KL-varaosat  Race.fi

Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin

  • 47 Vastauksia
  • 16680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #30 : 04.02.2013, 20:58:42 »


Tietämättä kaasuttimien kuntoa kehoitan ostamaan koko korjaussarjan ja purkamaan kaasuttimet perusteellisesti. Korjaussarjassa tulee mukana kaikki tarpeellinen, palikoita yksitellen tilaaminen tulee kalliimmaksi. Esim. suutinputken ympärillä on korkkitiiviste ja jos kaasarit ovat olleet pitkään käyttämättä ovat ne varmasti haperot. Pakosarja on suoraan alla - tuskin haluat bensan valuvan sen päälle.

Korjaussarjaa voi tiedustella myös täältä:

http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/





 

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #31 : 04.02.2013, 21:02:58 »

Tietämättä kaasuttimien kuntoa kehoitan ostamaan koko korjaussarjan ja purkamaan kaasuttimet perusteellisesti. Korjaussarjassa tulee mukana kaikki tarpeellinen, palikoita yksitellen tilaaminen tulee kalliimmaksi. Esim. suutinputken ympärillä on korkkitiiviste ja jos kaasarit ovat olleet pitkään käyttämättä ovat ne varmasti haperot. Pakosarja on suoraan alla - tuskin haluat bensan valuvan sen päälle.

Korjaussarjaa voi tiedustella myös täältä:

http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/

Tilasin ihan täydet rebuild kitit. Yksittäin tilasin yhteen kaasuttimeen kaasutinpariin sitten kaiken aivan uutta ( paitsi vivut)
kohoja ja suutinputken korkeudensäätömekaniikkaa myöden missä on se jousi.



LPG ( nestekaasu) adapterit SU HIF6:siin, nää ne vasta oisko jottaa  :P :P
Magneettikytkin kaasun/ bensan välille, vähän paineensäädinta yms rojua,
kaasupullo takakonttiin ja menoks  :P
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 16:28:39 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #32 : 06.02.2013, 08:54:26 »
WOUW! Mistä sie tollasen kuvan bongasit?  :buck2:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #33 : 06.02.2013, 09:02:55 »
Joku hollantilainen sivusto voin ettii sen jahka joudan löytyy helposti
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #34 : 06.02.2013, 09:05:57 »
LPG ( nestekaasu) adapterit SU HIF6:siin, nää ne vasta oisko jottaa  :P :P
Magneettikytkin kaasun/ bensan välille, vähän paineensäädinta yms rojua,
kaasupullo takakonttiin ja menoks  :P
Olisi kyllä mutta täällä armaassa kotomaassa nestekaasu taisi olla pilalle verotettu likkennepolttoaineena... :idiot2:
Muualla euroopassa on jonkin verran veteraanejakin jotka kulkee nestekaasulla joka olisi päästöiltäänkin bensaa puhtaampaa...
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #35 : 06.02.2013, 19:09:55 »

Juuri Hollanti on notkollaan LPG-muunnettuja wanhoja Volvoja:

http://www.volvo-klassiekers.nl/voorraad_amazon.htm

 Ja yksi tuttu väsäsi Amazoninsa kulkemaan Suomessa kaasulla jo 70-luvulla.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013, 19:14:44 kirjoittanut VolvoPösö »

Poissa kulmave

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #36 : 16.02.2013, 21:06:02 »
no niih, vihdoinkin olen saanut su vermeet paikoilleen ja säädotkin jotakuinkin kohalleen. Hienosti suhisevat tyhjäkäynnilläkin. Innolla odottelen vappua jolloin on ollut tapana kesän ensi ajot suorittaa. Ilmanpuhdistimet vielä jostakin niin kaikki on koneen puolella kunnossa. Komialta näyttävät kiiloitetut kaasarit. Sattuiskohan jollakin olevan kuvaa mitäkautta rikastinvaijerit olette saaneet kulkemaan nätisti tai miten ne tehtaalta lähtiessä ovat kulkeneet?

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #37 : 18.02.2013, 19:36:40 »
Ei mulla ole harmaintakaan käsitystä miten ovat alkuperäisesti olleet mutta niputin yhteen ja siinä ovat...
940 classic

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #38 : 04.03.2013, 23:39:36 »
http://sucarb.co.uk/linkage-parts/couplings/throttle-and-choke-connection-assembly-5-16in.html

Ajattelin linkittää tänne. Säästää ISON vaivan kunnei tarvitse porata reikää kaasuläppäakseliin eikä irrottaa
vanhasta akselista sitä erikoista vipua jolla tuplakaasarien välitanko sitten avaa kaasuläppiä.

