Carcom Oy  Ateho

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #30 : 23.05.2013, 19:12:54 »
Tässä on sitten hyytävää tarinaa Folkan DSG-lootasta. Valitan, mutta teksti vaatii toista kotimaista.

http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/

Kielitaidottomille kerron jotain artikkelin sisällöstä: Ruotsissa on paikallinen Volkswagen myyntiorganisaatio lopettanut Passatin myymisen taksiksi.

Syy: Eco-Passat (jossa se Eco on välttämättömyys jos haluaa Tukholmassa taksia pyörittää koska tullit) DSG-lootalla tulee niin perkeleellisen kalliiksi Volkswagenille itselleen takuukorjausten vuoksi, ettei DSG-Passatin myynti taksiksi kannata!

Joka-ainoasta taksiksi myydystä Eco-Passatista joudutaan nimittäin vaihtamaan DSG-loota vähintään kerran! Parhaista jopa 3 kertaa. Syy tähän on se, että taksi tyypillisesti ehtii auton 2 vuoden takuuajan sisällä ajamaan sen määrän kilometrejä, että DSG-lootan suunniteltu kestoikä (eli arviolta alle 100000 km) ehtii ylittyä - ja laatikko posahtaa!

Tätä ei Volkswagen tullut ajatelleeksi, kun tuon DSG-pommin asiakkailleen viritti.

Ajatus oli tietysti, että työsuhdeautoilijat ja muut autoa alle 3 v:n iässä vaihtavat eivät ehtisi juuri ongelmaan törmätä ja miten se kärry sitten palvelee kuraportaan second-owner käytössä ei voisi näköjään VW:tä vähempää kiinnostaa...

Härsikiksi on mennyt VW:llä touhu.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #31 : 23.05.2013, 23:20:20 »
Kerrotko vielä millä kilsoilla nuo ajot tapahtuivat?

Jos veljesi ajoi sen vuoden työsuhde-DSG:tä kilsoilla 0-30000 km ja vanhemmat ovat körötelleet uudenkarhealla 3 vuotta kilsat 0-45000 km, niin ei tuolla tarinalla vielä ainakaan minua vakuuteta DSG:n kestävyydestä.

Kun nimittäin tiedossa on, että >60000-75000 km ylöspäin se DSG onkin sitten sama kuin pommin kanssa ajelisi. Kosahtaa hetkellä millä hyvänsä.

Ei tämän enempää DSG:stä tässä - laiton mielenkiintoisen linkin tonne varsinaiseen VW DSG-keskusteluun.

Veljellä juurikin noin, vanhemmilla ehkä kilometrit triplana.
En tosiaaan väitäkään, että otos on edustava tai hyvä. Mutta jos jokainen noista hajoaa, niin kai suurempi haloo olisi nostettu mediassakin? Olisi kiva tietää ongelmat vaikka 100tkm asti suhteessa valmistettuihin laatikoihin. Niitähän on ehkä muutama tehty...

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #32 : 24.05.2013, 09:07:24 »
Tässä taitaa olla sama tuomiopäivän meno, kuin Ardikin kanssa. Jos menet kymmentä metriä lähemmäksi niin kaikki universumin ardicit, tässä tapauksessa DSG:t hajoaaa atomeiksi ja samalla menetät vähintään 50% älykkyydestäsi. Ei noi varmaan ole maailman luotettavimipia - varsinkaan ne lastentaudeista kärsineet ensimmäiset versiot. Itsellä ei ole yhtään, lähipiiristä löytyy 3 täysin tyytyväistä, tosin kaikilla on alle 3 v vehkeet, osalla alkaa olla jo kilometrejäkin takana.

ihan samalla tavalla voisi kirjoittaa Volvon kaksoismassasta, pari vuotta sitten Volvon automaatit "kaikki" laukesi alle 200tkm.. jne. Medialukutaitoa tarvitaan.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #33 : 25.05.2013, 08:53:50 »
Jännä homma, että esimerkiksi Kiinassa VW on myöntänyt tuon DSG:n ongelman ja korjanneet veloituksetta. Suomessa asiakas maksaa (Riippuen kuun asennosta osan, puolet tai kaiken) ja AINA yritetään samalla virrella, että jos ei ole täydellinen VW:n huoltokirja ja olet vaikka moottoriöljyt vaihtanut muulla korjaamolla ASIAKAS maksaa enemmän tuon laatikon korjaamisesta vaikka se pitäisi TÄYSIN mennä VW:n piikkiin, koska kyse on valmistusviasta.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen
« Viimeksi muokattu: 25.05.2013, 08:56:02 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #34 : 25.05.2013, 12:23:10 »
Voi olla että on sanottu jotta jos ei tilanne muutu nii ette enää myy autoja tässä maassa, ja klonkkarilla ole varaa menettää noin isoa ja kasvavaa ostaja ryhmää.

