Carcom Oy  Ateho

b230et (motronic) tilalle LH 2.4 kysymyksiä

  • 4 Vastauksia
  • 4055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1200L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
b230et (motronic) tilalle LH 2.4 kysymyksiä
« : 17.02.2012, 19:25:46 »
Tuollaiseen 1986 vuoden 740 turboon olisin vaihtamassa moottorinohjausta.. LH 2.4 lienee sopivin ratkaisu, jos pysytään näissä tehdasvalmisteisissa  ;)

Foorumilla aiheesta on useita keskusteluja, mutta tarkempia "ohjeitat" en ole löytänyt.. Ilmeisesti kuitenkin selviää vauhtipyörää lukevan anturin asentamisella ja vauhtipyörän vaihdolla + laatikkoon lovi.. Tarviiko tehdä muuta? Tottakait IMM vaihdetaan kissanluukun tilalle, mutta käyvätkö muut anturit suoraan? esim lämpötila-anturit? Muuta huomioitavaa?

Tarkoituksena olisi tietenkin virittää konetta, joten onko näillä LH 2.4:silla ruiskuilla eroa keskenään? Millaista järjestelmää kannattaa etsiä tähän kokoonpanoon.. Ilmeisesti jotku hurjat ovat käyttäneet jopa vaparista otettua järjestelmää..  Nii joo.. ja Vemssin laajakaistalabda on hyllyssä ja sillä olisi tarkoitus tarkkailla vielä vähän seoksia..


Pahoittelen jos teksti sisältää asiavirheitä, kun Volvo on merkkinä minulle vielä niin tuntematon  :)

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et (motronic) tilalle LH 2.4 kysymyksiä
« Vastaus #1 : 20.02.2012, 12:26:32 »
Muutama juttu mitä tulee nopeasti mieleen (osan jo mainitsit):

-Vauhtipyöränvaihto syy: oikeanlainen hammastus
-asentotunnistin
-ruiskun johtosarjan vaihtoon tai muutoksia, koska motronicissa on erillainen liitin kuin LH:ssa ja motikassa yksi boxi? vs. LH bensa ja sytkä
-IMM luonnollisesti vaihtoon
-nakutusanturin puuhastelu lohkoon


Mitä virittämiseen tulee niin mielestäni molemmat ovat yhtälailla "virittäjä ystävällisiä". Kummassakin joutuu tekemään erillaisia muutoksia (lh imm isompaan putkeen tms.. lastuttelua) ja silti kummankaan säätö ei onnistu suoraan piuha kiinni periaatteella.

Itse lähtisin tuossa tilassa metsästämään 740:n LH 2.4 settiä kokonaisuudessaan mielellään suoraan turbosta, mutta saa sen tehtyä laittamalla vapari LH:n johtosarjoineen jolloin joutuu ainakin jatkamaan IMM:n johtoja (koska eripuolella konehuonetta turbossa ja vaparissa) ja vaparin boxeihin sitten vaikka Tonilta turbon lastut ja taitaa saada myös muokkailtuja softia.

Ja jos se motronic toimii muuten ihan hyvin niin en ehkä näkisi tarvetta vaihtaa sitä miksikään, koska kyllä sillekkin softan tekijöitä luulisi löytyvän. :)

Toivottavasti tästä on jotain iloa. Jotain varmasti puuttuu... :)
Kannattaa kahlata LH topikkeja läpi, jos sille tielle ryhdyt

edit:

Pari linkki sähkökaavioihin LH ja Motronic.
http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/LH-Jetronic%202.2%20B230FT.pdf
http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/Motronic%20B200ET%20230ET.pdf
« Viimeksi muokattu: 20.02.2012, 12:55:58 kirjoittanut REX »
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

hevonen

  • Vieras
Vs: b230et (motronic) tilalle LH 2.4 kysymyksiä
« Vastaus #2 : 20.02.2012, 21:21:35 »
Se virittäminen sisältää sitten vahvat kanget jos ei ole jo.
Alunperin ei ole -86 mallissa, ei siis missään et-koneessa.

Ruiskun lämpöanturi on sama et/lh 2.4.
Lh 2.2 on eri anturi.
Lämpöaikakytkintähän et tarvii lh:ssa.
Sen verran on noissa lh:ssa eroja että huomioi kylmäkäynnistyserot. Vanhemmissa, n-92 asti on erillinen kk-suutin ja siten eri boksi kuin uudemmissa joissa rikastus hoidetaan normisuutinten kautta...

Poissa 1200L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et (motronic) tilalle LH 2.4 kysymyksiä
« Vastaus #3 : 21.02.2012, 19:00:48 »
Kiitokset vastauksista :) Kankiasia olikin jo tiedossa foorumia selailleena :)
Nyt kuitenki kävi niin "hyvin", että on tiedossa autolle mahdollinen penkityspaikka, niin ajattelin asentaa tuota megasquirtin, kun sen asennukseen liittyviin muutamiin kysymysmerkkeihin löysin vastaukset.


Toivottavasti projekti ei liity siihen samaan porukkaan, jotka ovat aloittaneet innolla tuon megan asentamisen ja kohta on huudeltu säätäjiä apuun ja seuraavaksi alettu myymään autoa kun ei ole saatu kuntoon  ;)

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: b230et (motronic) tilalle LH 2.4 kysymyksiä
« Vastaus #4 : 21.02.2012, 20:46:55 »
Kiitokset vastauksista :) Kankiasia olikin jo tiedossa foorumia selailleena :)
Nyt kuitenki kävi niin "hyvin", että on tiedossa autolle mahdollinen penkityspaikka, niin ajattelin asentaa tuota megasquirtin, kun sen asennukseen liittyviin muutamiin kysymysmerkkeihin löysin vastaukset.


Toivottavasti projekti ei liity siihen samaan porukkaan, jotka ovat aloittaneet innolla tuon megan asentamisen ja kohta on huudeltu säätäjiä apuun ja seuraavaksi alettu myymään autoa kun ei ole saatu kuntoon  ;)

Huolella vaan kasaa megan ja tekee kunnollisen johtosarjan niin toimii. Megamanuaalia ja finsquirtin foorumia vaan lueskelemaan. Pottapyörä f koneen anturikehällä ja orkkis vr anturi niin v3 megalla onnistuu suoraan siitä kiekkatiedon luku.
940 classic
Amazon -68

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo