Proturbo  Autodiagnoosi

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Käytä jossain rullilla säädöissä, sellaisella jolla on suutinsarjat ym niin voi kokeilla erilaisia. Lisäksi heillä on tietoa mikä vaikuttaa mihinkin.
Samalla näkee paljonko tehoa irtoaa.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Käytä jossain rullilla säädöissä, sellaisella jolla on suutinsarjat ym niin voi kokeilla erilaisia. Lisäksi heillä on tietoa mikä vaikuttaa mihinkin.
Samalla näkee paljonko tehoa irtoaa.

Juu tämä on tarkoituskin.

Koitan nyt vielä peltisarjalla josko tuo ongelma korjaantuisi kun viitsi penkittään mennä ennenkuin on itse koitettu kaikki asian eteen mitä pystyy.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
kun viitsi penkittään mennä ennenkuin on itse koitettu kaikki asian eteen mitä pystyy.

itte kokeilu tulee kalliimmaksi

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
itte kokeilu tulee kalliimmaksi

Se on kyllä totta mutta eihän sitä muuten opi kuin kiipeemällä perse edellä puuhun.  :D

E:
Tossa liikkuvaa kuvaa aiheesta.
Kakkosella 2000rpm ja siitä kaasu pohjaan niin saa korostettua tuon ongelman selvemmäks videota varten.
 https://youtube.com/shorts/3uHVNUr1Elw?feature=share
« Viimeksi muokattu: 31.12.2021, 15:28:57 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Joskus penkittäjät ei jaksa loputtomiin hieroa vikoja kuntoon, niin voi saada paremman tuloksen kun vehkeet on alustavasti iskussa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Joskus penkittäjät ei jaksa loputtomiin hieroa vikoja kuntoon, niin voi saada paremman tuloksen kun vehkeet on alustavasti iskussa.

Tätä juuri haenkin että olis vähän sielläpäin kaikki ennenkuin menee penkittään. Ja mukavaa näppäilyä ja oppimista samalla  :)

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Joskus penkittäjät ei jaksa loputtomiin hieroa vikoja kuntoon, niin voi saada paremman tuloksen kun vehkeet on alustavasti iskussa.

tämäki on kyllä totta ja osa taas ei viiti säätää nii tarkasti kuha on vaan sinne päin.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2021, 23:08:09 kirjoittanut jake74 »

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Ei ole löytynyt ratkaisua ongelmaan.

Ilmeisesti kyse on takaisin virtauksesta/virtauksen sekoamisesta. Enklanniks reversion.

Tuota 2000rpm kohtaa ei saa laihennettua millään suuttimilla järkeväks ja sytkää veivannu tuolla alueella 18 asteen ja liki 30 asteen välillä ja ei vaikuta ainakaan parantavasti.

Nuo 36 kurkut auttoi huomattavasti verrattuna 32.

Seuraavaks hankintalistalla peltisarja josko sillä saisi apuja verrattuna vakiosarjaan.

Ilmeisesti R-nokka 102 nokkien välisellä kulmalla + vakiopakosarja + 40 pakovenat ei tule toimeen keskenään tuolla 2000rpm paikkeilla.

Jos jollain joku muu idea niin saapi kertoa?

kokeilisin myöhästää sytkää vielä lisää tuosta 18 auttaaisko kakomiseen.
seoksien puolesta ite oon aina säätäny niin, että kierrosten noustessa rikastuu. eli tähän vois kokeilla 125pää ja 130-140lisäilmaa.
tyhjäkäynti seos johonkin 13-13,5 nurkille niin ei pikkusella kaasun painolla ammu kaasariin. jos pidempään tyhjäkäyntiä käydessä alkaa käymään raskaasti niin sillon laihentaa ruuvista pikkusen.

Dellortoa ja weberiä kun vertaa niin dellortoissa on väkevämmät hajottimet, eli imee paremmin bensaa kuin weber. tämä taas johtaa siihen että suuttimia ei voi vertailla keskenään, vaan dellorto on yleensä pienemmät samassa combossa mitä weber.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2022, 01:03:28 kirjoittanut pl »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
kokeilisin myöhästää sytkää vielä lisää tuosta 18 auttaaisko kakomiseen.
seoksien puolesta ite oon aina säätäny niin, että kierrosten noustessa rikastuu. eli tähän vois kokeilla 125pää ja 130-140lisäilmaa.
tyhjäkäynti seos johonkin 13-13,5 nurkille niin ei pikkusella kaasun painolla ammu kaasariin. jos pidempään tyhjäkäyntiä käydessä alkaa käymään raskaasti niin sillon laihentaa ruuvista pikkusen.

