Samppasport  Futurez

SU vs. Weber

  • 68 Vastauksia
  • 30558 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #15 : 12.03.2012, 10:18:49 »
SU:t ja 717 on hyvä paketti. Vähän pakokanavan kaivamista, niin se on siinä.

http://www.timosmotor.com/produkter/details/28/6/kamaxlar/kamaxel-timo-717

Vetää mukavasti sinne 6000 päälle. Ajoin monta vuotta ko. paketilla Amazonilla missä oli B20.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2211
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #16 : 12.03.2012, 17:06:03 »
SU:t ja 717 on hyvä paketti. Vähän pakokanavan kaivamista, niin se on siinä.

http://www.timosmotor.com/produkter/details/28/6/kamaxlar/kamaxel-timo-717

Vetää mukavasti sinne 6000 päälle. Ajoin monta vuotta ko. paketilla Amazonilla missä oli B20.

Mitkäs ton akselin asteet ja nostokorkeudet on? Samaan hintaan nimittäin saa Volvon R, S, F nokat..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #17 : 12.03.2012, 18:47:40 »
SU:t ja 717 on hyvä paketti. Vähän pakokanavan kaivamista, niin se on siinä.

http://www.timosmotor.com/produkter/details/28/6/kamaxlar/kamaxel-timo-717

Vetää mukavasti sinne 6000 päälle. Ajoin monta vuotta ko. paketilla Amazonilla missä oli B20.

Joskus ollut B20 S-nokalla ja SU tuplilla ja se ei ollut tosiaankaan herkkä käyttömoottori ruuhkaliikenteeseen. Ei tahtonut oikein käydä tyhjää alle parin tuhannen jne.

Oliko niin, että tuo Kormun 717 on alakierrosväännöltään parempi, kuin nuo R ja S ja toimiva myös kaksikurkkuisen pystyweberin tai solexin kanssa?
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #18 : 12.03.2012, 19:21:26 »
Mitkäs ton akselin asteet ja nostokorkeudet on? Samaan hintaan nimittäin saa Volvon R, S, F nokat..

Mietin itsekin tuota että onko nokassa kuinka hurjat arvot ? Olen paljon kuullut kehuja tuosta Kormun 717 nokasta, ei vaan ole kauheasti vastaan tullut, muuten kun uutena tietenkin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #19 : 12.03.2012, 21:15:16 »
Mitkäs ton akselin asteet ja nostokorkeudet on? Samaan hintaan nimittäin saa Volvon R, S, F nokat..

277 astetta ja 7,17 mm nokalta, venttiilin nosto muuttuu sitten moottorin kasaajan taitojen mukaan. Volvon antiikkinokat voi mun puolesta olla vaikka puolet halvempia.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 21:43:23 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #20 : 14.03.2012, 07:50:54 »
venttiilin nosto muuttuu sitten moottorin kasaajan taitojen mukaan.

Saanko tuohon vähän lisäselvennystä ?

Lueskelin noista SU HS6:ista niin pitäisihän ne riittää siihen 170hp asti 1,5-3,0 litraisessa koneessa.
Ei kellään sattuisi olemaan korjaussarjaa ko. kaasareille ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #21 : 14.03.2012, 10:02:08 »
Saanko tuohon vähän lisäselvennystä ?
Mä veikkaan että Otto tarkoittaa keinuvipujen liikesymmetrian säätämistä...
144-70

Poissa kari eronen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #22 : 14.03.2012, 19:56:43 »
Omassa Duettissani on B-18, porattuna 2-litraiseksi. Moottorilla ajettu nyt 170 000km. Nokka on K ja kaasari pysty-Weber. Kansi Vanha B-18-kansi. Hyvin on toiminut, riittävästi tehoa kunhan tekee pakopuolen riittävän avaraksi. Kiertää noin 6000 hyvin.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #23 : 14.03.2012, 22:11:28 »
Ensinnäkin B16 konessa on SU HS4 kaasarit ja B18 ja B20 koneissa on SU HS6 kaasarit. Kyseisellä virityksillä ei ole väliä onko SU HS6 tai Weber 45 kulku eikä kulutus muutu jos kaasarit on muuten kunnossa.

B16 B moottorin yhteydessä on H4 kaasuttimet. Bensakupit eivät ole rungossa kiinni muutoin kuin alta lähtevällä jalalla.

Kaikkiin SU-malleihin saa korjaussarjoja ulkomailta, ellei  tilaaminen onnistu, kyselkää nimimerkki Jupetilta tai Kaasutinexpertiltä. Kaikissa satseissa ei ole suutinputkia eikä neuloja, ne pitää myös uusia. Tärkein uusittava on kuitenkin läppäakselin puslat, korjaussarjoissa tulevat on päällystetty teflonilla sisäpuolelta.
On aivan turhaa laittaa vanhoja SU-kaasuttimia huoltamatta kiinni, ne sisältävät korkkitiivisteitä jotka hapertuvat iän myötä. Netistä löytyy helposti räjäytyskuvat ja itse remppaaminen onnistuu maallikoltakin jahka on huolellinen.






