ihan pikkasen pitää tehdä tilaa lisää mutta kääntämällä puolelta toiselle kannatin rauta teki tempun  S*
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #166 : 02.03.2023, 08:54:28 »
Hulluuden hetkellä tuli ajatus että takanapa jos jarrulevy on samanlainen niin miksei napa asetelma voisi olal samantapanen...

https://aeromotors.fi/kataloog/article/2571980/kk-25015-japanparts

Pitääpä illalla mittailla  :idiot2: meinaan tuo modattu napa on ihan ok laakerilal mutta jos tuo käy niin olisi varmana uusi laakeri ja ei tarttis kikkailla, etunapa on ihan ok sellaisenaan.

Löyty etunapakin pitää sitäkin alkaa mittailla jos boorit täsmää niin se olis sekin tehdas valmiste silloin :) ihan vaan siltä ja varalta jos tulee katsastuksessa mainintaa että on ite tehty jotain...

Lähtiköhän tämä napa homma laukalle... no toisaalta jos saan tehdas osaa käytettyä kaikki korjailu olisi helpompaa...

Mitsulla taka-akseli on 33mm tapilla kun volvo on 29,5mm tapilla  :-\

Eli Tie-ite patentilla mennään jos tarvii napaa taakse vaihtaa laakerien takia. etunapakaan ei voi olla samanlainen kun volvo on 26 boorinen niin mitsu on 28
« Viimeksi muokattu: 02.03.2023, 18:00:28 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #167 : 02.03.2023, 18:27:38 »
Että ei ikinä tekeminen loppus niin tässä lisää haasteita.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #168 : 05.03.2023, 11:32:39 »
Tässä tuli tosiaan unelmatilaisuus hankkia BTCC tyylinen etupuskuri niin pitihän siihen tarttua. kevyt 753km eilen Möröllä eteläsuomeen ja mukaan tarttui etu ja taka puskurit S40:lle. Takapuskuri ei kuulunut suunnitelmaan mutta kun sain molemmat 50€ hintaan ei ollut mitään mieltä jättää ottamatta mukaan  :D

Tässä teaseri, ja kaikki Maxxxed:n rakentelua seuranneet tietää mitä on tulossa, koska molemmat haetaan sitä kisa lookkia enemmän niin naitan tuon tuning etupuskurin vakiopuskuriin.



Sitten yleis- ilme etupuskurista, paljon tekemistä mutta eiköhän tämä saada pajotettua... opettelen kuiduttamaan.


Takapuskuri vähemmän rujo.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #169 : 05.03.2023, 13:58:10 »
Jos tekisin niin kuin tekevät usein esim MCM:ssä tubessa että laittaavat vakiotankkiin jälkimarkkinna kannattimen... tyyliin tämmöinen https://www.speedingparts.eu/p/fuelsystem-an-fittings/fuel-system/fuel-pump-assembly/spd-fuel-pump-hanger-200mm.html

Minun tapauksessa otettas vakio kierrekaulus pois ja tuon pultti kruunu laitettas tankin sisälle ettö saa pultattua tiiviisti... voi laittaa 1-3 pumppua ja valmiit AN-lähdöt ja sähkön läpiviennit... tämä oli ensimmäinen jonka EU:n alueelta löysin, tuon kaveriksi jos heittää vielä vaahdon tankkiin estämään loiskumista... tämä siis vain hajatelmaa. se vakio pakeliitti kehikko on niin saamarin hauras että siihen kun vaihtaa pumpun se paukahtaa varmana rikki... totain tämän tapasta pumppua olen ajatellut https://www.protoparts.fi/product/327/aem-400-lh-polttoainepumppu
« Viimeksi muokattu: 26.03.2023, 15:11:42 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #170 : 15.03.2023, 21:17:17 »
Ei paljoa lisättävää tapahtumien saralla mutta lohko ja kansi lähti tänään koneistamolle, katotaan mitä voidaan tehdä no lohko tietenkin on selkee porataan noille männille sopivaksi ja laittavat rakotulkit sylinterien katkoihin ihan tuommoisena pikku parannuksena. kattovat männänrekaiden välykset mulle valmiikis niin tarvii vaan kasata, samoin kaulat kaikki... Mutta kansi on sit kysymysmerkki jos se on suora niin sit tehdään enmmän mutta jos ei ole suora niin koetetaan saada siitä toimiva ei sen kummempaa...