Dellortoa ja weberiä kun vertaa niin dellortoissa on väkevämmät hajottimet, eli imee paremmin bensaa kuin weber. tämä taas johtaa siihen että suuttimia ei voi vertailla keskenään, vaan dellorto on yleensä pienemmät samassa combossa mitä weber.

Syttyä myöhästämällä meni huonommaksi tuo kakominen. Nyt on MSD 6AL boksi kiinni niin auttoi jonkunverran,varmaan siksi että jaksaa sytyttää seoksen paremmin vaikka rikkaalle vetääkin.
LC-1 pimeni mutta ens viikolla uusi tilalle ja peltisarja nakeloida kuosiin niin saa sen jälkeen taas säädellä.  :)

E:Tyhjäkäyntiseoksena oon pitäny 12.5-13 ja sillä on pelannut hyvin ja jaksaa käydä tyhjäkäyntiä hyvin pitempiäkin aikoja.  :)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2022, 17:04:41 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi

Ei ole löytynyt ratkaisua ongelmaan.

Ilmeisesti kyse on takaisin virtauksesta/virtauksen sekoamisesta. Enklanniks reversion.

Tuota 2000rpm kohtaa ei saa laihennettua millään suuttimilla järkeväks ja sytkää veivannu tuolla alueella 18 asteen ja liki 30 asteen välillä ja ei vaikuta ainakaan parantavasti.

Nuo 36 kurkut auttoi huomattavasti verrattuna 32.

Seuraavaks hankintalistalla peltisarja josko sillä saisi apuja verrattuna vakiosarjaan.

Ilmeisesti R-nokka 102 nokkien välisellä kulmalla + vakiopakosarja + 40 pakovenat ei tule toimeen keskenään tuolla 2000rpm paikkeilla.

Jos jollain joku muu idea niin saapi kertoa?

Nyt hommat edenny parempaan suuntaan.

Peltisarjalla toiminta parani huomattavasti.
Se entinen 2000-2500rpm örinäkohta pieneni huomattavasti ja siirtyi karvan alemmaksi.
Nyt toimii mielestäni riittävän hyvin tuon 2000rpm jälkeen niin saa olla noin.

Peltisarjalla seokset laiheni yläpäästä sillain että täyskaasulla 5000rpm ylöspäin afr menee yli 14, vaihdoin ilmat 150 -> 140 mutta en vielä käyny testaan paraniko kun ei muksun kans viitti suorittaa testiajoja kunnolla.  :)

Pintakaasulla ja keskikierroksilla on nyt siinä 12.5-13.5 välissä afr.  :)

Ja nyt tekee sitä että kun tällää kaasun pohjaan niin välillä kyykähtää varmaan puoleks sekunniks ja lähtee sitten vetään, ja afr vetää laihalle ihan hetkeks kun polkasee pohjaan. Aina ei kyykkää mutta useimmiten.

Saman huomaa kun vaihtaa vaihdetta ja painaa kaasun pohjaan niin kyykähtää vajaaks sekunniks ja sit lähtee vetään.

Kp suuttimet on nyt 38 mutta isompaa huutaa,tilaanko 45 vai 50?

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Nyt hommat edenny parempaan suuntaan.

Peltisarjalla toiminta parani huomattavasti.
Se entinen 2000-2500rpm örinäkohta pieneni huomattavasti ja siirtyi karvan alemmaksi.
Nyt toimii mielestäni riittävän hyvin tuon 2000rpm jälkeen niin saa olla noin.

Peltisarjalla seokset laiheni yläpäästä sillain että täyskaasulla 5000rpm ylöspäin afr menee yli 14, vaihdoin ilmat 150 -> 140 mutta en vielä käyny testaan paraniko kun ei muksun kans viitti suorittaa testiajoja kunnolla.  :)

Pintakaasulla ja keskikierroksilla on nyt siinä 12.5-13.5 välissä afr.  :)

Ja nyt tekee sitä että kun tällää kaasun pohjaan niin välillä kyykähtää varmaan puoleks sekunniks ja lähtee sitten vetään, ja afr vetää laihalle ihan hetkeks kun polkasee pohjaan. Aina ei kyykkää mutta useimmiten.

Saman huomaa kun vaihtaa vaihdetta ja painaa kaasun pohjaan niin kyykähtää vajaaks sekunniks ja sit lähtee vetään.

Kp suuttimet on nyt 38 mutta isompaa huutaa,tilaanko 45 vai 50?