Pystyvät vetoamaan tai ainakin koittamaan maksajan roolista luikertelua täällä jos ei huolto-ohjelmaa ole noudatettu täydellisesti. Vaikka merkkiedustajat ja muut korjaamot piräisi olla ihan samalla viivalla tuon asian suhteen.

Niihän se taisi olla aikanaan Saabilla kun V6 dieseleissä alkoi esiintymään sylinteriputkien vajoamisia, että huoltojen piti olla tehty juuri oikeilla kilometreillä tai ajoilla ja metkki edustajalla. Muuten maahantuoja pesu kätensä koko hommasta.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #35 : 25.05.2013, 21:02:23 »
Eikös täällä yleensäkin kaikki maahantuojat koita laittaa asiakasta maksumieheksi vaikka tehdastakuu korvaisikin,tiedä sitten nuolevatko tehtaan persettä tällä toiminnalla vai miksi se tuntuu olevan vaikeaa saada mitään takuuseen.Tehdastakuu tuntuu olevan voimassa kaikkialla muualla muttei Suomessa

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #36 : 25.05.2013, 21:04:48 »
Eikös täällä yleensäkin kaikki maahantuojat koita laittaa asiakasta maksumieheksi vaikka tehdastakuu korvaisikin,tiedä sitten nuolevatko tehtaan persettä tällä toiminnalla vai miksi se tuntuu olevan vaikeaa saada mitään takuuseen.Tehdastakuu tuntuu olevan voimassa kaikkialla muualla muttei Suomessa

KYllä ford:lla homma toimi seitsämän vuotta vanhaankin autoon, mutta VAG:lla tuo varmaan tahallaan tehdään hankalaksi, että asiakas maksaisi vähintään osan vaikka riitelemällä he joutuisivat maksamaan kaiken. Joukkokannetta näissä tapauksissa odotettaessa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #37 : 25.05.2013, 22:32:49 »
Kaveri osti käytetyn Mondeon merkkiliikkeestä,olivat siellä vaihtaneet jakopään hihnan,muovirulla hajosi kesken vaihtovälin ja moottorista tuli entinen,lupasivat antaa uuden hihnan takuuseen....

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #38 : 26.05.2013, 09:22:45 »
Kaveri osti käytetyn Mondeon merkkiliikkeestä,olivat siellä vaihtaneet jakopään hihnan,muovirulla hajosi kesken vaihtovälin ja moottorista tuli entinen,lupasivat antaa uuden hihnan takuuseen....