Tilasin jo T5:sen imusarjan itelle pilkottavaksi, sit kun saan koneistus hommat tehdyksi(maksettua) hommaan kkd:lta painekotelo sarjan ja nakerran imusarjan sit niistä kasaan. samoin tilaan pakosarjan laipa ja ahtimen laipan... mutta mutta. Tässä kun mopedi keulii niin tämä minun ihan uusi 19T ahdin tulee pullonkaulaksi, eli pitäs alkaa etsiä avarammalla pakopuolella olevaa pilleriä ettei päästetä pakopaineita ja lämpöjä tappamaan konetta... teho tavote ei ole mikään ihmeellinen mutta suunnitelmat on paljon selkeämmät nyt, se 400 hepokattia on kiikarissa koneesta luotettavasti ( :2funny: ) ja matkalla siihen on monta juttua, kuten se että edelleenkään ei ole lukkoa laatikossa... ehkä teen katsastuskuntoon tuolla 19T:llä mutta katsotaan mitä kevät tuo tullessaan.

Ostin sen uuden MIG:nkin talliin en mitään ihmeellistä shermanin synergy koneen 200A yksvaiheisen, suojakaasut vielä hankkimatta ja langat mutta kerkeehän tässä tänään tuli vasta shänkerin kyydillä. Pitää keskittyä vähän taas perus asioihin ja antaa näiden korkeemman matikan hommien olla eli yritän saada tehtyä jarruille adapterin kuntoon että saan etujarrut asettumaan... kelit lämpenee pääsee taas maalaamista jatkamaan ja voisin ehkä kun saan maalattua niin voin alkaa jarruputkia laittamaan konehuoneeseen taaksin ja muitakin juttuja sinne jotka pitää ennen  konetta sinne sulloa... tietenkin ohjaamo ei ole maalattu niin ei voi polkimia laitella paikalleen jne.

Kyllä tämä tästä kun vaan jaksaisi työpäivän jälkeen tehdä jotain muutakin kuin katsoa seinää ja miettiä että kohta taas pitää mennä takas töihin.


tämä on note to self https://www.vpmotorsport.fi/product/3169/pulsar--gtx3076r--gen2
« Viimeksi muokattu: 17.03.2023, 12:20:16 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #171 : 17.03.2023, 19:52:45 »
Ostaisko kukaan multa tuota ihan uutta 19T mitsua pois? koska se on ihan pränikkä mitä nyt ollut hyllyssä melkein kaksivuotta niin hinta varmaan olis siinä 700€ tietämillä tämä siis ajatelma laitan kyllä myyntiosiolle ja jonnekkin sivustolle tarjolle mutta sitä vaan että voiko pyytää ns omiaan pois?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #172 : 17.03.2023, 21:37:59 »
Itse todennäköisesti seuraavaksi päivitän myös Pulsar turboon, ellei hyvä kuntoista garrettia löydy sopivasti.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #173 : 18.03.2023, 09:17:51 »
Asiallista kun tota vauhtia kuitenki tapahtuu, itellä ois kaikki vehkeet mintissä jos ton verran kerkeis/pystyis harrastamaan  O0

Asiahan ei minulle kuulu mutta kattelin tuota ahdinta minkä olit tuohon linkittäny niin paljonko ajattelit ottaa voimaa ulos tuosta vehkeestä?

Kuitenkin sen verta rataautojen/harrasterataautojen sielun elämää katelleena joku 350hv riittää jos muut asiat on kunnossa. Toki riittää kenelle riittää mutta esimerkkinä on nähty että harrastekatu/rataautoissa motoparkissa on ajettu vähän päälle 300hv, yli 600hv ja 800hv vehkeillä ja lopunviimein tuo tehokkain oli hitain ja tuo 600hv ja 300hv oli ihan yhtä nopeita ja motoparkissa törkeen pitkä suora missä teho vaikuttaa paljon.

Eli panosta alustaan ajettavuuteen ja jarruihin kaikki mitä pystyy ja tehot riittää kyllä jos on 300 hujakoilla toki ranteet oltava kuskilla kunnossa kanssa.  :)

Toisena esimerkkinä vajaa 200hv vaparilla (vanha sport2000 auto) tommonen s40 niin on ajettu ahvenistolla 1:32 kierroksia ja kuski ei ollut mikään suomenmestari tai muukaan.