Varmasti saa Suomestakin, ja varmasti halvemmalla, mutta ajattelin linkittää edes idean elämän helpottamisesta
sen homman saralla. Itse olen todennut olevan aivan rektaalista irrottaa vanhoista akseleista niitä härdellejä,
todellakin sen parin kympin arvoiset mitä nuo maksaa ( kunnei jaksa etsiä Suomesta) eikä noita
tarvii kun sen 2 tosiaan. Vaihtuu suoraan irrottamalla välivivustosta ne ihme klunssipallurahommat ja laittamalla nui tilalle.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #39 : 15.04.2013, 00:18:44 »
no niih, vihdoinkin olen saanut su vermeet paikoilleen ja säädotkin jotakuinkin kohalleen. Hienosti suhisevat tyhjäkäynnilläkin. Innolla odottelen vappua jolloin on ollut tapana kesän ensi ajot suorittaa. Ilmanpuhdistimet vielä jostakin niin kaikki on koneen puolella kunnossa. Komialta näyttävät kiiloitetut kaasarit. Sattuiskohan jollakin olevan kuvaa mitäkautta rikastinvaijerit olette saaneet kulkemaan nätisti tai miten ne tehtaalta lähtiessä ovat kulkeneet?

Mä paalaan koko auton kun ei meinaa löytyä kirveelläkään sopivia säätöjä... Hermot meinaa loppua.

Nii siis mä hommasin kans huoltosarjan ja paljon on vikoja ollu mut ei meinaa tulla kesää eikä tyhjäkäyntiä  :)
940 classic

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #40 : 15.04.2013, 01:16:42 »
Niin ei kait siinä enää isosta tarvitse kiinni olla kun kaasuttimet kait on käyty läpi täydelleen? Luonnollisesti jos on ilmavuotoa läppäakselien kohdalta tai muualta niin ei sitä tahdo saada viimeisen päälle tasaiseksi alle tonnin kierrosluvulla. Että tällainen tyhmä kysymys: Miten vika ilmenee? Luonnollisesti oletan että moottori on muilta osin kunnossa eikä jakaja ole väljä.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #41 : 15.04.2013, 01:48:40 »
Ostin hiljattain 97 vuodesta asti käyttämättä olleen pv volvon, jossa on nämä tupla su:t kiinni.
Pienen hinkkauksen ja ultraäänipesurin jälkeen toimivat kyllä oikeen mallikkaasti ja säätöohjeistakin oli apua.  :)
Uimurikammioista suuttimelle lähtevät bensaletkut ei kylläkään tiivistynyt ensimmäisellä kertaa ihan kauheen hyvin ja jäi edelleen se niiden tiivistyminen vähän hämärän peittoon.. Lähtee nykäisemällä nimittäin irti..

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #42 : 15.04.2013, 07:03:35 »
Ostin hiljattain 97 vuodesta asti käyttämättä olleen pv volvon, jossa on nämä tupla su:t kiinni.
Pienen hinkkauksen ja ultraäänipesurin jälkeen toimivat kyllä oikeen mallikkaasti ja säätöohjeistakin oli apua.  :)
Uimurikammioista suuttimelle lähtevät bensaletkut ei kylläkään tiivistynyt ensimmäisellä kertaa ihan kauheen hyvin ja jäi edelleen se niiden tiivistyminen vähän hämärän peittoon.. Lähtee nykäisemällä nimittäin irti..

Juu, uudetkin letkut on tuollaiset.

Siellä uimurikammion puolella on rakenne sellanen, että letkun päälle tulee eka mutteri, sitten messinkiprikka,
sitten kumitiiviste. Ja nämä kaikki mahtuu letkun päältä pois päältä. Uusi kumitiiviste kyllä tiivistää nuo.
Letkuhan on itsessään sen pituinen ettei se pääse pois sieltä, ja mutteri taas ohjaa uimurikammion
reiän kanssa sen letkun suoraksi tiivisteeseen nähden jolloin sen ei pitäisi vuotaa..  :buck2:

Mulle tulee uusia noita pelkkiä letkun tiivistekumeja jahka ne taikoo jostain kuukauden uupuneet KD-neulat burlenilta  >:(
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #43 : 30.04.2013, 10:03:03 »


Osanumero AUC 1924. Tosi hyviä, riittää pito jo sormikireydellä kahden kaasuttimen jousia vasten ettei luista akselilla.
Kaikista vaikein homma kunnostuksessa kotisepolle ja irmelille on mun mielestä ollut vanhan kääntöhässäkän
irrotus akselista + uuteen akseliin saada reikä porattua juuri oikealle kohdalle akselia, ja suoraan.
Noilla pääsin, ja pääsee eroon tästä vaikeudesta. Ei voi kun suositella kaikille. Ja se helppous..  ::)
Noihan ei vaadi vivustollekkaan mitään muutoksia, avaa vaan sen väliakselin
käikäleitten mutterit, ja vetää ne irti, ja laittaa nuo tilalle.

E: Pitäisiköhän kyseisen topicin otsikko muuttaa joksikin " veteraaniautojen kaasuttimet" tms. koska
täällä on jo paljon tietoa, ja ehkä kiinnittää ylöskin? Josko käyttäjät
tulisivat ensiksi täältä lukemaan, ja kysyisivät yhdessä topicissa, voisi olla selkeämpi kaikille?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Zenithin vaihto tupla su hs6 kaasareihin
« Vastaus #44 : 30.04.2013, 22:52:10 »
Nättiä on työ pässinpallien kanssa. Jatkakaa samaan malliin, viimeisen päälle tehden niin säädöt tulevat ikäänkuin itsestään  ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Futurez  Kulkukoira