Paljonko autolla oli ajettu, kuinka vanha, oliko ford:n liike ja tyytyikö kaveri tuohon uuteen hihnaan? Muuten tämä ont aas näiltä kumminkaimantuttavalta kuultuja tarinoita.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #39 : 26.05.2013, 09:23:50 »
Kaveri osti käytetyn Mondeon merkkiliikkeestä,olivat siellä vaihtaneet jakopään hihnan,muovirulla hajosi kesken vaihtovälin ja moottorista tuli entinen,lupasivat antaa uuden hihnan takuuseen....
Suomessa on yleinen linjaus että hihnan myyjä / vaihtaja on vastuussa sen kestosta luvatun vaihtovälin. Siis jos kone sanoo poks. Tottakai jos 300tkm ajetusta autosta laukeaa kone niin ei voi olettaa että ilmaiseksi saa tehdas uuden koneen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #40 : 26.05.2013, 09:25:10 »
Eikös täällä yleensäkin kaikki maahantuojat koita laittaa asiakasta maksumieheksi vaikka tehdastakuu korvaisikin,tiedä sitten nuolevatko tehtaan persettä tällä toiminnalla vai miksi se tuntuu olevan vaikeaa saada mitään takuuseen.Tehdastakuu tuntuu olevan voimassa kaikkialla muualla muttei Suomessa
Siis väität että suomessa uuden alle 2v ikäisen auton omistaja on joutunut maksamaan esim. rikkoutuneen vaihdelaatikon vaikka autossa olisi takuu voimassa?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #41 : 26.05.2013, 23:09:10 »
Fordin merkkiliike oli vaihtanut hihnan,auto oli siellä vaihtoautona,muovirulla hajosi vaihtovälin puolessavälissä,hihnan olisivat antaneet,kaveri haki purkamosta toisen koneen,ei viitsinyt alkaa kinata kun olisi kuulemma pitänyt öljytkin käydä vaihtamassa heillä että olisi ollut "takuu" voimassa.En väitä että olisi joutunut maksamaan mutta kun lukee täältä ja kuuntelee muilta miten on käynyt niin tuntuu ettei täällä kovin kummallisia takuita uusissa autoissa ole
« Viimeksi muokattu: 26.05.2013, 23:11:39 kirjoittanut wolfdriver »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #42 : 27.05.2013, 06:42:58 »
Fordin merkkiliike oli vaihtanut hihnan,auto oli siellä vaihtoautona,muovirulla hajosi vaihtovälin puolessavälissä,hihnan olisivat antaneet,kaveri haki purkamosta toisen koneen,ei viitsinyt alkaa kinata kun olisi kuulemma pitänyt öljytkin käydä vaihtamassa heillä että olisi ollut "takuu" voimassa.En väitä että olisi joutunut maksamaan mutta kun lukee täältä ja kuuntelee muilta miten on käynyt niin tuntuu ettei täällä kovin kummallisia takuita uusissa autoissa ole

Kysytään vielä kerran: Kuinka vanha auto oli ja paljonko sillä oli ajettu?

Eli tämä oli taas tapaus, että kunhan annettiin asian olla. Öljyjenvaihto ei vaikuta muovirullan tai jakohihnan vaihtamiseen ja tuostakin on kuluttajariitalautakunnassa esimerkki tapaus.

Kannattaa myös muistaa, että TAKUU ja VIRHEVASTUU ovat kaksi eri asiaa, vaikka moni kuluttaja mieltää virhevastuun takuuksi:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/automyynti-ja-autoliikkeet/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #43 : 27.05.2013, 22:28:29 »
Kait niitten jakohihnojen ja rullien pitäisi kestää ilmoitettu vaihtoväli vuosimallista ja ajokilometreistä huolimatta tai sitten pitäisi ilmoittaa että vanhalla ja paljon ajetulla vaihtoväli on vain esim puolet luvatusta

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #44 : 28.05.2013, 00:11:33 »
Veljellä juurikin noin, vanhemmilla ehkä kilometrit triplana.
En tosiaaan väitäkään, että otos on edustava tai hyvä. Mutta jos jokainen noista hajoaa, niin kai suurempi haloo olisi nostettu mediassakin? Olisi kiva tietää ongelmat vaikka 100tkm asti suhteessa valmistettuihin laatikoihin. Niitähän on ehkä muutama tehty...

En tiedä kyllä minkä planeetan mediaa sinä seuraat, mutta tällä Tellus, Finlandissa ( ja muuallakin, aina Kiinaa myöden) kyllä ON Folkkarin DSG-ongelmista ollut aika harvinaisen paljon haloota. Enpäs nyt muista äkkiseltään mitään muuta merkkiä ja yksittäistä ongelmaa, josta olisi noin helvetisti ollut juttua mediassa ympäri maailmaa. (No, Tojon jarrurobleemit ja takaisinkutsut vois olla lähellä muttei kuitenkaan - aika lailla USA juttuja ne on olleet, eivät maailmanlaajuisia kuten tämä DSG hommeli)

Kuinkas helkutin paljon enemmän sitä halloota pitää olla, ennenkuin herra adrock sen jaksaa noteerata???  :pomo:

Google hakusanoilla "VW DSG Problems" antaa "vain" 2,3 miljoonaa tärppiä...

Tässä vain yksi niistä osumista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen

Jätän loput 2,3 miljoonaa sulle kotitehtäväksi lukea.......

 

Kulkukoira  Proturbo