Jatkakaa hyvää dokumentointia ja jarruista iso  O0
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #174 : 18.03.2023, 09:27:10 »
Muokkaan lausuntoani kun on näppis tarjolla :)

350-400 siinä tavoitteet. Mutta ahdin on etsinnässä eikä välttämättä tuo linkattu. moottoria kun rakennetaan nyt niin kannen virtaukset sellaiset että tuo jo oleva 19T tappaa sen kannen.

Siis jos kansi on kelvollinen aihiot siihen.
Jos kansi ei ole paras niin sit mennään mitä on ja tavoitellaan vain 300 heposta ja kyllä ens alkuun niilläkin liikkuu.

Motoparkki on se lähirata itselle kun ei tämä Kuopion Heinjoen crossirata ole oikein asfalttiautolle kun on semmonen kilometrin nurkkapyöritys asfaltti. Drifteriä varmana sais hyvin testailtua. Tuossa kun asioikseni tutustuin Kuopion UA:n sivuihin ja rataan niin kaluston testailuun se ainakin soveltuu hintansa puolesta kun jos olen seuran jäsen niin kausi maksaa vain 25e ja voi varata rataa kalenterista kun se on vapaa...

Ehkä tässä kerronta ja todellinen ajan käyttö luo harhan keskenään, toki aikaa on mennyt koneella suunnitteluun mutta sanotaan että 20+ tuntia tuon jarruadapterin suunnitteluun ja noin 8pv niiden versioiden tulosteluun olis voinut käyttää moneen muuhunkin asiaan.

Suurin ongelma nyt on se että asiat on sen verran isoja että en voi yksin tehdä, kaarien sovitukseen tarviaa toiset kädet mutta se on kyllä sovittu, pitää vaan saada pikkujuttuja alta pois ja siihen taas tarviaa motivaatiota, sitä ei nyt ole liikkunut tällä suunnalla. Konehuone tarvii paikkamaalausta kun piti hitsailla paremmin osia. Nyt jos kelist alkaisi pysyä nollassa niin tallissakin alkaisi tunnelma kuivua ja lämpä nousta niin se maali pysyisikin kun sen ruiskii tuonne.
Sitten voisi alkaa laittaa osia paikalleen, ei toki liikaa että saa koneen sinne mutta jo jotain valmisteluja, kuten polttoainelinjat ja jarru putket paikoilleen.

Sit oleellinen juttu että vaikak auto alkais kulkea ja pysähtyä ei riitä että ukko pidetään vöillä ja kuppipenkillä paikallaan, pitää koittaa saada yleiskunto itelle semmoiselle tasolle että jaksaa ajaa sen 20-30 kierrosta että ei mene reissut hukkaan.



Note to self coolerin kumit 30870474
« Viimeksi muokattu: 21.03.2023, 19:06:07 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #177 : 23.03.2023, 18:33:44 »
Itse todennäköisesti seuraavaksi päivitän myös Pulsar turboon, ellei hyvä kuntoista garrettia löydy sopivasti.

Onko nämä pulsarit joitain ”parempia” garrett kopioita?
citikka

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #178 : 23.03.2023, 19:41:00 »
Onko nämä pulsarit joitain ”parempia” garrett kopioita?

On
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #179 : 23.03.2023, 20:36:06 »
Tuo pulsari tosiaan vaikuttaa kukkaroystävälliselle ratkaisulle mutta siinä varmaan siis pitäisi olal kuitenkin se 0.83 pakopesä että henkittää oikein... menen kysymään tyhmänä näitä A/R arvoja sinne FINNTurbolle naurakoot pihalle jos tuntuu sille, olen kuitenkin oman osuuteni heijänkin liikevaihdosta hoitanut :2funny:

Ja arvostan oikeasti kaikkien mielipidettä ja panosta tässä ahdin keskustelussa tässä ja tuolla viri osiossa en todellakaan ole mikään tietäjä näissä asioissa osaan just sen mitä internetistä lukenut ja katsonut youtubea...

note to self
« Viimeksi muokattu: 24.03.2023, 09:13:08 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Elekma  Autoracing