« Viimeksi muokattu: 14.03.2012, 22:26:45 kirjoittanut VolvoPösö »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #24 : 14.03.2012, 22:25:29 »
Lisätään vielä VolvoPösön asiaan hiukan viitaten,
että SU:ta saa vielä tilauksesta ihan uusia, ymmärtääkseni kaikkia malleja kysymällä.

http://www.sucarb.co.uk/

Rahamiehen hommia, mutta toisaalta sama asia minkä tahansa uuden kaasarin kanssa,
ei niitä ilmaiseksi saa.

http://www.sucarb.co.uk/ProductDetail.aspx?pumpsearch=&Id=25688&C=45

488e näyttäs olevan pari uusia HS6:sia. Melko halvat. Ja säästyy isolta vaivalta
sovittaa jotain vaakaimuja ja rakentaa vivustoa/ vaijeristoa ym.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2012, 22:28:12 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #25 : 14.03.2012, 22:30:02 »

Juu, niin saa. Minissä käytettävää mallia hypistelin kädessäni hetki sitten Kaasutinexpertillä. Wanhoistakin saa uudenveroisia jahka jaksaa askarella.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #26 : 14.03.2012, 22:54:06 »
Itellä b-20, pirrattu isoventtiilikansi, K-nokka, vakio pakosarja (peltisarja ja 2" putki odottelee asennusta), vakio putki (ahistaa)  ja sähköflekti. Kaasarina on Weber DGV misabin imusarjalla. Toimii hienosti, suht helppo säätää, kulutus selkeesti alle 10 (en ole tarkemmin mitannu). Kulku on sellasta semi-ripeetä. Joskin kone on tolla kaasarilla "horroksessa", eli pitää vähä herätellä jos haluaa tiukkaan väliin lähtee ja sitten kans mennä ku on kerran lähetty.
Tehon nälkä pisti hankkiin tuplat mitkä pistän kiinni jahka noi lumet tosta sulaa.
En tiedä kumpi riittää pidemmälle, noi su:t vai DGV... DGV:lle on kai luvattu 150 hv luontevasti vaikka enemmänki sillä on otettu.
Ite en enää sormiani noihi muuttuva kurkkusiin pistä! Kovat pinnat saa toi DGV.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #27 : 16.03.2012, 19:20:26 »
Onko kukaan tehnyt tuota läppäakselin holkitusta itse ? Onko se edes mahdollista, pilaamatta kaasareita ?
Korjaussarjassa tulee ilmeisesti jonkunlaiset holkit mukana, alunperin tuossa ei taida olla minkäänlaista 'laakerointia', en ole purkanut tosin itse niin en tiedä. Vai onko järkevää viedä johonkin teetettäväksi tuo läppäakselin korjaus? Kuuluuko noissa tupla seteissä olla läppäakseleilla palautusjouset, koska omassani ei sellaisia ollut, ja ennen kun jouset sinne värkkäsin niin olikin mielenkiintoista niillä rällätä kun heilui miten sattuu.

Vielä sellainen asia tuli mieleeni jotta näin youtubessa videon jossa oli männän etupuolelta (ilmanputsarin puolelta) sitä männän alakulmaa viilattu sellainen viiste, jolla tavoiteltiin parempaa virtausta. Onko kukaan tenyt tai nähnyt sellaista, onko hyötyä vai haittaa ja vaikuttaako se sitten männän painoon ja männän palautusjousen toimintaan.?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #28 : 16.03.2012, 20:34:42 »
David Vizardin kirjassa How to tune BL-A engines on selitetty kuinka SU-kaasareista saa paremmin virtaavat.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #29 : 16.03.2012, 20:44:32 »
Holkitus eli ns. rotsaaminen tuskin onnistuu ilman kokemusta. Se vaatii ensinnäkin erikoistyökalun, rotsin, joka ottaa ohjauksen ulommasta aukosta poratessaan toisen tarkalleen oikean kokoiseksi. Vanhemmat jermut osasivat tällaisia asioita, taito taitaa olla katoavaa kansanperinnettä. Itse kyselisin jostain mottorikoneistamosta josko kiinnostusta löytyisi tai ehkä Kaasutinexpertistä löytyisi vinkki.

Kyllä sieltä läppäakselilta pitää jonkinlainen palatusjousi löytyä.

« Viimeksi muokattu: 16.03.2012, 20:46:56 kirjoittanut VolvoPösö »

 

Carcom Oy  Ateho