Tässä on sitten hyytävää tarinaa Folkan DSG-lootasta. Valitan, mutta teksti vaatii toista kotimaista.
http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/Kielitaidottomille kerron jotain artikkelin sisällöstä: Ruotsissa on paikallinen Volkswagen myyntiorganisaatio lopettanut Passatin myymisen taksiksi.
Syy: Eco-Passat (jossa se Eco on välttämättömyys jos haluaa Tukholmassa taksia pyörittää koska tullit) DSG-lootalla tulee niin perkeleellisen kalliiksi Volkswagenille itselleen takuukorjausten vuoksi, ettei DSG-Passatin myynti taksiksi kannata!
Joka-ainoasta taksiksi myydystä Eco-Passatista joudutaan nimittäin vaihtamaan DSG-loota vähintään kerran! Parhaista jopa 3 kertaa. Syy tähän on se, että taksi tyypillisesti ehtii auton 2 vuoden takuuajan sisällä ajamaan sen määrän kilometrejä, että DSG-lootan suunniteltu kestoikä (eli arviolta alle 100000 km) ehtii ylittyä - ja laatikko posahtaa!
Tätä ei Volkswagen tullut ajatelleeksi, kun tuon DSG-pommin asiakkailleen viritti.
Ajatus oli tietysti, että työsuhdeautoilijat ja muut autoa alle 3 v:n iässä vaihtavat eivät ehtisi juuri ongelmaan törmätä ja miten se kärry sitten palvelee kuraportaan second-owner käytössä ei voisi näköjään VW:tä vähempää kiinnostaa...
Härsikiksi on mennyt VW:llä touhu.