Nyt seokset muuten hyvät mutta kun tällää kaasun pohjaan n.3000rpm niin tulee semmoinen varmaan alta 0.5 sekunnin miettimistauko ja käy laihalla mittarinkin mukaan sen miettimisen ajan ja sit lähtee vetään. Sama välillä vaihdettaessa täyskaasuvedossa. Kp suuttimet vaihdoin 38-> 45 niin parani kun aiemmin kyykähti pahemmin ja melkein aina,nyt ei joka kerta vaikka meneekin laihalle mutta ei aina niin laihalle että kyykähtäis hetkeks.

Koitanko viä isommilla kp suuttimilla vai veivailenko pumpun iskua?
Kun eikös periaatteessa iskun pitäisi olla hyvä nyt kun miettii noin lyhyen aikaa?
Eli toisinsanoen määrä varmaan hyvä mutta tarvis nopeammin ruutata?

Tosin jos veivaa iskua siten että tangon jousi enemmän pännissä niin liekö sitten ruuttaa nopeammin versus vähemmän esijännitystä kp-tangon jousessa. :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 12.02.2022, 09:30:54 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Minkä kokoinen on "pohjasuutin" ? Vaikuttaa myös oleellisesti koko kiihdytyspumpun antamaan bensan määrään ja suihkutusaikaan .Joskus ajettiin "sokealla " kun oli oikein  "juoppo kone ".

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Minkä kokoinen on "pohjasuutin" ? Vaikuttaa myös oleellisesti koko kiihdytyspumpun antamaan bensan määrään ja suihkutusaikaan .Joskus ajettiin "sokealla " kun oli oikein  "juoppo kone ".

Tarkoitatko kiihdytyspumpun "takaiskua"?
Ei taida Dellortoihin olla samanlailla erilaisia kuin webereihin on?

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
SORRY , totta ,   ei luettu koko ketjua !

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Nyt seokset muuten hyvät mutta kun tällää kaasun pohjaan n.3000rpm niin tulee semmoinen varmaan alta 0.5 sekunnin miettimistauko ja käy laihalla mittarinkin mukaan sen miettimisen ajan ja sit lähtee vetään. Sama välillä vaihdettaessa täyskaasuvedossa. Kp suuttimet vaihdoin 38-> 45 niin parani kun aiemmin kyykähti pahemmin ja melkein aina,nyt ei joka kerta vaikka meneekin laihalle mutta ei aina niin laihalle että kyykähtäis hetkeks.

Koitanko viä isommilla kp suuttimilla vai veivailenko pumpun iskua?
Kun eikös periaatteessa iskun pitäisi olla hyvä nyt kun miettii noin lyhyen aikaa?
Eli toisinsanoen määrä varmaan hyvä mutta tarvis nopeammin ruutata?

Tosin jos veivaa iskua siten että tangon jousi enemmän pännissä niin liekö sitten ruuttaa nopeammin versus vähemmän esijännitystä kp-tangon jousessa. :idiot2:

Koitin viä 0.5mm poratuilla kp suuttimilla ja siltikään tuo lyhyt kyykähdys ei hävinnyt kokokaan. Mutta sen teki että kun vaikka 3.lla lähtee 3000rpm kiihdyttään siten että tällää kaasun pohjaan rivakasti niin seokset pysyy turhan paksulla muutaman sekunnin ja huomaa persdynollakin että veto huonompi paksulla ollessa.

Ja se vähän outoa että tosiaan kun kyykähtää niin ampuu putkeen kerran sillain "prap" ja sit herää henkiin.

Perskele kun tuon kyykähtämisen sais eliminoitua kun seokset on nyt normiajossa n.13-13.5 ja täyskaasuvedolla 12.5-13.5 niin olis aika hyvä muuten.

Mahtaiskohan auttaa jos koittais 5. putkia kutosen tilalle jos nyt jotenkn tyhjäkäynti piirin ja pääpiirin välissä vajaa kohta?
Tosin luulis huomaavan sitten muutenkin kuin vaan lappua lattiaan sulloessa.

Vai voiskohan tuo johtua sytkästä? Meinaan että jos tulee sytytyskatko tms ja raakaa bensaa menee putkeen ja siksi näyttää mittari että menee laihalle?

Vakio vauhtipyörällä tuota ei ilmennyt ainakaan niin selkeästi kuin nykysellä 5.5kg:llä kyllä huomaa erkkikin,varsinkin ykkösellä ja 2.lle vaihdettaessa.
Vaikka eipä tuokaan nyt mikään mailmanloppu ole mutta olis kiva jos toimis sillain kun kuuluis. ;D

 

Samppasport  Futurez