Samppasport  Futurez

B20 moottorin puristuspaineet.

  • 74 Vastauksia
  • 29949 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #30 : 12.03.2013, 10:00:36 »
Väitän kyllä ettei ole 45 mm nokka proppu  :-[

Anteeks joo meni mitat ristiin...
940 classic

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #31 : 27.03.2013, 19:00:04 »
Tätä moottoria purin sen verran että kannen otin pois, yllätyin mäntien kokoa 91,99 lukee männän päällä ei taida enää isommaksi voida edes porata? Kannen vahvuus sama mitä B20E kannessa venttiilit kokoa 37/46. Kannen käytän tuohon koneistamolla olevaan lohkoon mikä on porattu 0,30 ylikokoon. Eiköhän siitä hyvä paketti tule,nokka akselin katson vielä tuosta (monsteri moottorista) jos vaikka olisi joku käyttökelpoinen.  ;)
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Amahouni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #32 : 29.04.2013, 20:19:13 »
Juu, ja kyseinen kone jatkaa (jossain vaiheessa) elämäänsä täällä hämeenperässä . Kerron sit joskus paljonko tosta saa "pikkusen" kutiteltua O0 (jahka poika kerkee siihen perehtyä), itellä menee aika ja hermot tota jenkkiä rassatessa. Niin ja tallikin pitäs rakentaa kesällä :o
Tää on ollut mielenkiintonen ketju  ;)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #33 : 30.04.2013, 23:33:50 »
Niin 1 Bar ero aiheuttaa jo tyhjäkäynnin epätasaisuuden. Ohivirtausmittaus sitten kertoo missä on vika. ;) ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #34 : 01.05.2013, 19:29:49 »
En Tiedä mihin topikkiin kuuluu enkä viitsi uutta tehdä taas, mutta tuossa tulevaa kantta purkailin ja tutkiskelin niin siellä oli 3. pytyn imu- pako kanavan välissä halkeama siinä ohuimmassa kohdassa keskellä, en nähnyt kuinka syvälle menee, mutta varmaan sentin verran ainakin.

Onko vaarallista, voiko vuotaa paineet, tai sotkeeko jäähdytysnesteet pyttyyn ? Miten tuollaista korjata, jos tarvetta ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #35 : 01.05.2013, 19:52:43 »
Romukoppaan,  :-\ en laittaisi valmiiksi halkinaista kantta käyttöön enään. Kansia saa kyllä ehjiäkin. ??? Yleensä nuo halkeamat pakkaa laajenemaan.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #36 : 01.05.2013, 20:10:27 »
Meinaat ettei kannattaisi vaikka hitsata sitä kiinni venttiili-istukoiden kohdilta ja koneistaa istukat uudelleen ? Eipä tuollaisia kansia kauheasti tarjolla ole, ainakaan ihan pikkurahalla. KG:lta saa ainakin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #37 : 01.05.2013, 21:31:28 »
Ai jaa, oletin että joku B20:n vakiokansi, niitähän nyt löytyy. :)
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #38 : 01.05.2013, 21:51:57 »
Meinaat ettei kannattaisi vaikka hitsata sitä kiinni venttiili-istukoiden kohdilta ja koneistaa istukat uudelleen ? Eipä tuollaisia kansia kauheasti tarjolla ole, ainakaan ihan pikkurahalla. KG:lta saa ainakin.

Ei ole muuten tuo B20 kannen hitsaus mikään pikku juttu , tuppaa aina ratkeamaan hitsauksen vierestä  :'(
Ja halkeama pitää kaivaa "pohjaa" myöten vinkulla auki , että hitsaus vois onnistua .
Millainen kansi se on ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #39 : 01.05.2013, 21:58:53 »
Tällanen kansi, On kanavilla kokoa mukavasti ja 46/40 venttiilit, tuplajousilla. Tarkempaa tietoa ei ole. KG:n mukaan varman steg 5 tai 6 kansi.


Kannessa numero 552443
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013, 22:02:09 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #40 : 01.05.2013, 22:09:33 »
Tehokkaan näköinen kansi, toivottavasti saat korjattua.  :)
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #41 : 02.05.2013, 21:31:28 »
Tehokkaan näköinen kansi, toivottavasti saat korjattua.  :)

Juu huh aika isot kanavat. Alkaa toi oma "teho" kansi näyttää mopolta... Toivottavasti pystyy korjata!
940 classic

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #42 : 02.05.2013, 22:24:51 »
Joo on tuossa kyllä aikalailla tappiin nuo kanavat vedetty  8) Voi sanoa että räyhää kyllä kivasti kone tuolla, kesämmällä vielä R-nokka tuon kaveriksi niin saa nähdä miten lujaa mennään.

Kansi oli kiinni vähän aikaa, en huomannut kyllä mitään ongelmaa toiminnassa, tosin se oli vaan sen hetken kun erinäisistä syistä piti vielä purkaa irti, ja sitten huomasin tuon halkeaman samalla, niin laitoin vanhan kannen takasin. Varmuuden vuoksi. Ei kehtaa rikkoa konetta ja kantta enempää.

Mutta kuinka paha riski on ajaa silti tuolla kannella, en näe muuta vaaraa tuossa kun että halkeaa vesikanavaan asti, jollon pytty täyttyy nesteestä, ja että puristukset fuskaa siitä ?

Pitää lähteä koneistamokierrokselle tuon kanssa kyselemään hintaa korjaukselle. Kattoo sitten mitä tekee.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #43 : 03.05.2013, 12:37:50 »
Oletko mitannut minkä kokoinen tuo palotila on ? Vaikuttais mun mielestä vähän turbo kannelta , kun ei ole
paljoa laskettukaan ? Ja nokka-akseliksi hiukan joku rajumpi kuin R , jos sen meinaa saada  laulamaan (MUTU) , ei herneitä
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #44 : 03.05.2013, 13:16:34 »
En ole mitannut palotilaa, vaparissa tuo on ollut ja hyvin se on kuulemma vienyt. Meininki on ottaa vähän pois kannesta, koska edelleen vapariin tulossa. Ei ole R:ää rajumpaa nyt käytettävissä, meinasin että jätän nykyisen K:n koneseen, koska se vääntää niin mukavasti. Saa nähdä kumpi sitten, kaasareina on HS6, mikä niille toimii parhaiten. Näillä näkymin en ole rajumpia kaasareita laittamassakaan.

Kyllähän joku KG5 tai 6 ja weeberit kelpaisi jos ei maksaisi niin paljon, ja sitte alkaa menovesikin kelpaamaan jo :D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Futurez  Kulkukoira